torsdag, februari 15, 2018

Biblioteksdamer

God morgon! Så var torsdagen kommen. Nu är det en vanlig 💝lig dag. Jag var ute igår och såg inget speciellt, inga erbjudanden som jag ville ha. Ingen Pusshållplats heller.

Några fler biblioteksbilder kommer här, något att begrunda. Ja, jag blev så snopen när jag fick syn på denna ovanliga skyltdocka 😀men ett häftigt grepp!

 Ja, här ligger hon och kan inte annat. Damen.
Hon ligger i tidningsrummet. Nog tittade jag till, alltid.

"Moa Anderson
Agneta Frode, Bibliotekarie"

Dessa damer har hamnat utanför. Ja, inget utanförskap, utan mera utsides. Om den andra damen, som är insides.

💝 Ljus och Kärlek 💝

16 kommentarer:

  1. vilken fin skylt docka :) förstår att du kände så hi hi hoppas du får en solig dag kram

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker skulptur! Pryder verkligen sin plats :-)

    Ha en fin och hjärtlig torsdag!

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken tjusig dam som låg där :)
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Skulle inte vara så illa med en PUSS-hållplats! :-)
    Torsdagskram <3

    SvaraRadera
  5. Hade nog varit ledsen om någon hade skulpterat av mig och lagt i något fönster. Det är inte den vackraste skyltdockan jag sett. Iofs ligger jag aldrig på magen och läser, får ont i ryggen då. Jag sitter för det mest rakt upp och ner vid matbordet när jag läser. Bra belysning där.
    Ingrid

    SvaraRadera
  6. Så härligt att en helt vanlig kvinna får bli modell för en skulptur! Det gillas :D

    Kram <3

    SvaraRadera
  7. Verkligen en kul morronbild! Ett riktigt fruntimmer!!!!
    Konst eller konstigt? Hoppas BP ser skulpturen. :)

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  8. Verkligen annorlunda skyltdocka. Gillar den starkt!
    Ser att du också klämt i dej semlor, det har jag också gjort under mitt Sverigebesök, så gott!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Det var en fin skyltdocka!
    Sitter och lyssna på koltrasten i palmen utanför balkongen. Den håller konsert hela dagarna, fast det är ju inte säkert att det är samma fågel.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  10. Pusshållplatser finns det ju lite varstans och kanske kommer de snart även till din stad. Skyltdockan var speciell och jag tycker hon passade bra där i fönstret.
    Och damerna hade säkert trevligt där se stod.
    Kram och takar till dig.

    SvaraRadera
  11. Hahaha! Ser man på hur mycket bloggfoder ett studiebesök på bibblan kan generera:-)

    Alltså den läsande damen i fönstret där är onekligen annorlunda. Personligen tycker jag att hon är absolut gräslig. Men ett blickfång är hon, för du stannade ju upp och fotade henne.
    Här tycker jag mycket bättre om damerna utanför biblioteket.

    PS. Besöker sällan bibblan här, bara när jag besöker husläkarmottagningen, som har samma ingång som bibblan. Å vid tidningsstället är det nästan uteslutande män som läser tidningar. Konstigt tycker jag. DS.

    SvaraRadera
  12. Svar till Ruth:
    Klart jag såg skulpturen. Besöker ju Gerds blogg dagligen:-) Å den "skyltdockan" är inte bara konstig den är absolut gräslig. Men som (ful) blickfång fungerar den - uppenbarligen;-)

    SvaraRadera
  13. Tack för alla kommentarer, som jag läste på plats i Örebro. Detta inlägget förinställde jag, då jag snabbt som 17 kunde åka iväg!
    Och jag har fått gosa med två barnbarn, helt underbart! Den minsta 2 veckor.
    Kramar och fin fredag!

    SvaraRadera
  14. Vilken otrolig skulptur! ,-))
    KRAM Primrose, ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du som skulpterar själv, förstår nog detta.
      Kram!

      Radera