lördag, maj 19, 2018

Pingstafton och Musikkonfirmander

Gomorron, gomorron! Hör alla fåglar sjunga, gomorron i kör! Ja, det kvittrar faktiskt utanför mitt fönster.

Jag tog mig en elcykeltur igår, ja. Min Sigge Batavus fick jobba lite lagom. Det ska användas med förstånd, så att jag även får motion. 

 Visst är det vackert i stan, även en vanlig fredag. Marknaden är idag, lördag, då är det knôkat.

Lite kul. Jag hade parkerat inne i stan för att gå in i en butik. Då kommer en man fram och undrar vad det är för märke på cykeln, han hade aldrig sett det förut. Nej, den är holländsk. Ja, så blev det lite prat om cyklar. Kul. 

Jag laddade batteriet för första gången igår kväll. Det gör jag uppe hos mig. Det ska inte ta helt slut helst. Nu var jag förutseende, det var mycket kvar, ville gardera mig.




Nej, nu får jag ge mig av. Jag tar väl Sigge igen och trampar på. Jag ska till Kyrkans gård och vara kyrkvärd (en av två) för musikkonfirmanderna, denna vackra Pingstafton. Ja, det är självvalt. Tycker det ska bli mysigt och socialt.

Trevlig Pingst!
💚 Ljus och Kärlek 💚

12 kommentarer:

  1. Det brukar vara fina sammankomster i samband med konfirmationer så det var säkert ett bra val. Trampa lugnt och ha en härlig pingstafton!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Och detta var något alldeles speciellt, har aldrig varit med om något liknande. Så bra!
      Kram 💚

      Radera
  2. Bäst att ladda i tid ,-)
    Härligt med din cykel Holländska cyklar brukar ju vara bra!
    Härliga bilder, ser så vackert ut.
    Visst är det bra att både du och Sigge får dela på jobbet ,-)
    Snart är gubbens cykel fixad så vi kan cykla är SÅ många år sen sist.
    Ha en härlig Helg
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, holländare cyklar mycket, så de har bra märken.
      Underbart att cykla, har jag alltid tyckt.
      Kram!

      Radera
  3. Kan himlen bli mer blå?
    Och allt det där vattnet du har omkring dig gillar jag också!
    Lördagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neej, och den är lika blå idag! Lidköping ligger fint vid vatten, stort plus.
      Lördagskram!

      Radera
  4. Vilken härlig dag! Hoppas du får en minst lika fin dag idag med konfirmanderna :-)

    PS: Om jag hade en elcykel skulle jag inte trampa i onödan. Ja. Jag är himla lat av mig ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En toppendag idag!
      Jaså, du. Du är lat, du. Haha. Tror jag inte på.

      Radera
  5. Så skönt att det vackra vädret består. Allt blir ju så mycket vackrare då.
    Vad gäller "Sigge cykel" så undrade jag just hur många mil eller hur långt tid man kan köra utan laddning. Hur lång tid tar det att ladda batteriet? Eller har man fler med sig om man ska långt...Är helt novis på elcyklar men vet ju att dte kan vara klurigt ibland för elbilar att få dem laddade.
    Önskar dig en fin pingstafton och lycka till på dina uppdrag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tar dina frågor först, Ditte.
      Det går inte att säga exakt hur många mil man kan köra på en batteriladdning, då det beror på hur mycket man använder elassistansen. Allt mellan 3 och 7 mil. Jag kan utan vidare åka upp till Kinnekulle ToR. Jag använder inte full styrka och ibland inget alls, utan trampar som vanligt. Laddning, ja det är olika batterier, men mitt skulle ta 3 timmar och det gör jag ju hemma.
      25 km kommer man upp i, men det har inte jag frestat på.
      Sen finns det billiga och så finns det dyra elcyklar. Som med allt annat.
      Stor kram!

      Radera
  6. Vilken helt underbar bildkavalkad från fina Lidköping.
    Här kvittrar också fåglarna som bara den, men de kunde vara en aning mindre morgonpigga;-)
    Precis som man inte gärna vill åka omkring med en bil vars bensinlampa blinkar, lika lite kör man slut på batteriet på cykeln.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det. Refererar till din sista mening. Bravo!
      Kul att se dig här...

      Radera