tisdag, december 05, 2017

Julbord nr 1

God morgon, den 5 december!

Grattis till alla som heter Sven och grattis till mig, som fyller nytt år!
Det blir alldeles perfekt att gå på julbord en sådan dag. Och det är inte första gången som det infaller så 😀 bara att se glad ut 😀 haha.

Jo, vi ska åter igen besöka Restaurang Sjökanten som ligger perfekt nära mig och så vackert vid Vänerns strand. Det är Veteranklubben på mitt gamla jobb som sponsrar..
På det får vi också lite luciastämning med barntåg. Det blir fint.

Jag bjuder på en stämningsbild, som jag tog i söndags. Vyn är över älva Lidan.

💝 Så här var jag klädd igår på sångövningen. Jag hedrade Margot med hennes till mig stickade sjal 💝

I morgon sätter jag mig på buss och tåg till Stockholm. Får väl packa ryggan. Och just nu tränar jag kartläsning över Stockholm. Har inte promenerat där själv och inte heller åkt tunnelbana.
I alla fall inte på 33 år. Skam, den som ger sig.

💝Ljus och Kärlek 💝

20 kommentarer:

  1. Grattis till dig på din dag! Så passande att fira den med ett julbord. Att åka tunnelbana i Stockholm är rena barnleken så det klarar du galant.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jaså, säger du det? Vad skönt. Då behöver jag inte oroa mig 😁'
      Kram 💝

      Radera
  2. Stort GRATTIS till dig! :-) Trevligt med julbordsfirande dagen till ära, och att sen åka till Stockholm är ju inte dumt det heller. Sveriges vackra huvudstad är alltid värd ett besök :-)

    Ha en toppendag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur? Tack.
      Ska bli skoj att återse huvudstaden.

      Radera
  3. Fin du är i rött :) va roligt att du beger dig så o man blir aldrig för gammal att lära sig :) va rädd om dig bara kram <3

    SvaraRadera
  4. Stor grattis på din dag! Hoppas det blir mycket gott på julbordet!
    Kram

    SvaraRadera
  5. STORT GRATTIS på din födelsedag ,-) Hoppas din dag blir mycket fin!
    Härligt att fira med julbord. Barn som lussar är ju alltid söta ,-)
    Härlig bild över älven Lidan, så mycket vackert det finns att se i Sverige som man går miste om!
    Snygg i vacker sjal är du ,-)
    Hoppas det går fint att hitta i Stockholm!
    Ha det nu jättefint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  6. Strunt i Sven. Det verkar som du kommer att få en fin f-dag. Har du hoppat lunch och fika idag?
    Låter spännande att åka till Stora Staden. Ta dig gärna till Gamla Stan. Där brukar vara extra fint i december.
    Kram Bosse som önskar en trevlig resa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag redan.
      Julbordet var lunchen, så jag har hoppa noll.
      Jag ska till Gamla stan ändå och lite annat.
      Tack Bosse! Kram!

      Radera
  7. Stort GRATTIS på födelsedagen! Perfekt tajming med julbord där, bra gjort! Veteranklubben hade kanske din födelsedag i åtanke när de fastställde datum. Bara att tacka och ta emot!
    Stämningsbilden är suverän!
    Å välkommen till Stockholm! Hoppas resan går bra och att du kommer att trivas på min (nästan) hemmaplan.
    I motsats till Bosse rekommenderar jag inte Gamla Stan, speciellt inte Julmarknaden där. Kolla i stället Nybroplan, Kungsträdgården och kanske Djurgården. Ett besök på Hötorgshallen och eller MoS i Solna rekommenderas också.

    PS. Har troligen glömt om du har berättat det, men semestrar du i Stockholm eller är det en resa i samband med ditt engagemang i MOD? DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort TACK och det har hittills varit en dag i min smak på alla de sätt och vis.
      Jag är förvissad om att resan går bra. Nu har jag tänkt igenom så mycket.
      Ja, det finns mycket att göra. Dock hittar jag inte allt själv och har inte så mycket tid denna gången, men jag kanske får blodad tand. En gång gjort, kanske fler.

      Nej, jag har inte berättat. Jag har varit "på väg" ett tag, men först nu har det blivit av. Det är en jobbresa och till MODs kontor på Norrsken House.

      Radera
  8. Stort , varmt och hjärtligt grattis på din dag idag. Och julbord blev ju ett bra sätt att fira på.
    Och varmt välkommen till Stockholm. Vad gäller Gamla stan så kan julmarknaden undvikas. Men det är en upplevelse att lyssna en kvart på kvällen till lucköppningen som sker ipå olika platser i Gamla stan var dag kl. 18.15 fram till jul. Mer info finns på Mäster Olofsgårdens hemsida om var detta äger rum i Gamla stan. Rekommenderas. Julskyltningen på NK är fin och en titt runt stureplan och Kungsträdgården-
    Djurgården och Rosendal är alltid trevligt.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, Ditte!
      Och tack för alla tips, som både BP och du ger mig. Men detta är en jobbresa med knapert om tid, så när jag har fixat detta på egen hand, kan jag tänka mig att göra om den här trippen och ha god tid på mig. Alltid bra att komma igen.
      Så det blir mitt mål.
      Nu mörknar det ju också så fort, tyvärr och jag hittar inte, är inte alls bekant med kvarteren någonstans.
      Kram!

      Radera
  9. Svar: Norrsken House. Googlade och såg att kontoret ligger "mitt i smeten". På gångavstånd hittar du Stureplan med Sturegallerian som har en fantastiskt fin, julpyntad fasad. Även Hötorget och mina andra tips är på gångavstånd. Perfekt!!! NJUUUUT även om det är fel årstid att besöka 08;-)

    PS. MOD måste vara riktigt "rik". För hyrorna på Birger Jarlsgatan är de högsta i hela stor-Stockholm. Men som sagt - perfekt för dig, inte hyrorna då utan kontorets läge. Även om du inte har mycket fritid så är Stockholm by Night (night klockan 14:50) inte helt fel att upptäcka den tiden på året. Vilket hotell är du inkvarterad i? Anglais kanske. I så fall har du även Humlegården och Kungliga Bibliotek framför dina fötter. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet att Norrskens House ligger mitt i smeten och det är säkert en praktisk sak i de gamla omgjorda spårvägshallarna. Och MOD är inte rika, en ideell organisation utan statliga bidrag.
      Tack för alla tips och jag ska göra min dag idag och i morgon. Nu är jag beredd!

      Radera
  10. Det är fortfarande den 5e december, därjag bor, så härmed
    HJÄTLIGA GRATULATIONER PÅ FÖDELSEDAGEN!

    Önskar dej ett Gott Nytt År med god hälsa och framgång i vad än
    du företar dej. Må dina stämband hålla för alla fina sånger du
    sjunger.
    Stockholmsresa - exciting. Stockholm fick mej att
    känna mej som den lantlolla jag i själen är, när jag sist var där :)
    Men jag tog mej ut till Vällingby iaf. :)

    Good luck säjer Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, Ruth! Jag känner mig verkligen uppvaktad!
      Nu väntar Stockholm och det gör det i januari igen, då i konserthuset, men då är vi några stycken fler ;)
      Kram till dig!

      Radera