mÄndag, december 04, 2017

Glad mĂ„ndag, eller? 💛

God morgon! 

Jag funderade lĂ€nge om jag skulle anta temat "glad mĂ„ndag" just idag, som bloggvĂ€nnen Carita  hĂ„ller i.
För idag, lite senare Àr det begravning för min tyska vÀninna.

Men, sÄ kom jag pÄ att vi behöver lite glÀdje i sorgen ocksÄ. Dessutom handarbetade Margot och stÀllde ut sina alster pÄ julmarknader, sÄ det fÄr bli en glimt av gamla Limtorget i Lidköping




💛 HĂ€r stĂ„r jag i Lidköpings Ă€ldsta hus, ett hus som var byggt omkring 1675 av Greve Magnus Gabriel de la Gardie och sĂ€ger "styrka" till dig idag, Dieter, jag tĂ€nker pĂ„ er alla 💛


💛 Ljus och KĂ€rlek 💛

24 kommentarer:

  1. Men va roligt :) Ä fin mössa har du pÄ dig :) Àlskar mössor hi hi hoppas du fÄr en fin mÄndag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blir allt en bra dag, kram!

      Radera
  2. Visst behöver vi glÀdje! Speciellt mycket faktiskt dÄ det Àr en sorgens dag.
    Kram pÄ dig!

    SvaraRadera
  3. Ett fint inlÀgg som kÀnns bra. Sorgen och glÀdjen gÄr hand i hand...det Àr livet. Tror nog din vÀn hade tyckt om ditt inlÀgg. kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det kÀndes sÄ bra ÀndÄ. Jovisst, sorg och glÀdje, hand i hand.
      Kram

      Radera
  4. Vi mÄste alltid ha glÀdjen som följeslagare Àven om det vissa dagar kÀnns bÄde tungt och svÄrt! Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Och nu ska jag snart till gospelkören!
      Stor kram!

      Radera
  5. Ja, det har du rÀtt i. Vi behöver glÀdje mitt i sorgen ocksÄ.
    BÀgge hör livet till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, sÄ det blev rÀtt ÀndÄ.
      Kram

      Radera
  6. Livet gÄr upp och ner. Sorg och glÀdje i en mig men mitt i sorgen sÄ behövs glÀdjen som mest.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet gör ju sÄ.Sorg, glÀdje, besvikelse, spÀnning.
      Kram <3

      Radera
  7. Man behöver verkligen glÀdje nÀr allt kÀnns mörkt! SÄ glad mÄndag tycker jag passar bra mitt i allt...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Är helt sĂ€ker pĂ„ att din vĂ€ninna Margot kommer att kĂ€nna glĂ€dje över ditt beslut att trots begravning lĂ€gger upp ett bidrag till "Glad mĂ„ndag". För jag utgĂ„r ifrĂ„n att hon tittar ned frĂ„n himlen med ett stort leende pĂ„ lĂ€pparna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gör hon sÀkert. Jag ska "dagen till Àra" ta pÄ mig den tjusiga sjal som hon stickade till mig i rött och svart!

      Radera
  9. Dieter kÀnner sÀkert din hÀlsning!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag ocksÄ. Margot har fÄtt ro.
      Kram

      Radera
  10. Begravningar Àr inga muntra tillstÀllningar. Vi har haft tre nu pÄ ett Är, inga ungdomar nÄgon som tur var. Man fÄr försöka vara glad ÀndÄ.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det Àr livets gÄng, men ibland kÀnns det för mÄnga.
      Jo, livet trampar pÄ...

      Radera
  11. Visst behöver vi glÀdje och sÄ Àven i sorgen. Och du har fina minnen kvar att glÀdjas Ät. Och de har du med dig.
    Sror kram och mÄnga tankar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det Àr sÄ roligt med de dÀr fina minnena.
      Sjalen kÀndes fin att bÀra idag.
      Kram!

      Radera
  12. Ett helt underbart inlÀgg. Och DU i spegeln -
    Vilken bild av en god, optimistisk mÀnniska;
    en som jag önskar jag kunde spendera tid med.
    Har sagt det förut "Det lyser omkring dej."

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snÀlla goa Ruth! Jag rodnar nÀstan.
      Jag försöker se det goda och fina. Skulle vara roligt att trÀffa dig.
      Varm kram!

      Radera