söndag, februari 18, 2018

Skyltsöndag 18 februari

God morgon och nu blev det ingen sjusovardag. Jag fick upp med tuppen och göra mig i ordning. Ska på styrelsemöte så här tidigt en söndag. Ogillas, men får innerligt tro att det är ett undantag. Det räcker med de tidiga kyrkvärdsklockslagen!

OK, då har jag morrat av mig och känner mig på gott humör igen.
En färgglad skylt, vägg i vägg med min hår- och nagelterapeut. Jag går inte just här med mina fötter, kanske ska testa någon gång?

Lite skyltar från Landet runt på TV. Kommer nya ikväll.
Toalettutrymme för många nödiga 😀

De här två sista skyltarna (bland flera andra) finns på väggen mellan Åhléns och Hemköp.

Ni ser Lidköping, va? Och till vänster sticker en halvö ut, det är Kålland. Därefter ett sund till Kållandsö. Sundet ligger söder om Otterstad, där kören Con Brio Gospel ger konserter ibland, i den fina stora kyrkan.

Spikens fiskeläge, på Kållandsö. Inte långt ifrån Läckö slott.

Skyltsöndag förvaltas av bästa BP., där som detta tema förgyller våra söndagar!

Hej svejs, nu drar jag ut på vandringsstråt, nej, jag menar cykelstråt!

💜 Ljus och Kärlek 💜

12 kommentarer:

  1. En söndag vill man sova ut så jag hoppas mötet var värd den tidiga uppstigningen!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en engångsföreteelse. Skönt, det. Jag vill ha lååånga söndagsmorgnar vanligtvis. Tyvärr ser det ut som en del tidiga söndagar framöver genom kyrkan.
      Kram!

      Radera
  2. Trist att behöva ge sig iväg på uppdrag en söndagsmorgon.
    En fin samling med skyltar har du samlat ihop i alla fall! bra jobbat! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, och allt gick bra. Det är bara känslan att stiga upp och behöva / måste ut.
      Kram

      Radera
  3. Å jag som trodde att du alltid är uppe med tuppen;-)
    Suverän, varierad skyltkavalkad här hos dig.
    Den med högerregeln är helt suverän, liksom den med toaletter för hela familjen. Hahaha! Inget privatliv där inte;-)
    Sedan gillar jag den fina och tydliga kartan.
    Snyggt jobbat även den här söndagen:-) Tusen tack för alla fina skyltar och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var förr, det. Jag vaknar iofs tidigt, men jag hatar att stiga upp tidigt numera. Jag vill inte ha en besökstid innan klockan 11. Då har jag mornat mig färdigt. Man är väl panschis, eller hur?

      Vad bra, tackar och niger!

      Radera
  4. Femte året i Hjo2018-02-18 20:39

    Lidköping ligger fint, med skärgård i Vänern tillochmed. Det kan inte vi skryta med.
    Bra med mer än en brusefåtölj, det har vi också fast på två skilda WC.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brusefåtölj? Det var nytt ord för mig, haha. Bra definition.

      Radera
  5. Jag förstår att du morrar över att ha styrelsemöte en söndag morgon. Men är man med så....Å andra sidan får du vila mer en annan dag.
    Jätteefina och varierade skyltar från din stad och jag fastnade särskilt för kartan. Här känner jag ju väl igen mig på många platser.
    Kram och hoppas du haft en bra söndag trots den tidiga avfärden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kartan säger en hel del. Fina Kålland och Kållandsö! Vi har varit jättemycket därute och vandrat, Sigge och jag och numera åker jag dit å kyrkliga vägnar på sångens vingar.

      Min söndag blev bra, tack och kram!

      Radera
  6. Nej, gå upp tidigt är inte min grej heller, kanske för att jag är nattarbetare! Några inbokade aktiviteter blir det därför sällan före kl 12-13 på dagarna!
    Roliga skyltar, och kul att se var Lidköping ligger där på kartan! Sov så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag.
      Jodå, jag kan vakna tidigt, även gå upp och gå i morgonrocken, det är skillnad, det.
      God förmiddag!

      Radera