fredag, maj 18, 2018

Sett på TV om Hjulafton i Lidköping

God strålande morgon! Jag var inte ute i så vida svängar igår, så att jag fick några bilder att presentera. Vädret stod mig inte riktigt bi, men jag passade på att städa här hemma. Det halkar ju efter annars 😀
Idag, däremot, kommer jag nog att vara ute desto mer, sola ho lyser så grant! 

 Jag brukar vara ute och kolla på Hjulafton i Lidköping. Det är mäktigt när alla motorcyklar och mopeder kommer i en lång karavan. Det brummar och det är som en karneval. Vill inte gärna missa detta. Rena julafton med gamla ekipage!
Här ser vi ett, med Rådhuset i bakgrunden, där. Sedan förra året.

 En Hudson bil och ägare, bilen utan och innan. Wow!
 I år blir Hjulafton torsdag den 9 augusti. Folkfest på hjul firar 25 år! Men det kan bli så att jag inte kan vara med om detta. Vi får se.

Så kom det upp en bild på TVn om väderleksbild. Och titta, där är en god vän till mig, som skickat in! Grattis! Foto ifrån Saxvallen, Östersund. Hej Carina!

💛 Ljus och Kärlek 💛

12 kommentarer:

  1. Och du var ju med där i Saxvallen också, ser jag ;-)

    Ha en finfin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det var jag visst! Har inte sett det själv. Lustigt.
      💛

      Radera
  2. Vi har en bilutställning varje i år i lillhålan. Det brukar vara första söndagen i augusti och det är lika trevligt varje gång. Hoppas du kan titta även detta år. Om inte något roligare lockar då förstås...

    Kram och ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar sånt. Ska försöka, men ett oroligt datum.
      Kram!

      Radera
  3. Fantastiskt vacker motor. Önskar att våra skulle se likadana ut. Solen skiner här också och det är något svalare vilket passar mig perfekt.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte jag också. Jo, men dessa åk är välvårdade.
      Idag har jag kunnat valt sol eller skugga. Kram!

      Radera
  4. Bilutställningar är trevliga....men lite tjatigt när det som här nere är två gånger i månaden :D
    Ha en fin fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, två ggr i månaden, då mister det sin tjusning, håller med!
      Kram

      Radera
  5. Roligt med lite reklam för "Hjulafton" på tv- Och hoppas du kan vara md även i år och titta på dessa "skönheter".
    Bra med en mellandag så det blir gjort lite hemma för är det fint ävder finns det ju helt klart roligare saker att ägna sig åt-
    Hoppas du har en fin fredag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag också. Men osäkert, får se.
      Idag blev en solig dag och den var jag glad för.
      Stor kram!

      Radera
  6. Och jag som nyss skojade på Facebook att tiden går så fort att snart är det JUL :-D

    SvaraRadera