fredag, februari 09, 2018

Bild på prinsessan S

God morgon, solen skiner, det är tre minusgrader ute, snöigt och isigt.
Nu, just idag, när Sally är en hel vecka gammal, kommer en bild på sötnosen!

Välkommen till världen, Farmors lilla Sally! Jag har inte kunnat träffa dig ännu, längtar.
Sally sover mest och Lowe är där och vill peta och klappa 💙 härlig syskonkärlek.

Fredag och mitt uppdrag idag är att jaga grillad kyckling. Hemköp säljer nygrillat för 29,95 och det betyder att jag får ner på stan och handla. Kan ju bli något mer ärende, kanske en flaska rött. En adapter står också på listan, hos Kjell & Co.

💝 Ljus och Kärlek 💝

26 kommentarer:

  1. Så söt Sally är "ler".
    29,90 för en grillad kyckling är billigt och "grillad kyckling" är gott också för den delen.
    Fredagskram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja nu ska det bli grillat här hemma, jag lyckades fånga en.
      Fredagskram 💗

      Radera
  2. men vilken liten sötnos :) oj oj låter som en fin fredag kram på dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp och fredagen artar sig bra!
      Kram

      Radera
  3. Oj vad söt hon är, Sally! Förstår att farmor är stolt och längtar efter mys :-)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, jag längtar.
      Fredagen blir dock fin.

      Radera
  4. Så fin hon är er lilla Sally! Förstår att du längtar efter att träffa den lilla prinsessan <3

    Kram

    SvaraRadera
  5. Men så söt hon är! Jag förstår verkligen att du längtar efter henne!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör jag, men den tiden kommer.
      Kram

      Radera
  6. Så roligt att bli farmor på nytt och till en lite prinsessa. Så fin! hoppas ni snart kan ses. Förstår att du längtar.

    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
  7. Verkligen en söt liten prinsessa! Hoppas du fick tag i den billiga kycklingen idag. Värst va seg våra förkylningar är? Vi får krya på oss. Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut till båda. Här har jag gottat mig i god kyckling, men det blev mycket till övers, men det går åt en annan gång.
      Kram!

      Radera
  8. Sally är bedårande. Sååååååå himla söt och nöjd hon ser ut! Å vilken rolig sparkdräkt och täcke. Färgglatt som bara den. Sådant gillar jag skarpt:-)
    Lycka till med kycklingen, vinet och adaptern. Låter som en "överkomlig" shoppinglista;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, visst är hon! Sover tydligen 95 procent och är väldigt nöjd. Färgglatt, jajjemen, såklart!
      Kycklingen inköptes, det är fart på dem, när den är en sån drive, högst 2 /hushåll, nygrillat, mums. Vinet, ett nytt rekommenderat, gott och adaptern sparade jag på, jag gjorde andra ärenden, som mynnade ut i ingenting, men då vet jag.

      Radera
  9. Ser ut som lilla Sally är helt tillfreds med tillvaron.
    Gudomligt !!!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ett nytt liv, visst är det gudomligt! Man kan titta på de fina linjerna, det perfekta, som är skapat, fantastiskt!

      Radera
  10. Vilken lite sötnos! Jag blir rent avundsjuk på dig och Znogge som har så fina små barnbarn.
    Hoppas det gick bra med kycklingjakten!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det roligt att få smått, så här på, för min del pensionsåldern. Lowe kom för fyra år sen, men annars har det varit ett väldigt långt hopp.
      Kycklingen smakade finemang! Kram

      Radera
  11. Svar: Konstigt nog satt det en dam i 65-års åldern vid en informationsdisk på vuxenavdelningen och jag frågade henne vad hon tyckte om det nyrenoverade biblioteket. Hon sa: "Ja, jag har ju varit med sedan '72, så det här är ju verkligen en förbättring."

    Ja, allt är ju relativt om man säger så...

    Då du ofta går till bibblan i Lidköping så är jag glad över att det är så fint där:-) Själv är jag bara glad över att jag så gott som aldrig besöker biblioteket här (lånar aldrig böcker som du vet). Kunde dock inte motstå ett studiebesök;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt, allting är relativt.
      Jag är mest på bibblan för att läsa tidningar gratis. Lånar böcker ibland, det händer.

      Radera
  12. Vilken sötnos! Förstår att du längtar efter att få hålla i henne :)
    Kram

    SvaraRadera
  13. SÅ söt! Ett oskyldigt litet barn - vilket får mig att tänka på att jag tycker det är fel att säga att vi alla föds syndiga... varför påminner vår kyrka oss om det? Låt oss se det ljusa, det kärleksfulla, det förlåtande. Allt det fina som finns hos barnet.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vi föds inte syndiga, totalt fel. Måste vara feltolkningar. Finns väl ingen ond och elak bebis!? Världen, som den är numera, den är en hel del syndig, men det har förvärvats.
      Kram!

      Radera