söndag, november 12, 2017

Skyltsöndag - dörrar från Funchal

God morgon!

Det har varit minusgrader inatt och jag vaknade till en strålande sol med blå himmel!
Min ena pelargon blommar rikligt på balkongen.

Dörrar, en och annan affisch och en vägg, pryder idag min skyltsöndag.
 😀 Och den som trofast håller i skyltsöndagsutmaningen, är fina BP.








Den här trasiga husväggen tyckte jag var SÅ charmig!

I eftermiddag ska jag på styrelsemöte inför stundande Vasaordenlogen, med fest på lördag, där vi även får lyssna till ett så viktigt ämne som Kvinnojouren Linnean i Lidköping. Min ena väninna jobbar idéellt där, och hade jag inte haft flera andra  idéella uppgifter, hade jag gärna hjälpt till där.

💜 Ljus och Kärlek 💜

34 kommentarer:

  1. En fröjd för ögat att se vacker konst på dörrar =)
    Jag vaknade i morse och fick se att det snöade utomhus för fulla muggar.
    Trist med snö samtidigt som snön kan lysa upp höstmörkret.
    Ha det bäst!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Och jag fick jobba, för att få de här bilderna, det tar ju tid att fota, och guiden drog på...
      Tack o kram!

      Radera
  2. Älskar dörrar och dessa slår det mesta. Tack!
    Njut av söndagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, samma här och lycklig över att få med dessa!

      Radera
  3. Oj så många fina dörrar!
    Igår kom jag inte in på några blogspot-bloggar varken när jag använde firefox eller edge, men i dag fungerar det igen.
    Hoppas du har en fin söndag!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men visst!
      Trist när bloggar krånglar.
      Kram!

      Radera
  4. Vilka underbara dörrar. Konstverk,helt enkelt. Tänk,
    va de kan lysa upp en gammal byggnad. Säjer "VÄLKOMMEN"
    utan ord. Här skulle det inte gå på grund av restriktioner på färg
    och form. Bostadsrättsförningen, you know!!!
    Den trasiga husväggen är ett konstverk i sej självt.

    Ruth i Virginia
    (2 minusgrader så här på morronkvisten)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis, tycker detsamma!
      Det skulle inte gå så bra här i Sverige heller, tror jag.
      Visst är det kallt, nu! Urraburra.

      Radera
  5. Så otroligt vackra dörrar! Varför har inte vi sådana hos oss? :-)
    Och den där väggen tycker också jag att är väldigt charmig.

    SvaraRadera
  6. Så vackra och välkomnande dörrar!
    Ha en fin eftermiddag och kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra dörrar! Och de piggar verkligen upp. Rena konstverken! Mina ögon fastnade extra på sdörr nummer 2 och dörr nr 6. Men alla var fina.
    Kram och trevlig söndag.

    SvaraRadera
  8. Ett helt underbart bidrag till Skyltsöndag. Njuter för fullt!
    Dörren i bild 2 är ju helt underbar - vilket konstverk!!! Sedan älskar jag dörren med de olika tavlorna och precis som du är jag väldigt förtjust i sista bilden. Vilken "dynamik" det finns i det fotot med stenarna, putsen och den trasiga målningen.
    Än en gång bekräftar din Skyltsöndag att skyltar är sååååå mycket roligare utomlands.
    Tusen tack för ett fantastiskt bidrag och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade också sista bilden, den bara pratade till mig!
      Tack o kram!

      Radera
  9. Vilken härlig fantasi de har som målat dörrarna. Man blir glad över att se dem.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Det var verkligen snyggt skyltat i dag! Gillas :D

    Kram

    SvaraRadera
  11. Fina målningar.
    Och visst var husväggen charmig.
    Ha det jättefint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  12. Verkligen kul dörrar, den bästa var den med gatan, vilket djup dom fick till.

    SvaraRadera
  13. Vilka coola dörrar! Så spännande det ser ut med Madeira! Kram och sov gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det VAR spännande också. Verkligen. Kram

      Radera
  14. Riktiga små konstverk! Kramiz

    SvaraRadera
  15. men oj va snygga dörrar o färger me like :) kram å fin måndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, snart iväg, tiden går, körövning. Kram

      Radera
  16. WOW!!! Vilka häftiga dörrar! Härligt skyltat :-)

    Ha en braig start på veckan!

    SvaraRadera
  17. Vilka fantastiska dörrar du mött. Helt underbara.
    Ha en fin måndag.Viktigt uppdrag att jobba frivillig med olika hjälporganisationer. Fint gjort av dig och din vän.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar! Har kollat din fina blogg ovkså! Kram!

      Radera