onsdag, december 27, 2017

Julafton 2017 i återblick

Godmorgon, en alldeles vanlig onsdag!

Mitt blogghem är upplåst och så är även tvättstugan. Det blir en ren dejt där idag 😀
Men jag bjuder på några återblickar, glad att jag har bilder.

Och vädret bjuder på ömsom sol, mulet ömsom regn och ett par tre plusgrader på den gröna backen. Inte mig emot, för jag slipper pulsa i snön eller halka fram på isen. Alltså mindre riskfyllt.

Den söta bagerskan Sarah, hade gjort jultårtan. Den var smarrig, kan jag lova!

En vanlig hemmagjord tårtbotten med fyllning av ganache (vit choklad, grädde och lime), italiensk smörkräm och cocos uppepå.

Här stod vi till reds med julmaten, ölen, julmusten och snapsen.

Lite senare, efter Kalle Anka, då. Så var det julklappsutdelning. Och senare så körde vi julklappsspelet. Och spelet i sig är nästan roligare än klapparna 😀

De här tomtarna hos Jessicas svärmor, hälsade vi på på juldagen, men de fick krypa in här i bloggen tillfälligt.


En annorlunda nyhet i Lidköping Klick! Det blir inga nyårsraketer, det blir laser!
En framåt kommun, wow!

💝 Ljus och Kärlek 💝

16 kommentarer:

  1. Jag som inte är mycket för efterrätter hade garanterat uppskattat den tårtan. Välkommen hem igen till bloghemmet :D

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag också.
      Tack och kram 💝

      Radera
  2. Åh va trevligt, ser gott ut men jag får avhålla mig från socker o sött min mage gillar det inte ...hoppas allt varit bra i jul o du får en fin onsdag kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag äter inte heller sött och denna tårtan var läckert osöt.
      Kram!

      Radera
  3. Så fin hon är, din Sarah och den tårtan smakade säker alldeles utmärkt!
    Ha en god fortsättning och lycka till i tvättstugan. Även här snurrar tvättmaskinen.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja visst är hon fin och duktig!
      All tvätt är omhändertagen och jag har njutit av dagen. Kram

      Radera
  4. Vilken fin tårta! Och jag kan tänka mig att den smakade ljuvligt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjemen, både utseende och smak höll sig fint.
      Kram

      Radera
  5. WOW! Vilken läcker jultårta! Den hade jag garanterat tagit flera bitar av :-) Fin är hon också, Sarah :-)

    Men vilket bra initiativ att skippa raketerna! Säkerligen är det många glada djur, hussar och mattar som jublar :-)

    Ha ett fortsatt fint upplopp på det här året!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läcker, ja! Tack, hon är fin, mitt yngsta 💝
      Blir spännande med stan på nyår. Det är bara det att detta syns inte från balkongen, man måste gå fram½

      Radera
  6. Vilken jultårta! Den ser god ut! Å Grattis till Lidköping som går över till laser , hoppas fler kommuner tar över!! Kram 🤗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två godsaker - tårtan och Lidköpings beslut.
      Kram 💝

      Radera
  7. Du ser ut att ha haft en fin jul.
    Beundrar tomtesamlingen! Tårtan ser inte heller helt fel ut, blir otroligt sugen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du. Den tomtesamlingen är så mycket större. Över 300!

      Radera
  8. Fina vackra Sarah verkar ha många talanger, WOW!!!
    All-in med tomtar och prydnader hos Jessicas svärföräldrar ser jag.
    En stor, stor ELOGE till Lidköpings kommun som kör med laser i stället för med raketer. Mera miljövänligt och varenda hundägare kommer vara för evigt tacksam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju jävig, men jag tycker själv att Sarah är vacker och duktig och det gör mig stolt.
      Jessicas har rätt många tomtar också, det är en familjetradition på makens sida.
      Jag tycker också jag känner mig stolt över Lidköping och det miljövänliga alternativet!

      Radera