tisdag, juli 18, 2017

Detta väder.

God tisdagsmorgon!

Och det är väl tur att vi har väder, så vi har något att surra om!

Igår var en dag med vardagssysslor och jag roade mig med att gödsla alla mina blommor.
Solen sken visserligen en aning, men blåsten tilltog, så det var ingen höjdare att vara ute så mycket. Det blev mest i ett hörn på balkongen.

 Här är emellertid två pinfärska bilder från min Zoega´s morgon. Kolla himlen! Kan knappast bli blåare och solen steker. Jag har nu dragit ner markisen en aning.


Detta är en bild från förra veckan och Kyrkans Gård. Den är vacker på sitt vis, tycker jag och himlen är levande med vita tussar.

Mina shorts och korta kjolar ligger kvar i skåpet, dock ska jag klä mig lite sommaraktigt och gå ut en lång sväng. Kanske ta en cykeltur. Fånga dagen. Njuta, så länge jag varar. Ett bra koncept.

💙 Ljus och Kärlek 💙

10 kommentarer:

  1. God zoegasmorgon! Vilken mysig balkong du har! Här skiner solen men det är fortfarande ganska blåsigt. Ska till Visby med vuxna sonen idag. Solig Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det har varit hett en stund men nu får jag göra annat.
      Solig kram!

      Radera
  2. Va´ fint du har det därhemma! Förstår att sol och blå himmel
    är nåt att ta vara på, när det händer. Vi har för mycket av
    det; 30C nu, och det blir värre framöver. A/Cn i bilen strejkade
    för ett par dar sen. Bilen nu på förbättringsverkstad; väntar
    meddelande på att jobbet är klart. Tur nog behöver jag inte vara
    nånstans idag. Huset är svalt och skönt.
    Ska kolla middagsnyheterna och se, vad Trump har för sej i dag.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag gör mitt bästa! Vill att balkongen ska kännas som en oas. Och lagom värme är bäst.
      Ja, den här Trumpen, han har lite grand för sig. Pust.
      Fast inget spännande.

      Radera
  3. Ja, väder och jobb är ju de ämnen som pratas om mest Å då vi är panschisar och många är på semester är nog vädret samtalsämnet som alla ägnar sig åt.
    Vi har inte samma väder som ni i Lidköping. Eller jo, det har vi, fast inte på samma dag. Här har det varit grått och 22 grader hela dagen. Din blåa himmel kom till oss först klockan 18:00, det är så dax då...

    PS. Sista bilden är vacker. Å det stora molnet ser ut som en "isbjörnsmatta" framför en brasa;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret är alltid i fokus. Det är bara som barn, som man inte brydde sig så.
      Jag har haft det varmt om nosen idag.
      Blå himmel i all ära, men jag håller med dig om isbjörnsmattan ;) den ger liv!

      Radera
  4. Sommar i Lidköping ser jag, härligt! Här har det varit ganska varmt idag också och sol på eftermiddagen, förmiddagen vet jag inte så mycket om,då sov jag efter nattens äventyr!
    Så fint du har på din balkong!
    Sv: Tack för dina varma hälsningar ♥ ♥ ♥, de värmer gott, nu kan det bara bli bättre för sonen, nu ska han utredas och medicineras! Varm Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, nu kan det bara bli bättre för er son! Fy, sånt sliter!
      Skickar en blommande varm kram!

      Radera
  5. Visst är det bra att alltid kunna prata om vädret! Undrar vad de pratar om i såna där länder där det typ är varmt och sol varje dag ....???;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, de kanske pratar om att åka till Grönland eller Färöarna ett tag? ;)

      Radera