tisdag, februari 13, 2018

Studiebesök på Lidköpings bibblan

Gomorrn, vackert väder, med stor sol och två minusgrader.
Nu tänkte jag visa ett studiebesök som jag har gjort. Denna inspiration gav mig bloggvännen BP.

Det blir lite bilder huller om buller, men börjar med ett glatt kort, nästan som ett bidrag till "Glad måndag" ju!
Jag blev glad av den här besöksdatorplatsen, bara ett fel, och det är att man borde ha kunnat dölja sladdhärvan, där till höger!

Så  hoppar vi till den murriga och lite dunkla deckarhöran.

Trappan upp till släktforskning och arkiv.
Längst bort under trappan sitter några gubbar och spelar schack.

Roliga sittmöbler. Bakom bokhyllan finns ett pusselbord. Det satt en dam och pusslade där men jag kände inte för att gå fram och be och få ta ett kort.

Barn- och ungdomsavdelningen. Finns lite leksaker, bl.a. en gunghäst, som en flicka satt på och jag ville inte fota det.

Vi slutar vid entrén, där jag också gick ut.

Mina köpta biljetter gick i stöpet. Jag hade tänkt åka till Örebro i morgon bitti, men sjukdom satte P för detta. Tur jag valde ombokningsbara. och det lilla inköpet får vänta. Men så är det, det är inte bara att kvista över på fem minuter.

Det bjöds på semla igår kväll, vid gospelträningen med Malin. Allt var trevligt och vi fick en riktig sånggympa för hela kroppen.

💝 Ljus och Kärlek 💝

12 kommentarer:

  1. Alltid trevligt med studiebesök tycker jag. Bibliotek kan se väldigt olika ut men jag besöker gärna vårt.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viktigt att man trivs bland böckerna. Jag tycker bibliotek är mysiga!
      Kram!

      Radera
  2. Det var längesen jag besökte biblioteket. Men när Max var liten var vi där nästan en gång i veckan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är där väldigt mycket för att just läsa tidningar.
      Kram!

      Radera
  3. Tack för den fina titten!
    Att bibliotek är inbjudande är så viktigt och då ingår i mitt tycke både färgsättning, komfort och möjlighet till avskildhet/tystnad om man vill plugga. Jag tycker biblioteket i Lidköping känns välkomnande och skulle gärna titta in här. Är det också tillmötesgående och kunnig personal så är det än bättre. Hemma besöker jag då och då biblioteket i Hammarby sjöstad (modernt) och även Stadsbiblioteket, i fin funkisstil, tittar jag gärn in på.

    Så synd att din resa blev inställd, men förhoppningsvis går det ju fler tåg.
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trivs gott på mitt nuvarande bibliotek, färgerna är mjuka. Men det gamla var rörigt, stökigt och alltför trångt, så här är en himmelsvid skillnad på ljus och insläpp.

      Jaa, så synd att jag inte kunde resa iväg i morgon. Men jag får vänta tills det är stabilt. Det går alltid fler tåg ;)
      Tack, kram!

      Radera
  4. Hahaha! Så himla kul att jag kunde inspirera dig till ett studiebesök på din bibla. Är dubbelt glad när jag ser dina bilder och ser att Lidköpings bibla har precis allt det Täbys bibla INTE har. Allt från stora datorskärmar, roliga möbler, schack- och pusselhörna, stor luftig trappa, limegrön, fräck receptionsdisk och ett färgglatt golv. Tack så jättemycket att du lät dig inspireras, för det här inlägget hade jag inte velat missa:-) Om inte annat för att få bekräftat att jag inte var helt fel ute med min kritik av Täbys huvudbibliotek.

    Tusen tack för länken, som jag anser att jag förtjänar;-)

    PS. Dessutom hade jag ju rätt gissat när jag sa att du skulle besöka Sally. Synd att det sprack, men det kommer ju fler tillfällen. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det var ett roligt uppdrag och du förtjänar absolut den länken. Inte bara för idén, utan även för dina härliga kommentarer rakt ur hjärtat!

      Ja, så synd att inte jag fick hålla i Sally nu, javisst hade du rätt, men det ska bli!

      Radera
  5. Vilket tjusigt bibliotek! Härliga färger!
    Kram och godnatt :-)

    SvaraRadera
  6. Jättefint bibliotek :-) Jag ska bespara sladdallergikern här den där bilden med sladdhärvan... ;-)

    Ha en fin Alla hjärtans dag! :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det, det gör ont, när man ser såna härvor!
      Kram 💝

      Radera