torsdag, oktober 05, 2017

Höstpromenad

Gomorrn!

Jag var ute och gick en kort sväng igår, bara för att få lite frisk luft, men möttes av regnet och då vägrade jag fortsätta.
Hem igen till mina vardagsbestyr och min bok.

Det är mättade dova färger nu. Man kan kalla det vackert och naturen är på väg in i vila.
Och svåger och svägerska är på Samos och gottar sig i 25 grader och här går jag och småhuttrar i 7, ska bli högst 11. Men, då tänker jag bara på allt elände ute i världen och känner mig go och trygg ändå här hemma. Och kläder finns att bylta på mig.

Igår såg jag ett intressant avsnitt på SVT2. "Meningen med Livet" där Bodil Jönsson blev intervjuad om hur det är att bli äldre. Mycket sympatiskt!

Och så vaknar jag till det här soliga! Men det är kyligt.

Idag är det Tvättstugans Dag. Hos mig 😀så då får jag rena kläder och rent linne!

💝 Ljus och Kärlek 💝

18 kommentarer:

  1. Här är också kyligt i dag så det var nästan läge för vinterjackan men det kändes tidigt. Tvätta behöver vi lite då och då ja...

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har börjat med vinterjacka (utan päls) och ibland mössa och vantar.
      Tack o kram!

      Radera
  2. Här har vi 21 grader och sol just nu. Det lär öka under dagen. Den här tiden på året är den bästa tycker jag, då vi inte behöver köra AC-n varken för att göra värme eller kyla :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppenväder för er, då!
      Detsamma detsamma!

      Radera
  3. Fina bilder:-)
    Trivs också hemma,men det ser ljuvligt ut när jag ser hur bloggvänner njuter i värme ,-)
    Men prassel under fötterna är mysigt.....skönt med ren tvätt.
    Ett snarlikt inlägg ska jag sätta in ,-))) har hänt förr att jag kommer efter dig ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du och jag har haft samma tema förut *ler*
      Tack och kram!

      Radera
  4. Även om jag inte gillar hösten är dina bilder väldigt vackra :)
    Och tvätta behöver man göra lite nu och då!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilder kan vara vackra, helt sant. Sant resten också.
      Kram

      Radera
  5. Jag tycker mycket om Bodil Jönsson, så det programmet ska jag se. Tack för tipset!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, så lycka till med att se programmet, sevärt!
      Kram

      Radera
  6. Javisst ja, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...
    Andra bilden är helt suverän, vilka klara färger!
    25 grader på Samos slår definitivt allt det "höstvackra", som jag inte ens tycker är vacker;-)

    Brukar inte du tvätta på måndagar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men, herregud, har du reda på när jag tvättar! Haha, jo det är sant, det har blivit måndagar. Men nu på måndag och veckan ut gör jag annat, och då fick jag ta det som var ledigt före.

      Jo, jag ville också ha 25 grader.

      Radera
  7. Ja, nu är sommaren ett minne blott! Och så länge hösten lyser upp med vackra färger på löven så är det väl okey, men när de ramlat av och mörkret tar över...nja, då är jag ju hellre i ett varmare land :-)
    Kram och sov gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis! Vi vill ha sol och värme - och färger!
      Kram och gomorron!

      Radera
  8. Ja vädergudarna leker verkligen med oss just nu, väldigt skiftande väder. kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det skiftar. Men nu har Lidköping sol för tredje dagen.
      Kramiz

      Radera
  9. Visst är årstiderna fina, allt har sin tid, och många fina färger bjuder hösten på. En del vemod också förstås - men snart vänder det ju åter o blir ljusare tider :-)
    Fredagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vänder, men för mig är det långt dit.
      Fredagskram

      Radera