tisdag, november 14, 2017

Folkdanslag från Madeira

God förmiddag!

 Jag jobbade rätt mycket igår, så idag är jag trött.
Fast jag gör bara saker som jag gillar, så jag får väl skylla mig själv lite.
Idag ska jag bara betala en räkning och ringa ett samtal eller två.

Motsols foto från Madeira.

Morgonpromenaden, den saknar jag, självklart.

En av vildkatterna på hotellet. De var överallt och snodde runt benen.

Min egen video, 4,5 minuter lång, men tydligt visande danskonsten. Det sista fick de upp publiken till långdans också, utom mig, som filmade.
Finns en avstängningsknapp också 😀 ifall.

Det är kyligt idag också och regn väntas, så det blir innepyssel.

💚 Ljus och Kärlek 💚

17 kommentarer:

  1. Härliga bilder från Madeira igen :-)
    Här är det också kallt idag, fast nu har det åtminstone kommit upp i tvåsiffrigt - 12 grader just nu.

    Tror att jag också ska hänge mig åt innepyssel :-)

    Ha en skön pysseldag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att du haft en härlig resa till Maderia och visst är öm fin och fylld av trevligheter. Jätteroligt att komma tillbaka och roligt att se vackra bilder.
      Minnena och upplevelserna bär du med dig och då räcker ju resan än längre.
      Rolig video och du hängde med bra där i virvlarna-

      Tycker mig se en klarblå himmel utanför fönstret sp pyssel hoppasr jag allt över.
      Kram och trevlig tisdag.

      Radera
  2. Förstår att du saknar morgonpromenaderna. Här blir det snart en för oss....
    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de lockar inte här i kylan.
      Kram!

      Radera
  3. Vackra bilder som du har tagit ifrån din resa. Den översta bilden blev jag mest fascinerad av molnen som hänger upptill på bilden. Vilka härliga vyer.
    Katter brukar det finnas många av söderöver, som inte har något hem, tragiskt.
    Saknade du att dansa med dom andra?
    Hoppas att du får en riktig återhämtningsdag idag, det behövs ibland.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi såg många vackra vyer och det är svårt att i bild återge det som ögat ser. Men tack!
      Jag hade det så bra bakom filmningen, så jag saknade inte dansen just då ;)
      Tack jag återhämtar eller hämtar mig åter denna dag, skönt.
      Varm kram!

      Radera
  4. Härliga bilder från resan! Kul att dansen engagerade så mycket att även publiken slöt upp. Känner igen det från Grekland men jag valde att hålla i kameran då :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer, det liknar nog lite Grekland när det gäller musik och dans.
      Kram

      Radera
  5. Hoppas du har många fler bilder från Madeira på lager:-) Undrar vad den runda byggnaden på första fotot är för något...
    Minns att det inte bara var massvis med vildkatter på Madeira utan många vilda hundar i olika storlekar också. De största hundarna var otroligt skickliga i trafiken faktiskt. De minsta var himla söta och satt ofta utanför butiker/shopping centra och hoppades på en godbit, vilket de ofta fick.

    PS. Folkdans är lika töntig och omöjligt att lyssna/titta på i alla länder. Madeira är inget undantag;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ler gott åt ditt PS, BP. Förvånar mig inte ett dugg och jag är benägen att hålla med dig, därför skrev jag om avstängningsknappen.

      Jo, jag har allt några fler bilder kvar, men med tiden glömmer jag var de är tagna ;)

      Här var vi uppe på en höjd och ingen sa vad det var för byggnad. Mitt fokus låg mer på solen och de stora häftiga blommorna.

      Hundar, det såg jag knappt till, hörde några skällanden bara.

      Radera
    2. Vi var på Pico dos Barcelos.

      Radera
  6. Go kväll Gerd ja du har haft det gott ser jag & såå vackert där är , ja hösten är här på riktigt nu även kallt i Malmö skön kväll ta hand om dig <3 kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och nu har en ny dag uppstått.
      Stor kram!

      Radera
  7. Vilken utsikt på första bilden, ja utsikten är inte dum på de andra bilderna heller! Videon hoppar jag dock över, klockan är mycket och sängen kallar!
    Sov så gott! Godnattkram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är himla gott att krypa till kojs, videon var ingen John Blund precis ;)
      Godförmiddagskram 💚

      Radera
  8. Jättefina bilder! Dansen påminner lite om svensk folkdans, tycker jag. En lite annorlunda huvudprydnad dock. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte folkdans, men det påminner säkert om varandra.
      Kram

      Radera