måndag, oktober 09, 2017

Donationsveckan börjar

Gomorron!

Idag kommer ett kort inlägg.  Ja, det är både kort = foto och kort = inte långt. Om någon fattar min lilla ordlek 😀

Ett foto från min hemväg från Kyrkans Gård igår, där jag befann mig på utbildning och diskussion i fyra timmar. Kaffepaus ingick med kanelbulle och citrongräddtårta. Inget jag längtar till, men är jag hungrig, så går det mesta ner.

Ska snart cykla iväg till sjukhuset, för att befinna mig i entrén som MODs volontär och dela ut broschyrer och donationskort.

Än har inte Post Nord behagat dela ut de beställda paketen från MOD centralt. Läste i dagspressen, att det sällan skickas något som posten levererar nästa dag och måndagar har posten så mycket reklam att breven får vänta. Min salig make, f.d. postchef, är nog glad över att slippa uppleva detta förfall.

Ha en trevlig dag och kram på er! Vi gör det bästa!

💛 Ljus och Kärlek 💙

22 kommentarer:

  1. Jag uppskattar ordlekar och hängde med.
    Fint höstfoto.
    Citrongräddtårta lockade inte mig.
    Inte heller att se hur gamla posten ramlar ihop som ett korthus. Tänk när jag höll uppe det. :)
    Måndagskram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Posten är sorglig. Så du har varit postis, ja, det kommer jag kanske ihåg ;)
      Måndagsinformationskram!

      Radera
  2. De senaste två veckorna har en vilt främmande människa plingat på hos mig vid tre tillfällen. Den personen har fått min post till sin brevlåda. I vintras så hade Post Nord även lyckats tappa bort ett paket under transport från postombudet och sorteringsterminalen. Flera veckor senare och otaliga telefonsamtal kommer det fram att de stängt ärendet och slutat leta efter paketet som fortfarande än idag är borttappat. Problemet är bara att de även tappat bort svaret där de berättar att paketet är permanent borta. Så jag är inte alls nöjd med PostNord.
    Jag kan äta tårta, bakelser, bullar osv i måttliga mängder. Inte varje dag och inte flera st på en gång. Det räcker i så fall med bara en bulle eller en bakelse.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, ja. Det har varit flera felsorteringar här också. Fruktansvärt att paket ska komma bort!
      Måndagskram!

      Radera
  3. Jodå, jag fattade :-)
    En härlig bild, hösten kan vara sååå vacker :-)

    En viktig vecka på gång alltså - lycka till och hoppas att paketen kommer fram idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hösten är vacker men kall!
      Ja, här har viktats på. Har gjort mitt info för idag på flera olika vis och nu återstår sången.

      Radera
  4. Posten är inte som förr ,-)
    Mycket som kommer bort.
    Donation är ju så viktigt hörde på radio idag att många väntar.
    Mysig cykeltur hem ,-)
    Ha det fortsatt fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Postavi anlände kl 15.30 idag. Alldeles på tok för lång tid.
      Jodå, jag har cyklat idag med. Soligt till och mulet från.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Posten är verkligen inte vad den en gång var! Tyvärr får jag säga. Undrar om försändelsen jag skickade kommer fram i tid... Gräddtårta är inte helt min grej. Kan bli för mycket av det goda...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorgligt att det inte går att lita på Posten längre. Jodå, avin kom sent idag här, flera dagar för sent.
      Kram

      Radera
  6. Du har fullt upp mest hela tiden :)
    En liten bit gräddtårta tar jag gärna!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har visst det ;)
      Gör du? Ja, den är slut nu.
      Kram

      Radera
  7. Jag läste, eller hörde, någonstans att Post Nord gjort en ansökan om att få en extra dags leveranstid av brev. Ska det verkligen vara så svårt!
    Lycka till i dag i ditt viktiga arbete för MOD.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Post Nord verkar redan ha tagit sig den friheten. Här dröjde det tre dagar.
      Tack, första dagen gjord!
      Kram

      Radera
  8. Jag förstod vitsen, denna gång.
    Posten, den blir jag ofta besviken på, inte är den som förr inte.
    Vacker bild av hösten och din fina cykel.
    Citrongräddtårta låter mycket gott i mina öron. Även kanelbullen skulle slinka ner.
    Fint jobb du gör med att vara med som volontär. Det är ett viktigt ämne.
    Ha det bra och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är roligt att göra något jag brinner för.
      Och snart är det dax för körsången, jätteskoj!
      Varm kram!

      Radera
  9. Visst förstod jag din ordlek. :)

    Fin höstbild på din cykel. Jag önskar dig en skön vecka!

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Jag får rysningar av obehag bara jag tänker på PostNord! Hemskt är det.
    Applåder för ditt volontärjobb! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tragiskt med Post Nord.
      Tack, jag jobbar på för en god sak. Kram!

      Radera
  11. PostNord är ett eget kapitel och även vi ha råkat ut för inte levererade varor.
    Hoppas dock att broschyrerna kom fram lagom tills du skulle dela ut som. Å jag utgår ifrån att du har haft en toppen dag!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kom postavin sen eftermiddag, så jag kunde hämta ut paketet vid 16-tiden. 3 dgr försenat.
      Tack, min dag har varit fin!

      Radera