lördag, januari 13, 2018

Tjugondag Knut

Åh, god morgon, var hälsad sköna lördag! Bilderna är grå, men jag känner mig färgglad ändå. Det är lika grått idag och temperaturen är på nollan och det är ju ingenting - noll, haha.

Ganska så folktomt, en fredag vid lunchtid. Dock syns hur enormt stort detta torg är!
Tänk er idag, lördag och onsdagar, då är torget fullt av knallar och marknadsstånd!


Här är gågatan med stjärnor i luften fortfarande. De åker väl idag, den tjugonde Knut, tänker jag.

Jag var fram till stan och min bank. Som har personlig service, bra öppettiden och kontanter i kassan, dock inga mynt. Då får jag gå till ICAs Kundtjänst och växla. P-automaterna på mitt område tar bara 5-kronor i de nya, hur tänkte man där?? Jag väntar hit sönerna med familjer i morgon.

💝 Ljus och Kärlek 💝

17 kommentarer:

  1. Ja, i dag åker julen ut inomhus men kanske får utebelysningarna vara kvar någon vecka till. Vi får se... Mysigt med så fint besök.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska verkligen bli roligt med finbesöket!
      Tack och kram!

      Radera
  2. Härligt med sånt finbesök! :-)

    Fina bilder trots det gråa. Här har vi också grått idag, det är nog för att jag inte ska smita ut istället för att jaga bort julen ;-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligheten, här och nu!
      Jag ska jaga ut juldukar :D
      Detsamma!

      Radera
  3. Så roligt att få besök av sönerna med familjer :)
    Ha en fin lördag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli så roligt.
      Tack o kram!

      Radera
  4. Fin stad du bor i. Gillar stjärnorna.
    Och hellre kring nollan eller minus tre som vi har nu, istället för minus 20! :-)
    Lördagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt OK som det är nu, ja. Får gå. Antar att stjärnorna är kvar över h elgen, så är mina dukar också. Blev så och det ska bli lite julklappar och då tänkte jag så.
      Kram!

      Radera
  5. Det ser alltid så fint ut i din stad. Jag förstår att du trivs där.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är fint.
      Jag har det bra, tack! Räknar till 25 mellan varje kommentar jag gör innan den publiceras.
      Kram!

      Radera
  6. Torget är verkligen fint och där är för det mesta livligt jämfört med Döda Torget i Täby.

    Idag lördag lär dom nog inte ta ner julbelysningen i stan, men förhoppningsvis på måndag. Tänkte samma tanke idag, när jag såg julgranen på innergården.
    En bank som fortfarande hanterar kontanter - wow! Å nya biljettautomater som fortfarande tar mynt - ytterligare wow!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det finns, faktiskt. Men det gr inte att växla utländsk valuta. Det få, som på sista tiden, ske över nätet. Om man inte har Forex i stan och det har jag inte.
      P-automaterna är ju enkelriktade. De skulle kunna ta SMSpark. Alltså det går lätt många 5-kronor om man kommer över en dag (5 kr /timmen).

      Radera
  7. Hi hi & hej svejs! & tack för påmielsen! jag trodde Tjugonda Knut var i morrn söndag ;) bra att ha Bloggvänner som har koll :)) så ok, i morrn ryker alla ljusstakar & Tomtar, lite suck för mysfaktor, men å andra sidan vill jag släppa in nya året & hoppas att våren snart är i antågan!! :))

    Varm stor kram *hjärta*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kan ju flytta på Knut tills måndag! Lite betänketid, så där.
      Annars så vill jag ha vår, absolut!
      Varm kram *hjärta*

      Radera
  8. Torget känns ju öde dels när det är så grått och dels när det inte är riktig torgdag. Men visst är det både fint och stort.
    Och hoppas allt det juliga åker bort nu. För att "julen varar helt till påska" gillar jag inte alls.

    Vad trevligt med sönerna och deras familjer på besök i morgon. Då lyser i alla fall de upp så nu får stråla i kapp.

    Här i stan finns nog inte en endaste p-automat med mynt kvar Det är kort som gäller.Mycket smidigare i sig och ingen idé för thuvar att länsa dem- Kanske något även för Lidköping.
    Men automater som tar pengar, då vill det till att ha samlat på sig ett gäng och betala kontant i butiker så man får ihop ett gäng.

    Önskar dig en trevlig söndag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, ska bli trevligt med besök. Jag har förberett en del.
      Nej, nu svider det i ögonen av trötthet, så godnatt och kram!

      Radera
  9. Svar: Nej, bläckfisken är absolut inte rå. Kolla här, ja la upp ett franskt recept som jag håller mig till på bloggen för nästan tre år sedan. Är helt säker på att du skulle gilla rätten som tar fem minuter att laga:
    http://bp-computerart.blogspot.se/2015/10/alternativ-som-man-gillar-eller-sa-gor.html

    Ha det så trevligt med besöket imorgon. Att städa innan är bortkastad tid, för du får städa en gång till när besöket har åkt igen;-)

    SvaraRadera