torsdag, maj 17, 2018

Det doftar, så man kunde bli allergisk...

Helt bedövad av blomdofterna utanför min portdörr! Jag tog inte så värst många steg igår. Jag utnyttjade balkongen till max. Den gav dessutom en helt sagolik kväll i skuggan under markisen. En känsla av kanarieöarna. Idag lyser solen, men det blåser rätt så.

Gratulerer med dagen, Norge! Grattis, Anita i Ed, på din födelsedag! 


 När solen har svikit balkongen, går jag hit ibland. Till det grå bordet och får lite solsken igen.
Kunde inte låta bli. Jag noterade ett telefonsamtal från närmaste balkong..
"Ja, precis. Ja, precis. Ja, precis. Absolut. Ja, absolut. Precis. Ja, precis."
Det var säkert massor av info i det 😀

💛 Ljus och Kärlek 💛

14 kommentarer:

  1. Oj så fint det är där hos dig nu - önskar jag hade en doftskärm :-)

    Haha! Nu hörde jag ju inte andra änden av det där telefonsamtalet, men jag är ganska säker på att den på din sida höll med om det som sas :-D

    Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon var inte svaret skyldig. För det måste varit en hon. En han säger inte precis och absolut flera ggr i rad, eller?
      Torsdagsfin!

      Radera
  2. Blomdoft längtar jag efter ,-))) Härliga bilder, balkongen är underbar att sitta på när man kommer hem, markis har vi också, som du skriver man förflyttas långt söderut ,-)) Härligt.
    Bra att du har bord o bänkar utanför.....om mer sol önskas.
    Härlig tid.
    Ja samtalet ,-))) de var på samma våglängd ,-)
    Fortsätt njut
    KRAM från mig Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En alldeles härlig tid nu, fast just idag, lite snålare väder.
      Njutkram!

      Radera
  3. Härligt med sol och blomdofter!
    Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera
  4. Numera blir man ofrivilligt inblandad i andras telefonsamtal vilket jag tycker är lite tveksamt.

    Visst blommar och doftar det alldeles härligt nu :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där håller jag med dig fullständigt. Det är värre när en man med stark röst berättar långa meningar som man får ta del av. Denna var lite mer försiktig. Men ändå.
      Härlig tid nu! Kram

      Radera
  5. Säkert ett givande och bra samtal i "fånen". Apropå rörmokare så hjälper det inte alltid. Där jag växte upp fanns inte varken vatten eller avlopp före 1964. Då fick det duga gott med utedass. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det berodde ju på vart man bodde också.
      Så visst, jag har också tillfälligt använt utedass.
      Kram

      Radera
  6. Underbara bilder! Förstår att du njöt på din balkong och har även möjlighet att gå ner till en liks fin innergård som här. Lyx!
    Här har det varit molnigt och 12 grader. Inget läge för balkonghäng direkt;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har det inte varit någon höjdare. Morgonsol men blåst, sen kom molnen och regnet.

      Radera
  7. Lika bra att passa på att njuta av dessa dagar. Man har ju ingen garanti hemma i Sverige hur många de blir...
    Fina bilder från ditt närområde. Och det känns verkligen som om sommaren är på besök några dagar.
    Och visst är det roligt att "tjuvlyssna" även om denna konversation kände lite tam.
    Stor kram och här har vi också firat Norges nationaldag med bubbel, jordgubbar och god middag på terrassen. Jag är ju halvnorska och att fira denna dag hör till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, idag kan jag njuta igen!
      Vilken trevlig norgefest ni hade!
      Kram!

      Radera