tisdag, januari 16, 2018

Glida fram på en räktårta

God morgon, nu är det tisdag och dags för en väninneträff! Vi ska använda den till att äta gott ute på lokal, det händer att vi gör så. Vi hittar på lite olika saker, vi tre gospelkörtjejer och det är så mysigt.

Jag har ju sticktanterna också, verkligen läge att ses och luncha. Men där är vi många fler och just att hitta ett gemensamt datum, jaa, men vill man, så kan man. Väl.

Det stora snökaoset i hela Sverige finns inte på min karta idag. Det kom några fjun igår, men gräset är grönt på alla sidor. Däremot väntas regn..

Min lokala ICA butik hade gjort den här laxtårtan med handskalade räkor till i söndags på mitt farmorskalas.
Visst, var den fin! Den räckte och blev över så igår stod jag upp till öronen i tårta, haha, nej, jag skickade allt med hem också.

Lowe hade bråttom att öppna sina paket. Inget leende mot kameran här, inte! Paketen var några eftersläntare sen jul. Det passade ju bra, för julen varade till Knut (inte till påska).
Det finns tre personer i bilden, varav en som inte syns än.

Blivande 18-åringen, goe barnbarnet Wictor, kusin till Lowe. Wictor går andra året på Teknis i Borås.
Det gäller att hänga med i svängarna. Mitt äldsta barnbarn William, som jag är mormor till, och blivande 20-åring, bor nu i Göteborg och går på Chalmers.

💝 Ljus och Kärlek 💝

20 kommentarer:

  1. Åh va roligt grattis till honom :) o så gott det ser ut med smörgåstårta njut av dagen kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smörgåstårtan är slut men vi åt gott idag också!
      Kram

      Radera
  2. WOW!!! Vilken tårta! Såg verkligen otroligt vacker och smarrig ut :-)

    Mycket festligheter på gång hos dig - skoj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var smarrig, utan prut, så var den det!
      Ibland kör det ihop sig med festligheter, ibland är det hellugnt.

      Radera
  3. Det syns på barn och barnbarn att tiden rusar iväg.
    Hoppas Gospeltjejerna har det extra trevligt denna gång.
    Kram Bosse L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Så är det och så var det.
      Kram!

      Radera
  4. Vilken härlig smörgåstårta och en fyllning i min smak. Har svårt för när man blandar in leverpastej, rostbiff och skinka. Fint besök fick du dessutom. Nu hoppas jag att du får en riktigt go' och glad kväll!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag är så nöjd så nöjd.
      Kram

      Radera
  5. Vilken härlig smörgåstårta och fina bilder på barn/barnbarn. Tänk att de är så stora! Min äldste son är 21 och pluggar i Uppsala. Lite ofattbart det med.

    Ha en fortsatt fin dag utan snöyra (det har vi tyvärr i Strängnäs)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var aldrig någon bild på barn, den vuxna är min svärdotter. Inte lätt att veta. Och jag är farmor till de här gossarna, som är kusiner. Och ingen har vågat skriva något om den person, som inte syns i bilden ;)

      Radera
  6. Vilken härlig tårta! Den är sällsynt vackert dekorerad tycker jag.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Så fin smörgåstårta och den var säkert också väldigt god.
    Roligt med de dina på besök och jag öfrstår att alla uppskattade smörgåstårtan.
    Och fint att sprida ut paketen lite.
    Fina barnbarn och du som jag kan ju bara konstatera att tiden går försvinnande fort.
    Hoppas ni ifag fick en trevlig träff med god mat som det där lilla extra.
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, görfint alltihop och lunchen idag en höjdare med klass.
      Kram!

      Radera
  8. Den tårtan såg väldigt god ut!
    Så roligt att vara med och fira barnbarnen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm, jag bara säger det.
      Trevligt kalas, jo ens nära och kära är fint. Kram

      Radera
  9. Tårtan var ett konstverk. Otroligt fin. ICA är bara såååå bäst:-)
    Du kan vara glad att din karta är fri från snö. Det är den inte här. Vilken tur för dig då du skulle på lunchdejt. Hoppas du njöt.
    Kul med sent julfirande. Jag menar presenter gillar vi ju alla närsomhelst under året, eller hur!!!?

    PS. Vilket minne du har! Att du kom ihåg att du vann legohalsbandet för exakt fyra år sedan. Här är jag verkligen imponerad:-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ICAs personal är väldigt skickliga med deras eget kök.
      Särskilt detta ICA Hjertberg. De har ju Willys vägg i vägg också, så de pris konkurrerar.

      Jag får göra dig besviken, det kom upp en blänkare om vad som hände just denna dag för si och så många år sen. På Facebook. Facebook läser min blogg 😁

      Radera
  10. Åååh, vad den tårtan ser god ut!

    Det har för övrigt blivit krångligt att kommentera på blogspot, har du hört andra säga samma? Efter att man fyllt i Namn/webbadress och noterat att man inte är robot och tryckt på publicera dröjer det 20 sekunder innan kommentaren är godkänd.
    Kan verka småaktigt att "gnälla" för 20 sekunder, men då man kommenterar hos många, och vill läsa många inlägg blir det lite irriterande (vet ju att det inte är DITT fel - heh)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är samma för mig, när jag kommenterar mig själv, så irriterande! Jag räknar till 25, grrrr. Så jag avstår ibland.

      Radera