måndag, maj 21, 2018

Glad måndag och Annandag Pingst!

God morgon! Det är pingst, men ingen röd dag längre. Den snodde de. Men jag kan vara röd alla dagar, som panschis, om jag vill 😀 temat Glad måndag är uppfunnet av Carita.

Gult, är inte fult. Grönt, är skönt.

Nu går vi tillbaka till Påskdagen. Happy Resurrection Day i Chicago.
Alla var så fint söndagsklädda. Många barn hade sådana här hårkrullerikrullor (såg ut som papiljotter) 😀 

Här plockar jag in en fredagsmiddag, som gjorde mig glad Torsk i stället för lax, och grönsakerna till, lyfter rätten i färg! Namnam!

💝 Ljus och Kärlek 💝

14 kommentarer:

  1. Min systerdotter är färgad och jag känner igen frisyren. Håret är flätat och det tar ungefär tre till fyra timmar att göra det och kostar i Sverige ett par tusen kronor. Men visst blir det fint!

    Kram och ha en glad måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag säkert, att det tar så lång tid! Så jättegulligt, tycker jag.
      Kram!

      Radera
  2. Du har det bra du som är panschis. Som Ama de casa är man inte ens ledig på dom röda dagarna... ;-)

    Ha en finfin start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har jag! Jag har ju Inga Harman, fast hon fuskar ibland. Du borde också skaffa en och sätta lite pli på!

      Radera
  3. Skönt att vara pensionär....då kan ingen ta ifrån oss några helgdagar. För oss är det ju söndag hela veckan. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, precis. Visst är det så, kram!

      Radera
  4. Visst är det skönt att vara pensionär och ta dagarna i stort som man vill. Trevliga och glada måndagsbilder!
    Önskar dig en fortsatt Glad måndag.
    Kram och tankar till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kvällen blev sen, har varit på glad gospelövning.
      Stor kram!

      Radera
  5. Har lite halvröd dag här också, har semester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Semester är inte dumt, när man är i arbetslivet.
      Kram

      Radera
  6. Den färgglada maten är ju också hälsosam!
    Tack för att du är med och sprider Måndags-glädje <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul att spridad glädje! 💝

      Radera
  7. Det har onekligen sina fördelar att vara panschis:-)
    Även jag känner igen tjejens roliga frisyr. Skaffade just sådana flätor när vi var på Barbedos. De höll i 6 veckor. Minns min dåvarande chefs förvånade ansikte när han såg mig med denna frisyr efter semestern;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kul minne. Du måtte ha haft långt hår eller fick du lösflätor?
      Panschis är ett bra yrke.

      Radera