onsdag, maj 23, 2018

GDPR

God morgon! Nu är det bråttom! Alla företag måste visa sin efterföljsamhet i EU:s nya dataskyddsförordning GDPR-lagen! Känns som om någon försöker uppfinna hjulet på nytt. Suck, alla dessa e-mail som spammar min brevlåda nu. Storbror har väl sett oss alltsedan personnumrens tid, redan gjort, liksom.
 Men det blir nog bra.

Så fina blomträd på min gård, helt fantastiskt! Men, det måste vara ett speciellt blomsterår i år, sällan sett så mycket fint.

Nu är det gott att leva! Denna karrébit avnjöts i söndags och igår kväll åt jag färdiggrillade kamben från ICA. På balkongen, tänk, så härligt!

Nu ska jag strax fram och frisera mig och till kvällen blir det inget balkonghäng, nej det blir säkerligen fullsatt kyrkhäng. I denna ljuva tid! Jag känner att jag vill finnas och bara vill vara . Ut i naturen!

💝 Ljus och Kärlek  💝

9 kommentarer:

  1. Helt rätt att sikta utåt nu när det är så himla fint där ute :-)

    GDPR... Så mycket pengar till spillo i onödan om du frågar mig. Jösses vad det har kostat!

    SvaraRadera
  2. Så underbart att du kan sitta ute på balkongen och njuta av fint väder och god mat!
    Ha en fin kväll i kyrkan!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser att jag missat inlägg, härlig park med vacker blomsterrabatt ,-)
    JA så vackert det är, det blommar för fullt och så många blommor har jag inte heller sett! ,-)
    Vi har överfullt ,-))
    Otroligt vackert träd du har!
    Sitta på balkongen och äta med vin, det är härligt, mysigt har du, vilket väder ,-)
    Ha det fortsatt fint
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  4. Jag orkar inte ens läsa mailen och informationen lägre men det blir kanske bra till slut.

    Så härligt att kunna sitta på balkongen och njuta av maten. Vädret är verkligen härligt så det kan vi inte klaga på nu. Men regn på natten för att få ner pollenhalterna hade jag uppskattat!

    Kram och ha en fortsatt härlig onsdag!

    SvaraRadera
  5. Kan tänka mig att dte är vackert hemma nu! Även här i Spanien blommar dte mesta och det är ännu inte för torrt. Bar att njuta.
    Fint att du kan sitta på balkongen och lika bra att passa på så mcyket som möjligt om kvällarna och skönt att vara ute.
    Ja, dess mail som kommer....Men är det nu en ny lag så är det. I alla fall så är det tröttsamt.
    Önskar dig en din kväll och visst blir det fullsatt i kyrkan.
    Väntar på rapport.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Visst blir man trött på alla dessa mejl om GDPR, senast i dag har jag fått tre stycken. Men nu är det ju snart den 25 maj och då ska de väl ha spammat färdigt.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Håller helt med dig om GDPR-lagen. Å det värsta är att man inte ens kan skilja mellan "äkta vara" och spam längre. Typ när min internetleverantör som precis har tagits över av Telenor skriver: du måste bekräfta och uppdatera din E-postkonto genom att klicka på länken nedan."
    Trodde att det hette "ett e-postkonto. Suck...
    Men solen skiner åtminstone:-)

    SvaraRadera
  8. Haha, ja nu är det GDPR panik! Massor av mejl om detta ...! Även vi skrev en "Integritetspolicy" på vår blogg igår, haha (finns under "om oss" och "vår blogg") i menyn ;)

    SvaraRadera