söndag, januari 14, 2018

Skyltsöndag 14 januari

God morgon, och så var det skyltdags igen!
Jag målar lite blå himmel både ute och inne, här i skyltningen. Kanske man kan säga att jag har en blå tråd?
För ute hos mig är det ännu grått och -2. Hoppas på sol i morgon.

Första skylten kommer från "de bofasta" och deras just nu tomma campingplats.
Även om de tycker om hundar, så undrar jag om de står på någon annan plats?

Detta är från i onsdags, då jag lyssnade på Tribute Gospel Choir.

Det roliga blev att denna kvinna stod "i vägen" för väggen, så hennes rygg blev reklampelare.

Skylt, fådd av Sarah. Tycker mig känna igen mig, i tankesättet ibland 😀 eller hur, visst kan det vara så?

Den som håller i skyltsöndagsutmaningen är vår fina BP och hos henne kan du också hitta fler, som skyltar. Gör det, du med!

För min del ska jag roa mig med nära och kära och äta gott här hemma.

💚 Ljus och Kärlek 💚

14 kommentarer:

  1. Haha! Det där sista kan jag känna igen. Helt plötsligt stanna upp och undra vad det var som jag var på väg att göra? :-D

    Trevlig skyltning igen :-)

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Just så är det! Fötterna är snabbare än minnet. Kram

    SvaraRadera
  3. Haha! Visst händer det ofta att man stannar upp och undrar vad man skulle göra :D Ha en fin dag med nära och kära!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Besök av nära och kära är sällan fel!

    Kram och det samm3

    SvaraRadera
  5. Grått och trist är det här också i dag, så jag gottar mig åt din blåa himmel.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Ha, ha, gillar sista bilden. Kanske för att jag känner igen mej eller hur var det nu?!?!
    Önskar dej en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Känner igen mig i sista bilden. Ler!
    Hundskylten var rolig men frågan är om det blev för trevligt med hundarna där.
    Bilden från konserten i kyrkan där ryggen kom med är härligt fånag. Vill till att hänga med i svängarna.

    Hoppas du har en fin dag med dina nära och kära på besök.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Din bästa Skyltsöndag ever! Helt suveräna bidrag:-)
    När jag såg första skylten så tänkte jag osökt på vad man ofta läser i tidningar "visst behövs det nya bostäder, men inte just här".
    Otroligt snabbtänkt av dig att fota kvinnans rygg med reklamen.
    Å sista bilden - nej, här känner jag inte alls igen mig själv;-)
    Tusen tack för en härlig skyltning och länken;-)

    SvaraRadera
  9. Den sista bilden känner jag igen mig i :-).
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  10. Me again! KajsaLisa is back här: https://kajsalisasblogg.wordpress.com/.
    Yiieepphhiieee:-)

    SvaraRadera
  11. Det var en tämligen vänlig uppmaning till hundägare, och skylten är vacker, ser gammal ut men det är den knappast :-)

    SvaraRadera
  12. Tack, alla underbara skyltsöndagskommentatörer!
    Jag hann ju inte med detta tema i bloggvandring igår, hann inte nåt. Men här kommer ett samfällt tack!
    Nu hoppas jag Blogger slutar att sega sig. Min laptop är genomgången av båda sönerna här igår och de hittade inget speciellt, så då är det inte hos mig, som det släpar.
    Måndagskramar!

    SvaraRadera
  13. Haha ... härliga skyltar - den första är verkligen riktigt talande!
    Kram

    SvaraRadera