tisdag, januari 09, 2018

Söta hundbilder!

God morgon och gårdagen gick i ett svisch.
Tvättstugan är inte nådig, men bra att ha. Och jag fixade allt, t.o.m. lite ryggont, gäller att träna på.
Ingen upplyftande bild, men det var så det var. Verkligheten. Lille prins Sol gav sig iväg. Tror han stack till Stockholm, läste ut det i BloggLandia.
Bloggportalen var trög här, försökte ta energi av mig, nej usch, jag gjorde annat då.

 Frågade Sarah om hon hade några gulliga hundbilder på lager, för jag känner bildtorka. Och jodå, klart hon har!
Underbare Diego sitter med en bit blodpudding i käften . Helt still. Dresserad till ett "sitt" och tuggar inte i sig biten förrän Sarah säger "varsågod"!

Det här är Cilla, det är Diegos fru, som hälsar på. Tack för bilderna, Sarah!

💝 Ljus och Kärlek  💝

12 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder på härliga fyrbenta vänner!

    Kram och god tisdag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nog är de söta, alltid. Glädjevovvar.
      Kram 💝

      Radera
  2. Härliga hundbilder som jag öfrstår kan pigga upp nu när solen inte gör det. Här i huvudstaden har solen varit flitig i flera dagar, jätteskönt att vara ute och gå och lagom kyligt också. Även för mitt ansikte. Och att det inte blåser är nog så viktigt för mig.

    [En undran...Grunnar fotfarande på varför det är så bökigt med alla figurer man ska plocka ut för att kommentera på blogspot. Det är inte så hos alla, hos en del blir det rätt om det är rätt. Men även om jag gör rätt så kan jag få göra om det flera gånger hos andra. Är det inget som kan tas bort... )
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din undran kan jag också sätta en stor undran till. FÖR JAG HAR INGEN ANING! Däremot kan Bloggplatsen krångla för mig.
      Blogspot är ju gratis, men varför i fridens namn de gör så?? Tacksamt slipper man reklam här, som är på Blogg.se och några andra. Har förstått att Wordpress krånglat för några, och där vägras bilder mm.
      Nej, jag är svarslös. Så trist, bara.

      Kram och tack för att du står ut 💝

      Radera
    2. Jag är envis så inte ger jag upp. Och visst är det bra att slippa reklam. DEt var bla. därför jag lämnade Blogg.se. Från början fanns ingen reklam där men den dök upp. Även en del WP bloggar har reklam om man läser dem i mobilen. Men det slipper jag för jag har valt en "betalplattform" och det känns bra. Har inte haft problem med bilder på WP men jag måste själv minska dem. DE kan inte vara större äm 1mb. På andra portaler sker detta per automatik.
      Så du ska veta att jag hänger med här och hos andra med blogspot.
      Kram!

      Radera
    3. Roligt att du är envis och inte ger upp. Tror många gjort det, för det är färre kommentarer och klart, jag besöker färre, det är trögt just nu.
      Du har en superfin bloggportal!
      Kram!

      Radera
  3. Tycker den första bilden är helt fantastisk med "spindelnätsträdet". Riktigt läckert foto!
    Kul att Diego är "bloggdresserad" han också. Han ser för skön ut med den stora glänsande nosen. Vad gäller Cilla så ser hon lite "oäkta" ut. Alltså jag menar som ett mjukisdjur. Eller är det en "riktig" hund? Bilden är väldigt väl tagen när jag inte ser skillnaden;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var ju kul att du tyckte om spindelträdet!
      Diego är mycket skön, så upplagd för att jobba och vara till lags.
      Tur att inte Cilla hör dig, haha, hon är allt väldigt riktig och snäll vovve, de två går så bra ihop. Men klart, hon har mycket mer päls och då syns inte ansiktet riktigt.

      Radera
  4. Läcker bild på trädet o så söta små hundar :) hund är kul men ack så mkt jobb ha en fin onsdag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jobb med hund, men det är det även med katt. Alla ska ha sin pass. Men ljuvliga är de!
      Kram!

      Radera
  5. Vilka sötnosar! Ja, det är ju inte bara nosarna som är söta såklart :-)

    Det är segt att kommentera här på Blogger nu. Tar "lång" tid när man trycker på "Publicera"... Men det funkar i alla fall. Bloggpunktesse var betydligt värre för nåt tag sen, då gick kommentarerna upp i rök. Typ.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, sååå seeegt här hos mig också! Men, vad göra??

      Radera