söndag, maj 20, 2018

Skyltsöndag - eldrift - Pingstdagen

Hej söndag! Ja, jag har en röd tråd idag och det är eldriven assistans. På pingstdagen. För i kyrkan har denna dagen liturgisk färg röd.

Här var det Eltjänst! Och så så klart, Villa Lidköping-reklam!

Och här stod dessa. Elbilar på laddning, utanför Willys. Kommunens allihopa.

Skylten är skymd, men det står Batavus Torino, på den. Min elcykel Sigge är tillverkad i Holland. En cyklande kyrkvärd!
Jo men, jag fick njuta av vacker musikkonfirmation. Det var nytt här och blev helt fantastiskt med rollspel och skönsång. Ungdomarna är hur duktiga som helst och prästen Sophia, wow! Det var  så mysigt.

Skyltsöndagshållaren är härliga inspirerande BP vi syns i cybern!

💝 Ljus och Kärlek 💝

18 kommentarer:

  1. Det lät som en väldigt fin konfirmation och en konfirmation i tiden. Tänker på förr när det skulle vara ett förhör...

    Kram och ha en härlig pingstdag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen i tiden! Läxförhör på ett roligt sätt!
      Tack och kram 💝

      Radera
  2. Tills alldeles nyss hade jag glömt att det var pingst eftersom vi inte firar det här. Oj, oj, bör ha bättre koll på svenska helgdagar!
    Ha en skön dag på cykeln och jobbet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, ni firar inte pingst. Verkar som om Sverige firar mycket som inte världen runt gör. Men det finns väl andra saker som firas!
      Underbar dag idag!

      Radera
  3. Vilket trevligt sätt att konfirmeras med musik :-)

    Ha en fin pingstdag!
    PS: När jag såg rubriken undrade jag om du menade pingstdag eller möjligen pingisdag? Nån bokstav verkade glömd... ;-) (Kunde inte låta bli... :-D )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det tror jag, det! Petig 😀 😀 😀 är nu ändrat, haha, tack för det!

      Radera
  4. Härligt att du redan fått så mycket användning av din cykel :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjemen! Jag cyklar vanligtvis mycket, så det är bara att spä på! Kram!

      Radera
  5. Vilken fin bild på dig! Och du och Sigge cykel ser verkligen ut att trivas tillsammans. Och vilken fin röd tråd med olika "elassistanser".

    Visst är det roligt med en musikkonfirmation!Lättar upp. Kan tänka mig att det blev både minnesvärt och fint. Minns att redan 1995, när mina döttrar konfirmerades, var det en typ av musikkonfirmation med olika anföranden,texter och musikinslag och sånger. Alla deltog både tillsammans och enskilt.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta tema i konfirmationsundervisningen har säkert funnits länge, men det var premiär här. Konfirmanderna gick i musikskola.
      Sigge cykel och jag var ute en kort sväng idag men mestadels har jag avnjutit balkongens underbara tillvaro idag.
      Kram!

      Radera
  6. En musikkonfirmation låter ju jättefint ,-)
    Vilken fin hjälm jag ska köpa hjälm snart var har du köpt din?
    Bilar på laddning är man inte van att se ,-)
    Ha det fint
    Varm Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjälmar finns ju på så många ställen. Jag köpte min på en outlet. Alla cykel- och sportaffärer har.
      Varm kram!

      Radera
  7. Det var nästan en blå tråd också med tanke på färgen i de första två bilderna. Eldrivna fordon verkar vara framtidens melofi helt klart. Gillar namnet på din cykel, låter latinskt eller romerskt.
    Himla läcker delfie förresten!
    Tusen tack för ännu en toppen skyltning:-) Stort tack för länken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blå tråd? Ja, kanske det!
      Elektrisk, var den iaf.
      Min cykel är speciell, därför heter den också Sigge 😀

      Radera
  8. Ser ut som kommunbilarna tar plats! Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det gör de. De har kört fram så det är inget kvar av trottoaren.
      Kram!

      Radera
  9. Tycker dom är stiliga i sin enkelhet de där bilarna på andra bilden!
    Måndagskram!

    SvaraRadera