onsdag, december 06, 2017

Kan sjĂ€lv 😀

..Tanten har blivit stor flicka och fĂ„r Ă„ka sjĂ€lv till huvudstaden 😀

Jag Àr inbjuden, tillsammans med gamla och nya volontÀrer, till en trÀff pÄ MOD - Mer Organdonations kontor i Stockholm.

Det ska bli jÀtteintressant, jag ser verkligen fram emot detta, att fÄ trÀffas, diskutera och ventilera olika frÄgor. Gemenskap. Lussefika pÄ kvÀllen.

Jag var ju pÄ lunchjulbord med veteranklubben inom mitt tidigare jobb, FörsÀkringskassan.
Vi var 107 pensionÀrer frÄn Skaraborg som mötte upp pÄ Campingens restaurang Sjökanten.


Jag fick inte med sÄ mycket av all maten, för folket stod i vÀgen överallt, trÄngt om saligheten, om man sÀger sÄ. 107 julbordsaspiranter.


Nu ska jag, som sagt, ge mig av. Alla reguljÀra fÀrdsÀtt ska prövas. Buss, tÄg, tunnelbana, gud vet vart jag hamnar.
Men jag har en app i mobilen, ja jag har flera, som visar vÀgen, sÄ det gÄr nog vÀgen, haha.

💜 Ljus och KĂ€rlek 💜

8 kommentarer:

  1. Det kommer sÄklart att gÄ hur bra som helst! Ha det sÄ bra i Kungliga Hufvudstaden! :-)

    SvaraRadera
  2. Den gemenskapen Àr nog alldeles speciell!
    LĂ€ste Ă„ter en artikel om MOD i Året Runt, nyligen.
    Onsdagskram!

    SvaraRadera
  3. Men sÄ roligt! VÀlkommen till huvudstaden och ha en toppenresa!! Kram

    SvaraRadera
  4. NÀr jag skriver det hÀr har du sÀkert anlÀnt till Stockholm och kunnat njuta av en mestadels blÄ himmel. Hoppas du hittade rÀtt. Vi nollÄttor Àr faktiskt riktigt trevliga och vana vid turister som gÄtt vilse. Vi hjÀlper sÄ gÀrna till:-)
    SÄ mÄnga personer ni blev igÄr till julbordet. 107 personer - WOW! I "min" seniorklubb var det bara 25 som kom.
    Hoppas nu att du trivs i huvudstaden:-)

    SvaraRadera
  5. Det kommer att gÄ galant sÄ ha det nu riktigt bra :D

    Kram <3

    SvaraRadera
  6. Ha det sÄ gott i den stora staden. Jag som ocksÄ Àr lantis vet hur spÀnnande det kan kÀnnas att lÀmna komfortzonen. :)
    kram

    SvaraRadera
  7. Bra att ha laddat med julbord innan resan. Men sÀkert blir det en hel del av det goda Àven i Stockholm.
    Du hittar sÀkert för Stockholm Àr ganska lÀttnavigerat och vid tunnelbanan finns mÄnga som har som jobb att "assistera".
    Hoppas du haft en bra dag i huvudstaden.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Tror sÀkert att du hittar för du Àr ju inte som jag, ingen kompass alls i hjÀrnan, eller lokalsinne heter det.
    Hoppas att du fÄr en trevlig och angenÀm resa och god mat och gemenskap.
    Kram!

    SvaraRadera