fredag, augusti 11, 2017

Nu drar jag

God fredagsmorgon!

Tutelitut i hornet!
Jag har visat detta förut, men bilderna är nytagna. Denna staty var min man med om att sätta upp på denna mark, då ett postkontor tidigare fanns här och fungerade, som det skulle. Så, det känns lite speciellt. Även om Posten numera ligger hos ICA här bredvid.

Inte nog med att posthornet "tutade" och postiljonen nästan ramlade av hästen. Bilen bredvid, stod och tutade med tjuvlarmet för fullt-

Väl hemma, så hade dagen övergått i en varm kväll och jag kunde sitta på balkongen och äta min kvällsvard!! Fläskpannkaka utan fläsk, fast med kycklingbacon, grädde och lingonsylt. Och under tiden jag åt, så rusade en utryckningsbil fram med sirenerna på och en båt i släp.
Förmodad sjöolycka.

Japp, idag så räknar jag med att åka till Dalsland. Det har inte varit självklart, för jag har haft ryggplågor i en vecka nu. Fast sånt pratar man inte om. Inte jag, jag bara är...
...och så blir det lite tyst från mig ett par dar.

💓 Ljus och Kärlek 💓

17 kommentarer:

  1. Bra att ryggen bättrade sig och det blir resa av. Ha det jättefint! Kramiz

    SvaraRadera
  2. Tut tut
    blåsa i hornet ut
    Ryggvärk ge med dig
    så Gerd kan fara
    och några dagar borta vara
    God tut - jag menar tur :-)
    Turkram

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att värken ger med sig! Trevlig resa! Hälsningar från Schweiz!

    SvaraRadera
  4. Intressant staty och nostalgisk dessutom för dig. Önskar dig lycklig resa och att ryggvärken ger med sig. Ibland kommer den lika plötsligt som den går bort. Jag brukar få njurstensanfall plötsligt ibland - det gör hemskt ont och inga tabletter. Blir något bättre med vetevärmare som jag värmt i mikron.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  5. inga tabletter hjälper, skulle jag ha skrivit.

    SvaraRadera
  6. Kul staty; och hur kom det sej att din man var med om att
    sätta upp den? Finns det inga postkontor längre?

    Hoppas ryggen håller på resan. Kram!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  7. Hoppas verkligen att ryggen känns bättre och att du får en trevlig resa!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hästen måste ha skenat och utlöst billarmet;-)
    Hoppas din rygg håller för resan till Dalsland. Håller tummarna!

    SvaraRadera
  9. Önskar dej en härlig resa & att din rygg blir bra igen!! <3

    Kram & må så gott fina du! <3

    SvaraRadera
  10. Hoppas du slipper din smärta o har det bra kramis

    SvaraRadera
  11. Häftig staty och med speciella minnen för dig.
    Fläskpannkaka utan fläsk, det var ju en kul grej. Förstår att det smakade gott och att det var skönt att sitta ute på kvällskvisten. Här var det också en ljum afton.
    Ha nu en finfin tripp till Dalsland och studentfirande.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
  12. Hoppas du får en skön helg med lite sol och inte regn, konfirmation och allt! Så roligt att du fick en akuttid hos frissan, då är du ju extra snygg i håret denna helg! Hoppas ryggen är okey! Naproxen och två alvedon kanske hjälper om du har? Kram!

    SvaraRadera
  13. Hoppas att ryggen känns bättre nu så att du klarade turen.

    Kram och god bättring <3

    SvaraRadera
  14. Hoppas att du får en trevlig tur till Dalsland och att ryggen inte ställer till det på något vis.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  15. Så gott det ser ut! Fläskpannkaka, med eller utan fläsk, är en underskattad maträtt.

    Trevlig resa!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Tänk när postiljonerna red och breven kom fram fortare än de gör med Postnord idag... Kram <3

    SvaraRadera
  17. Tusen tack, alla, för era kommentarer!
    Nej, postkontoren ingår ju i annan dagligvaruverksamhet nuförtiden. Inget är sig likt.
    Jag orkade resan med nöd och näppe. Idag vilar jag mig helt och hållet.
    Kramar!

    SvaraRadera