mÄndag, januari 15, 2018

Glad mĂ„ndag 😀

Gomorron, mina vĂ€nner! DĂ„ Ă€r det en Glad mĂ„ndag med bloggvĂ€nnen Carita, som uppfinnare av temat. LĂ€s hos henne och se vilka andra som Ă€r glada mĂ„ndagare!

Vad kan vara en glÀdje en mÄndag, tro? VÄra djur Àr alltid mysiga och hÀr har vi Ester, som besökte mig igÄr. Lilla fröken Norfolkterrier frÄn BorÄs!
Jo, hon försökte intensivt att underifrÄn ta gummihjÀrtat, som lÄg pÄ glasbordet. Fotot Àr lite konstigt, suddigt och overkligt, och ger inte söta Ester rÀttvisa, men kul ÀndÄ.

FÄr ta med lille Diego ocksÄ, som sÄ snÀllt virat in sig i filten. Man kan inte tro att han springer till skogs och skrÀmmer rÀvar och vargar, en riktig jÀgare.
NÀ, han var inte hÀr igÄr, men hans matte har skickat kortet.

Och klart, fÄr ju ha med lilla pudelflickan Molly ocksÄ, som jag trÀffade i julas.

Nu kĂ€nner jag mig riktigt glad! Jag var glad Ă€ven igĂ„r. Men de bilderna kommer i morgon. Jag fĂ„r sprida gracerna 😀
Idag ska jag ta det rÀtt lugnt, stÀda upp lite, sÀtta i ordning och sÄ fÄr jag tÀnka Stockholm.

💝 Ljus och KĂ€rlek 💝

22 kommentarer:

  1. HĂ€rliga bilder att bli glad av!

    Kram och glad mÄndag önskar jag dig <3

    SvaraRadera
  2. Ja, hÀr blir man glad - extra kul Àr fotot med hunden som försöker fÄ tag i gummihjÀrtat.

    SvaraRadera
  3. Barn och djur blir alltid sÄ bra pÄ foto, för de konstrar inte till saker och ting utan Àr helt naturliga. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart man blir glad av de goa djuren!
      Kram

      Radera
  4. Jag blir ocksÄ glad dÄ jag tittar pÄ dina fina bilder.
    Skojigt att BorÄsfröken skulle ta hjÀrtat underifrÄn. HÀrlig bild.
    Diego, mysig. Han ser sÄ glad ut, nÀstan som om han ler bÄde med ögonen och munnen. Molly med sitt röda julband kring halsen Àr sÄ fin.
    Det Àr sÄ trevligt att fÄ trÀffa hundar, sÀregna pÄ sitt sÀtt.
    Ha en bra mÄndag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla tre voffsarna Àr urgulliga!
      Detsamma och kram!

      Radera
  5. Visst blir man extra glad av djurbilder :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. HÀr blir man verkligen glad idag! Hundar Àr riktiga glÀdjespridare :)
    Glad mÄndag pÄ dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jojomen, det Àr hundar, det!
      Glad mÄndagskram!

      Radera
  7. Hundar Àr glÀdje alla dagar, inte bara pÄ mÄndagar. ;) :) Vilken söt liten pudelflicka, pÄminner en hel del om min lilla Mimmi.

    Önskar dig en glad och bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hundar vet inget om mÄndagar. Jag har ocksÄ tÀnkt pÄ att din Mimmi och Molly Àr lika.
      Gladkram!

      Radera
  8. Hundar Àr oftast en kÀlla till stor glÀdje. Och glÀdje kan en sÀllan fÄ för mycket av i livet.
    Önskar dig en fortsatt Glad mĂ„ndag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag Àr egentligen en kattmÀnniska. Men en katt kommer inte emot en och hoppar glatt vÀlkommen! DÀri ligger stor skillnad.
      Gladkram!

      Radera
  9. Betr. hundar. Det hÀr skulle ha skrivits i gÄrdagens inlÀgg.
    Vi var ute och gick i Skottland och sÄg detta:

    "DOGS
    Section 48 of the Civic Government (Scotland) Act 1982 applies to these Playing Fields.
    Any person in charge of a dog who allows it to deposit its excrement
    upon the Playing Fields is guilt of an offence and liable, on summary conviction to a fine not exceeding 50 pounds."

    Jag Àr inte speciellt hundkÀr; gillar inte nÀr dom hoppar opp pÄ en
    eller sticker nosen mellan knÀna, nÀr man sÀtter sej. Och sen dom smÄ
    som "jippar" stup i ett och vill sitta i soffan.

    Men DINA hundar Àr gulliga och uppför sej sÀkert perfekt. Som min
    dotters Coco, t.ex. :)

    Ruth i Virginia
    (8 minusgrader och sol)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det Àr förbjudet att rasta hundar inom mitt bostadsomrÄde ocksÄ. Men det "skiter" folk i. Fast huvudsaken Àr att de plockar upp efter sina djur.
      Nej, hundar ska vara vÀldresserade, för det Àr det som de vill, egentligen. Gillar absolut inte nÀr hundar hoppar pÄ mig osv.

      NÀmen, har du nu flera minusgrader igen, Ruth! SÄ ostadigt! Men sol, det Àr skönt.
      Kram!

      Radera
  10. Diego tar priset hÀr. Vilken hÀrlig hund med ett extremt mÀnskligt beteende tycker jag. För visst ligger mÄnga i soffan med en filt över sig och försöker mysa nÀr det Àr kallt ute. Japp, killen Àr mÀnsklig:-)
    Just ja, du ska ju sjunga pÄ Konserthuset den 20 januari. JÀttekul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HĂ„ller med dig! Diego ÄR mĂ€nsklig pĂ„ nĂ„got sĂ€tt.
      Jo, jag Ă€r snart i stan. Och det redan pĂ„ fredag halv tvĂ„. Vad jag dĂ„ ska hitta pĂ„ ;) Promenad. Äta.

      Radera
  11. Riktiga mysbilder med hundarna

    SvaraRadera