fredag, januari 12, 2018

Minnenas arkiv

God morgon och här har jag grävt som sjutton i ett arkiv i en extern hårddisk, som jag letat efter. Det skulle ju bli så bra, när det blev papperslöst, eller hur?😀

Var ute en sväng igår men hittade absolut inget fotovänligt i bygden häromkring. Så, tack för arkivet.

 Hittade vackra blomster på östra Gran Canaria för sex år sedan och även en blå himmel.

 Samma ort, Playa del Ingles, och samma himmel, som även där kunde vara grå. Jag har ett minne av att det blåste infernaliskt, yrde en massa sand och att solen gömde sig rätt ofta. Men det var varmt och skönt.


Här är jag fortfarande gift, kär och galen och födelsedagsbarn! Får visa upp min skumpa, bubbel, champagne, cava, sekt, kalla det vad du vill. På hotellbalkongen på Gran Canaria på morgonen i december för sex år sedan. Då visste vi inte att maken hade femtio dagar kvar att leva.
Tänk, om jag kunde vrida tillbaka tiden!

Idag ska jag besöka banken och se över mina stålar.. Det gäller att placera "pensionsökningssumman" rätt 😀 en får vara om sig och kring sig. Och så är det fredag!

💝 Ljus och Kärlek 💝

11 kommentarer:

  1. Tack för en härlig titt i ditt minnenas arkiv!

    Kram och ha en härlig fredag <3

    SvaraRadera
  2. Det är trevligt att rota runt i arkivet ibland :-) Vissa saker är det bra att man inte vet om, tror jag.
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  3. Det är både glädje och sorg att dyka ner i minnenas arkiv! Men det är tur att vi inte vet vad som ska hända....
    Ha en fin fredag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga semesterbilder.
    Så går också mina tankar då jag tittar på äldre bilder. Tänk om jag vetat, tänk om jag kunnat vrida tiden tillbaka. Men, vi får försöka leva så bra som möjligt i nuet och ta tillvara det fina i livet.
    Jaha, har det blivit tillökning i kassan? Nja, tror för min del inte att det blir så många kronor, men bättre än inget alls.
    Trevlig fredag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
  5. Tusen tack för trägna kommentarer! Kan knappt kommentera mig själv! När ska sega tuggummit släppa, tro?
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, kärleken lyser om dej liksom dina färgglada kläder.
    Önskar vi kunde ha fått se mannen, som fick dej att sprudla.

    "Better to have loved and lost
    than never to have loved at all."

    Ruth i Virginia
    (18 plusgrader i dag; förra veckan
    var det 18 minusgrader - så är det
    här, där vi befinner oss mellan syd och nord)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men kära nån, Ruth. Vilken temperaturskillnad! Hur är det möjligt på samma ort?? Det är ju 36 graders skillnad!
      Jag kommer ihåg när jag lämnade Lidköping i minus 15 grader, en dag i mars 2013 och landade i Thailand med plus 35 grader.

      Ja, mannen min, som jag fick behålla i 16,5 år, vi hade så roligt. Jag kunde blomma. Glädje och trygghet är en fin förmån.

      Idag har jag en temp på nollan. Det är ju INGENTING, haha.
      Kram på dig, fina Ruth!

      Radera
  7. Visst är det fint både med minnen i form av foton och de som sitter inom oss. Vackra bilder från ditt arkiv. Vi vet ju möjligen vad vi har idag och inget om morgondagen. Jag har numer blivit klart bättre på att göra och uppleva det jag verkligen vill och jag skjuter heller inte upp det och tänker att det kan jag göra senare. Den dagen kanske inte kommer. Och sen blir det också mer viktigt att fundera ut vad som gör mig glad och när jag trivs bäst. Och trivs det gör jag nog vart jag än är....
    Tack för ett fint och uppiggande inlägg.
    Önskar dig en trevlig lörag.
    Kram och många tankar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig!
      Jag försöker också att göra spontant eller med planering, det som jag önskar och vill. Just det att resa, även om jag lever, så kanske jag inte orkar eller kan fram igenom. Vi har bara dagen idag som närvarande, allt annat är framtid.

      Kram och tankar även till dig!

      Radera
  8. Vilken härlig bild av dig, glada födelsedagsbarnet som skålar <3
    Blir både glad och eftertänksam då jag ser den, till livet hör ju också sorg...
    Arkivet är bra och ha. Ibland tycker man att man fotograferat allt, och att det ute är trist och grått - heja arkivet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En blandning av allt. Det är livet, det.

      Radera