lördag, februari 17, 2018

Torsdagskväll genom VR-glasögon!

God middag, härifrån mitt Blogghem! Just nu är det paus på bebisbilder, men någon kan dyka upp utan att jag minst anar det.

Idag ska jag visa hur det kändes att ha VR-glasögon på mig. Något jag bara hört talas om och som jag aldrig trodde skulle inträffa för mig. Jojomen, min son Thomas frågade. Mamma, ska du inte testa? Klart jag ville. 
  
 Sammanbiten, för att kunna se bra, hade inte mina egna glasögon under hjälmen. Ljud i öronen och händerna låg där, ingen funktion i sig, annat än att "hålla mig i" då jag åkte berg- och dalbanan. Wihiiiiiiiii!
  Men, alltså SÅ verkligt! Man är MITT UPP I äventyret på alla sidor runt.

Häng med här, jag är inte medveten om att jag filmas.

Här kör Thomas rally. Ja, ni ser själva, anslutet till en speldator, häftiga grejor.

Jag gjorde det innan också. Jätteläskigt. Styra med ratten, växla med två handspakar, gasa och bromsa med fötterna, hjälp, kändes som om jag ville köra i diket. SÅ verkligt, går inte att förklara, måste upplevas. 

Inget jag skulle köpa och brumma med här själv inte, men jösses, hur häftigt som helst! Haha, vad roligt!
Har du testat detta?

Ha en fin lördag 💝 ljus och kärlek 💝

16 kommentarer:

  1. Häftiga grejer minst sagt och jag kan tänka mig att många tycker det är spännande! Kanske mest stora och små pojkar ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog mest stora och små pojkar, som gillar detta.
      Men, jag får säga, att jag blev överraskad, det var jättehäftigt. Svårt att berätta, måste upplevas.
      Kram

      Radera
  2. Nej, jag har inte testat, men det verkar kul av filmen att döma :-D

    SvaraRadera
  3. Du är såååååå modig! Alltså jag har aldrig åkt berg- och dalbana i hela mitt liv. Är alldeles för rädd och feg, så jag undrar om jag velat åka med VR glasögon. Jag tror dig helt och hållet att det var häftigt!
    Rally tror jag nog skulle passa mig bättre.
    Jättekul att du testade!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, visst var jag! Man kan ju blunda också, för det är ju inte på riktigt, men det hade jag inte råd till, jag ville uppleva!!!
      Rallyt var kul. Man kunde välja bil och bana och land.

      Radera
  4. Det har jag aldrig testat, men det verkade jättekul :)
    Kram och trevlig kväll!

    SvaraRadera
  5. Det har jag inte testat. Få se om yngste sonen hakar på den trenden, då kanske man kan få vara med och prova.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte hur det är, det var ju 2016 års julklapp.
      Men, om ifall, så ska du testa! Kram

      Radera
  6. Haha, vad kul! Jag har bara testat en gång, på en resemässa, och då fick jag inte 100 % upplevelse. Får ta och prova igen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det beror ju på utrustningen. Förmodligen inte detsamma om du testar i mobilseendet.

      Radera
  7. Inget jag testat, men oj så häftigt det ser ut!
    Önskar dig en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hihi Gerd, vilken cool film med dej!!! Jag vet inte om jag vågar prova såna där?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättecoolt! Hodå, det skulle du våga.

      Radera