mÄndag, december 18, 2017

Glad MĂ„ndag 😀

God morgon 💙

Nu behöver jag till nagelterapeuten, för nu slinter jag pĂ„ tangenterna 😀 fĂ„r korta av naglarna. JodĂ„, det Ă€r bestĂ€llt för i morgon och ska fĂ„ en julig fĂ€rg ocksĂ„. Rött. Kanske ska fĂ€rga hĂ„ret rött ocksĂ„? Hm.

Min morgonhimmel idag.Trots, att vÀderleksrapporten visar mulet vÀder under mÄndag - onsdag.
En vacker himmel gör mig alltid glad!

Min eftermiddagssol igÄr eftermiddag.

PĂ„ vĂ€g till affĂ€ren per fot och i en hemsk halka. DĂ€r var jag inte glad 😹

Jag har kostat pÄ mig ny gardin i köket. Vitt och frÀscht.

18:e idag och det betyder lön frÄn staten och det Àr alltid trevligt, bara den droppar in före rÀkningarna gÄr ivÀg den siste.

Jag gissar att det Ă€r knökatjockt i handeln, men jag önskar er alla en Glad MĂ„ndag, och den som uppfunnit temat, Ă€r bloggvĂ€nnen Carita!

💙 Ljus och KĂ€rlek 💙

17 kommentarer:

  1. MÄndag blir det ÀndÄ oavsett hi hi glad lÄter sÄ bra :) fin gardin du köpt, ja vacker himmel Àr fint ja hÀr kommer bidraget den 22 tur man har sparat sÄ man kan handla innan :) önskar dig en fin dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gÀller att planera!
      MÄndag blev glad och överraskande för min del.
      Kram!

      Radera
  2. Klart du ska fÀrga hÄret rött ocksÄ - gÄ all-in sÄhÀr inför upploppet mot julafton! :-)
    Ha en fortsatt glad mÄndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. All in tomten Christmas? Hm. Ja, kanske en bit.
      Glad mÄndag!

      Radera
  3. Rött ligger i tiden sÄ tveka inte!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. JasÄ? JodÄ. Vi fÄr la se ;)
      Kram!

      Radera
  4. Rött pÄ naglarna Àr ju alltid snyggt. Och nu till jul passar det ju utmÀrkt :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. JÀttefina "solbilder". Bra att du passade pÄ att fota med tanke pÄ vÀderprognosen. Har aldrig förstÄtt hur tjejer med sÄdana konstverk pÄ de lÄnga naglarna kan skriva pÄ tangentbordet överhuvudtaget...

    Nu har jag ju varit panschis i 2 1/2 Är. Har fortfarande inte vant mig att pengarna rasslar in automatiskt utan att man har gjort nÄ't och dessutom den 18:e och inte den 25:e varje mÄnad. SÄ tack för pÄminnelsen:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sol,vacker himmel och fin snö piggar ju helt klart upp. Fina bilder! Och sÄ Àven ett besök för att fÄ manikyr.
      Ja, pengarna kommer punktligt och visst Àr det fint att de bara dyker upp.
      Hoppas du haft en bra och glad mÄndag. Det har jag.
      Kram och trevlig kvÀll.

      Radera
    2. BP: Just hemkommen frÄn elvistrÀningen. Imorgon smÀller det.
      Tjejer pĂ„ superlĂ„nga naglar HAR svĂ„rt med tangenterna, det bara ÄR sĂ„.
      Jag tyckte nÀstan det var bÀttre att pengarna rasslade in den 25:e. Men det spelar ingen roll, jag har koll, nÀr de Àn kommer. Utbetalningsdatumen har bara en teknisk funktion, att sprida datumen.
      Och vi panschisar har det bra!

      Ditte: Jag har haft en jÀttefin mÄndag. Besök av god vÀn och sist sjungit upp oss i Elvisrepertoaren inför morgondagens konsert.
      Tack och kram!

      Radera
  6. Svar: Om du vill veta vem Yvonne Àr sÄ Àr det bara kolla den enda tjejen som Àr blond och kortklippt. Fick inte tag i henne idag, sÄ jag vet inte om hon Àr med pÄ att bli "uthÀngd pÄ min blogg". SÄ jag vÄgade inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men kan inte urskilja Yvonne ÀndÄ :D

      Radera
  7. Sorry, me again! Är ingen stalker, jag lovar;-) Har du sett - Ulla-Maria Ă€r "back" : https://umjart.blogspot.se/.

    BÄde du och jag köpte ju tavlor av henne:-) TÀnkte du ville veta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmÀrksamheten vad betr Ulla Maria! Tack vare dig BP, har jag redan upptÀckt att bloggen gÄr att kommentera igen. Men jag har följt henne bÄde pÄ Instagram och i Facebook, sÄ hon Àr med mig i mÄlar- och diktarsvÀngen, duktiga kvinnan.

      Radera
  8. Tack för att du Àr med i Glad mÄndag!
    Ny fÀrg i hÄret Àr aldrig fel, och fina naglar har du alltid :-)
    Onsdagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En eller flera fÀrgklickar Àr alltid rÀtt!
      Torsdagskram!

      Radera