torsdag, oktober 12, 2017

Donationsveckans fjärde dag

Gomorron, torsdag!

Idag tänker jag inte göra ett skapandes grand. Nu är jag färdigarbetad 😀

Här var jag igår eftermiddag. Tidvis tämligen lugnt, som synes, men jag fick allt några besökare till mig och givande samtal. Mötet med människor är härligt!

Men de två paketen som skickades ifrån MOD i mitten på förra veckan, de dök aldrig upp på sjukhuset, inte igår heller. Jag hade stadig kontakt med vaktmästeriet. Fy på sig, Post Nord!!! 😈

Här är den knöliga ombyggnationens alla kringelikrokar. Nej, det är faktiskt välgjort och bra skyltat, så jag klagar inte. Man bygger om entrén, det ska bli en sån där snurra.

Vi är engagerade på olika sätt. Finns många hål att stoppa behövande slantar i.
Denna månaden är ju Rosa bandet.
Min mamma dog i cancer. Min make dog i cancer. Min morbror dog i cancer. Min pappa dog i stroke. Min yngsta dotter behövde ett nytt organ. Och ett till -. och fick, i tacksamhet, mår nu fint.

En bild, som visar hur solen bryter sig fram!

Återigen från min morgonsoliga balkong igår!
Idag var det morgonregn, men solen kommer, jajjemen.

Ha det fint, och jo, lite ska jag göra. Jag ska packa väskan.

💝 Ljus och Kärlek 💝

19 kommentarer:

  1. Du är verkligen engagerande och inspirerande med det du gör. Tur att det finns människor som du och jag är glad att jag har fått förmånen att träffa dej.
    Önskar dej en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Lena, och jag är glad över att ha fått träffa inspirerande dig, i Wales, oförglömligt!
      Önskar dig en fin dag!

      Radera
  2. Visst finns det många olika områden där donationer är viktiga. Just MOD kräver kanske det största modet och styrkan när det kommer till den variant som du har bidragit med där.

    Trädet där på bilden är verkligen läckert!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är en MODig ideell organisation.
      Jag gillade också det spretiga trädet!
      Tack detsamma!

      Radera
  3. Så skönt att du jobbat färdigt på sjukhuset nu. Även om det inte är någon rusning är det dock en anspänning att ta sig an samtal med främmande människor i en så känslig fråga. Du är duktig som ställer upp som du gör.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, du har så rätt. Jag jobbar rätt mycket med känsliga frågor, även utanför denna veckan. Men jag tycker om det, känns som ett kall, på något vis. Det gäller att avskärma sig däremellan.
      Tack och kram!

      Radera
    2. Så fint att du finns för dom som vill samtala <3

      Vad gäller Post Nord har jag så dålig erfarenhet!! dom är totalt botten, fy fy fyyyyy :((

      Varm stor kram & fin kväll & fin fredag!! <3

      Radera
    3. Lena: Tack tack. Ja, det är skamligt med posten, fyy.
      Varm kram till dig och fin kväll <3

      Radera
  4. Tack för att du finns du fantastiska människa och bloggvän. Tänk om man kunde berömma Post Nord oxå. Men tyvärr...ett par gånger i sommar har jag varit så arg på dem. B.a några biljetter som vi väntade på och fortfarande efter ett par månader väntar på men nog aldrig kommer att få se. Hoppas solen fortsätter skina på dig i helgen. Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag niger.
      Men inte för Post Nord, grrr.
      Jotack, jag har beställt solsken, ska dra iväg norrut en liten bit.
      Kramelikram

      Radera
  5. Du och andra inblandade har verkligen gjort en rejäl insats denna vecka! Men Post Nord...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och post nord kan dra nåt gammelt...
      Kram

      Radera
  6. Många möten och viktiga samtal har det blivit för dig under veckan. Och fint att du så helhjärtat kan finnas på plats och informera och berätta. Väldigt viktigt!
    Men så trist med Post Nord som inte sköter sig.
    Önskar dig nu en vilsam helg.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det har varit känslomässigt många samtal, även med folk som redan är registrerade. Många vill prata lite bara.
      Sorgligt med paketen, får väl se vilket år de dyker upp.
      Tack, nu nattar jag mig, för nya äventyr i morgon.
      Kram!

      Radera
  7. Förstår att du inte gjort många knyck idag efter insatsen för MOD!!! MOD verkar ha en landsomspännande kampanj, för idag på Danderyds Sjukhus såg jag också två MODare vid ett bord med informationsmaterial och Donationskort. Även på apoteket fanns det donationskort. Så den kampanjen verkar pågå i hela landet. Bra!!!

    Vädermässigt hade vi bara regn idag - som kompensation till gårdagens sol alltså...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kampanjen gäller hela Sverige och på Apoteket ska det alltid tillhandahållas vanliga små donationskort.
      Vad kul att du såg ett gäng på Danderyds sjukhus!

      Nej, lugnt idag, reser bort imorgon ;) lugnt då med.

      Radera
  8. Du är verkligen en riktig kämpe för detta med organdonation - så bra jobbat av dig! Trist med Post-Nords sätt att sköta sina åtaganden!
    Det har varit en del intressanta reportage och intervjuer på lokalradion ... och varje gång går tankarna till dig :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detta har uppmärksammats väldigt mycket i media och tack och lov för det!
      Tack och kram!

      Radera
  9. Du får en eloge som du är så väl värd för tid och humant engagemang!!
    Största kramen någonsin. har inte varit så flitig läsare, men du vet hur det är - det vet jag :-)

    SvaraRadera