lördag, juli 08, 2017

Veckans ord: BÅT - i Aberaeron, Wales + Power Big Meet-video

Bore da! God morgon!

Idag sov jag tills jag vaknade 😇
Lite annat stuk i bloggen idag, jag Ă€r med i Sannas fotoutmaning. Veckans ord Ă€r BĂ„t eller BĂ„tar.
Dessutom Wales och Power Big Meet, mycket för pengarna idag 😊

BĂ„tar i hamnen i Cardigan Bay i Aberaeron.


 Lite bonusbilder frĂ„n stan, dĂ„ den Ă€r sĂ„ ovanligt fĂ€rgrik. Kolla husen!

Lena berÀttade sÀkert historian om varför husen Àr i sÄ granna fÀrger, men det har jag glömt och sÀkert gömt..

Jag bara njöt, nÀr jag gick hÀr.


Vanligtvis Àr husen vÀldigt grÄ i Wales, men hÀr piggas det upp av vackra blomster, gott om hortensior och, pÄ sina stÀllen rikligt med rhododendron.

Vet ni hur det kÀnns, att sitta pÄ första parkett pÄ min balkong, och höra och beskÄda detta?
Det var full fart och cruising, i Parken var det Rock´n Roll. HĂ€rligt!
 Polisbilar strök ocksĂ„ förbi rĂ€tt sĂ„ flitigt, höll ordning och reda.

Idag, nÀr jag tittar ut, Àr det bara tvÄ tÀlt och blött pÄ marken, men det blir en ny omgÄng cruising i em/ ikvÀll och solen kommer. Största antalet bilar finns dock pÄ Hovby flygfÀlt dag- och nattid. NÄgra pÄ Kronocampingen hÀr.

💓 Ljus och KĂ€rlek 💓

34 kommentarer:

  1. "Du sov tills du vaknade". Det lÄter hÀrligt.
    Vackra bilder och fÀrgglada hus. Det piggar faktiskt upp och lyser upp. Det första blÄa huset, vilken hÀrlig fÀrg.
    Fina bÄtar ocksÄ.
    Lena fick du ocksÄ med pÄ en bild, mysigt.
    Ha en bra dag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade ju ingen tid att passa, sÄ dÄ sov jag pÄ.
      Visst Àr det vackert, det landet jag besökt!
      Tack och kram

      Radera
  2. Du sov tills du vaknade - det tycker jag lÄt bra Gerd!
    Vilka fÀrgglada hus, minsann ett nöje att se och sÄ fanns det ju bÄtar med och bilar och ... Gerdans trivselfaktor hÄller mÄttet <3
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar fÀrger, du vet!
      Trivselfaktorn gillas ocksÄ ;)
      Kram och tack!

      Radera
  3. Perfekt att sitta pÄ första parkett och njuta :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas att prognosen stÀmmer sÄ att solen torkar upp efter regnvÀdret. De dÀr tjusiga bilarna ska vÀl helst inte bli vÄta.
    Ha en fin lördag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det kom allt sol till slut. Vet inte hur det Àr med vÀtan och dessa bilar.
      Tack och kram!

      Radera
  5. FörstÄr att du gillar Wales! Det gör jag ocksÄ! HÀrliga bilder och fina bÄtar!

    SvaraRadera
  6. Mysigt & vackert med Cruisingbilar & vilken lyx "balkong" plats!! :))

    ApropÄ bÄtbilden, stÄr segelbÄtarna verkligen rakt upp nÀr det blir ebb? eller fÀller dom ut nÄgon stötte pÄle? ;)

    Varm stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ledsamt nog kan jag inte svara pÄ din frÄga. Har sett bÄde flod och ebb, men inte ebb just hÀr.
      Varm stor kram!

      Radera
  7. FörstÄr att du njuter ,-)
    Vackert och vilken fÀrgklick!
    Det blir man glad av.
    GrÄtt Àr vackert det ocksÄ med fÀrgglada blommor, dÀr min man kommer ifrÄn Àr det bara grÄa hus ,.)
    Ha det fortsatt jÀttefint och kul att fÄ se vad du fÄr uppleva.
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och vilka upplevelser! Mer Àn nöjd.
      Kram

      Radera
  8. Gillar bĂ„tarna, Ă€ven om jag inte Ă€r en bĂ„tmĂ€nniska. Men jag bara ÄLSKAR husen, speciellt det orangea. Kul att du visar upp ett fĂ€rgglatt Wales ocksĂ„, för annars Ă€r ju faktiskt husen ofta lika grĂ„a som vĂ€dret dĂ€r...

    Å vilka skönheter som passerar framför ditt första parkett - mums sĂ€ger jag bara:-)

    Hoppas du fotar/filmar mera frÄn Power Meeten.

    PS. Tittade pÄ Lena i Wales senaste inlÀgg och undrar om du Àtit de walensiska matrÀtterna. Hoppas det. Bilder - tack;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husen Àr vanligtvis grÄ men det Àr inte vÀdret jÀmt. Vi hade lite otur i början dÀr.

      Fler skönheter i dagens inlÀgg!

      Middagsmaten var inte nÄgot speciell, typisk engelsk, skulle jag vilja sÀga. Men de bakade bröden, var helt klart speciellt walesiska.

      Radera
  9. Vilken bra kombo av bÄtar, Power Meet och Wales! Fina bilder!
    BÄtar gillar jag och fÀrgglada hus ocksÄ. Snygga bilar tycker jag ocksÄ om, men de behöver ju inte lÄta sÄ mycket för att vara snygga.
    Tack för en fin mix.
    Kram och trevlig söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Raggarbilar" vill ju gÀrna lÄta och hög musik, du vet.
      Jo, jag har mÄtt fint pÄ min balkong, har varit pÄ stan ocksÄ förstÄs.
      Kram!

      Radera
  10. Vilka otroligt fina hus! Gillar nÀr det Àr glatt och fÀrgglatt :-)

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör fÀrger vÀldigt mycket!!
      Tack detsamma

      Radera
  11. Fina bÄtar och fina hus ... verkligen ovanligt fÀrgglada hus!
    Lite avundsjuk Àr jag allt - skulle gÀrna ha en balkong med den utsikten med bilarna en helg om Äret!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag Àr alltid glad över min balkong, men nu var den extra prisvÀrd!
      Tack för bÄtkommentar. Kram

      Radera
  12. SĂ„ flotte bilder,
    BÄtene er fine, men eg vart mest fasinert over dei flotte fargane pÄ hus der i byen.
    Fantastisk variasjon i fargar.
    God sĂžndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, jag var ocksÄ fascinerad av de fÀrgglada husen!
      God söndag!

      Radera
  13. JÀttefina bÄtmiljöbilder, kÀnns blött och brittiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det brittiska vÀdret Àr vÀl ömsom sol, ömsom blött.

      Radera
  14. Kul med bÄtarna som ser ut att fÄtt ben!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog lite ebb dÀr, ja.

      Radera
  15. Vilka fantastiskt lÀckra hus i Wales!! FÀrgerna Àr underbara, det dÀr oranga fick mig nÀstan att ramla av stolen :). Vilken lyx ni har som har 1:a parkett till cruisingen!! Det var nÄgra Är sedan jag var pÄ Power Big Meet, jag gillar det sÄ det kanske fÄr bli en tur nÀsta Är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst Àr det! Fast mestadels Àr de grÄ.
      Du har varit i VÀsterÄs, förstÄr jag, tidigare. Nu var det premiÀr för Lidköping. Ja, hÀftigt att bo sÄ till, med utsikt frÄn balkongen!

      Radera
  16. Vilka hÀrliga fÀrger pÄ husen! Bra med fÀrg nÀr himlen Àr lite grÄ... ;)

    SvaraRadera
  17. SÄ otroligt vackra bilder och fÀrgerna gör mig glad dÄ gör det som sagt inget att det Àr lite grÄtt :)
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har en sÄdan dag idag. GrÄ himmel. FÄr mÄla sjÀlv ;)
      Kram 💖

      Radera