onsdag, oktober 11, 2017

Donationsveckans tredje dag

Gomorron, onsdag!

Ja, här stod jag igår förmiddag. Det var ganska mycket folk, som besökte sjukhuset och rödakorsvärdinnorna hade fullt sjå att hjälpa tillrätta, visa vägen, beställa taxi eller färdtjänst.
Så det var en ny och intressant iakttagelse och all heder åt dessa frivilligarbetare!

Jag har ju stått här frivilligt också, men som med allt sådant, för en god sak.
Nu blev jag sedd, i min blå tröja.

Vilken tur att jag tog med mig materialet som jag fått hem sent på måndagkväll, för det som var adresserat till sjukhuset hade då inte kommit, ens som igår.
Jag fick följa med i kulverten till postfacket och fick prata med vaktmästeriet, men neej, inga paket.
Post Nord, grrrrr! 😈 Det är tur man är självgående och kan prata för sig ändå.

Flera fina samtal och anmälningar till donationsregistret, eller ett donationskort.

Höstfägring i Lidköping! Stadsparken, precis bredvid sjukhuset, ännu ganska grön.

Jag ska iväg till sjukhuset och stå en stund i eftermiddag också. Sen tar jag ledigt. Och igår eftermiddag fick jag min sista el-akupunktur. Det var inte konstigt att jag tog tidig kväll igår 😀
Nu - solsken och 4 grader. Visst är det kallt! Mössa- och vantarväder!

💚 Ljus och Kärlek 💚

18 kommentarer:

  1. Ja nog syns du alltid, och tur att du har mål i mun när nu Postnord strular som dom gör. Inget verkar någonsin komma fram nuförtiden, och OM det nu gör det så kommer det fram i bitar...

    Ha en härlig onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och ha en speciellt fin och härlig dag idag, Ama !!!

      Radera
  2. Åh ja du syns, blått är flott :) ja postnord har väl inte fått så mkt positivt precis önskar dig en fin dag å njut av solen ..kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra, att jag syns ;)
      Solen är här en stund, innan det mulnar på och regnet kommer.
      Kram!

      Radera
  3. Post Nord är inte alltid ett så säkert kort vilket jag tycker är irriterande. Vissa försändelser vill man helt enkelt ska komma fram.

    Kram och god onsdag från ett mulet Skåne <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får väl se, när jag anländer till sjukhuset i em, om det finns några paket, suck, man vet aldrig.
      Kram och lite sol, än så länge <3

      Radera
  4. Vi har inte så kallt och i dag är det solsken. Det känns riktigt angenämt.
    Hoppas att du möter många blivande donatorer i dag också!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så många, men tillräckligt.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Så jobbigt att det ska strula med Postnord :(
    Hoppas du får en fin dag på sjukhuset!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorgligt med Post Nord.
      Men jag har haft en fin dag!
      Tack o kram

      Radera
  6. Det är helt otroligt med PostNord!!! Företaget verkar inte en försöka åtgärda problemen som de ju bevisligen har. Usch!
    Otroligt kul att höra att Donationsveckan på sjukhuset verkar vara en succé, och utan volontärer som dig skulle den nog knappast gå att genomföra.

    Vad gäller tröjan så var den röda betydligt "klatschigare". Den syntes bättre tack vare bland annat typsnittet. Å rött förknippar åtminstone jag mera med donation än blått.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inga paket har dykt upp än! Sorgligt, så det förslår.
      Tack, ja roligt med eventet på sjukhuset och jag var ju inte så många ;) men det fixar sig alltid. Ser bara framgngar!

      Jag gillar den röda allra bäst. Men nu var det tydligen så att alla skulle bära den blå. Och jag hade ju inte hunnit få den blå i måndags.

      Radera
  7. Läste någonstans att postnord gjort ett sådant dåligt avtal med Kina. Kina får skicka otroligt billiga paket hit och postnord har fullt upp med dem så allt annat blir liggande... vet inte hundra om detta stämmer och minns inte källan. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ligger säkert något i detta.
      KL <3

      Radera
  8. Hoppas du mår bättre av el-akupunkturen!
    Bra dag du ser strålande härligt glad och fin ut, och syns bra i blått.
    Bra att donation uppmärsammas!
    Ja post Nord har mycket att förbättra!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör jag. Det gör susen på sikt, tacksam.
      Tack och kram!

      Radera
  9. Ja jäkla Postnord! Ständigt detta strul. Fint med donationsvecka, och där är ju du självskriven såklart ;)
    Idag är det mulet och 13 grader på öland. Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, även Öland kan ha sämre väder, men ändock bättre än fastlandet för det mesta. Och Öland har ju ljuset.
      Ha det fint, kram!

      Radera