tisdag, januari 09, 2018

GlĂ€dje i BloggLandia 💝

God morgon, vÀnner och sÄ börjar jag dagen med ett leende. Inte Ät kylan och inte Ät att Blogger dummar sig, nej detta rÄder jag inte över.
Jag ler, för att jag ser att ni lĂ€ser min blogg och det vĂ€rmer mitt hjĂ€rta 💝

 En sĂ„n dĂ€r experimentbild, som bara BLIR, utan att frĂ„ga om lov. Jag skulle ta kort pĂ„ den vĂ€ntande taxin hĂ€r utanför, med ljuse och blink pĂ„. Och vad fĂ„r jag med? Jo, mitt kök 😀

JodĂ„, jag trotsade kylan idag och cyklade fram och hĂ€r bjuder jag pĂ„ Iqbaltorgets vy. Det Ă€r fler Ă€n jag som cyklar 😀

236489101103, W ICEFALL DWN JKT, HELLY HANSEN, Detail
Jo, jag hade ett mĂ„l. Jag skulle se om den hĂ€r Helly Hansenjackan fanns kvar hos Stadium. Den var nedsatt till ett kanonpris, som... ja, frusna jag, kĂ€nde bara att jag behövde den. Svart dunjacka, som tĂ„l snö och visst mĂ„tt av regn. SÅ varm.

IkvÀll blir det att lyssna pÄ en gospelgrupp i Otterstads kyrka. Tribute Gospel Choir frÄn GlimÄkra folkhögskola i SkÄne. Det kommer att bli gung i hela taket!
💝 Ljus och KĂ€rlek  💝

14 kommentarer:

  1. NÄ-Ä? Fanns den kvar och i rÀtt storlek? En cliffhanger hÀr... :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj. Skrev jag inget om det??
      Den fanns, hihi. SÄklart. Stod mitt namn pÄ den.

      Radera
  2. SĂ„ det kan bli med foton.
    Vi har minus 7 grader idag och jag skulle inte vilja ut och cykla dÄ. Kylan biter i skinnet för det blÄser lite ocksÄ. Men ingen snö har vi.
    Mysig jacka och huvudsaken att den Àr varm dÄ det Àr kallt. Bra att "din" jacka var kvar.
    Ha en finfin dag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, jag vill varken cykla eller gĂ„, i sĂ„ mĂ„nga minusgrader, men ibland Ă€r jag dĂ€rtill nödd och tvungen. Äger ingen bil lĂ€ngre.
      Just nu Àr 1 plus men solen har gömt sig.
      Kram!

      Radera
  3. Grattis till den snygga jackan! HÀrligt nÀr man kan fynda till riktigt bra pris. Kul bild sÄ dÀr bara av en tillfÀllighet.

    Kram och god kvÀll <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var riktigt bra pris, en dyr en rackare, som jag inte hade köpt till fullpris, aldrig. SÄ jag Àr nöjd.
      Tack och kram 💝

      Radera
  4. Dessa jackor Àr sÄ bra. Och fint att du hittade den till extrapris. SÄ tur har jag sÀllan. Men jackorna Àr vÀrda Àven sitt fula pris. H (GÄr att göras vÀldigt "liten" och stoppa i en medföljannde pÄse.)
    HÀr har det varit Ànnu en strÄlande soldag, men med -7. Gjorde inget för trÀdens rimfrost var sÄ vacker. Hellre sol och lite kyla Àn det grÄ. Men vÀdret rÄr en ju inte över.

    Bilden blev ju riktigt rolig nÀr ditt kök speglade sig. Ville vÀl vara med pÄ ett hörn.

    Trevligt med en uppiggande konsert i kvÀll. HÀr blirdet middag pÄ "lokal" med vÀnner. Trevligt det ocksÄ.

    Önskar dig en fin kvĂ€ll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var inte rea halva priset, det var mycket billigare! GÄsdunsjacka, jo jag vet, lÀggas i pÄse. Har haft dunjackor förr, underbara.
      Ska bli kul att Äka ivÀg och bara lyssna, för en gÄngs skull.
      Tack detsamma o ha det sÄ fint pÄ er middag! Kram

      Radera
  5. KöksskÄp pÄ taket! Jo, jag tackar jag! JÀttekul bild!
    HÀr Àr det glÀdje i taket - 6 grader VARMT!! Om jag kunde,
    skulle jag hoppa högt!
    Grattis till fin och prisvÀrdig jacka. Snygg!
    Gunga med i gospelrytmen nu! LÄter hÀrligt.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu, allt kan hÀnda hÀr!
      Skönt att du fÄtt lite utomhusvÀrme!!
      Blev fint gung igÄr!
      Tack, Ruth!

      Radera
  6. SÄ bra att du fick tag pÄ jackan! Skönt att ha nÄgot riktigt varmt och mysigt i kylan!
    Kram

    SvaraRadera
  7. AlltsĂ„ den "misslyckade" bilden Ă€r ju sĂ„ surrealistisk att du nĂ€stan skulle kunna sĂ€lja den till en bildbyrĂ„. Älskar sĂ„dana foton som bara blir utan att man vet varför.
    AlltsĂ„ att cykla i fem minusgrader som vi hade idag skulle jag inte ens tĂ€nka pĂ„, Ă€n mindre verkstĂ€lla. Över min döda kropp;-)
    Grattis till Helly Hansen jackan. Älskar det mĂ€rket, men har bara haft HH sommarjackor. HH:s jackor Ă€r verkligen kvalitetsplagg och sportigt fina tycker jag.
    Hoppas konserten Àr en succé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sÄ det kan bli. Tyckte sjÀlv bilden blev kul.
      Kan vÀl sÀga att jag drar mig för att bÄde cykla och gÄ i minusgrader. FÄr vÀl se vad Stockholm bjuder pÄ nÀr jag nu ska traska runt dÀr 19:e.

      Radera