lördag, juni 24, 2017

Juni springer för fort!

God midsommardagsmorgon!

Det blev inga nya foton igår. Jag var förvisso ute en sväng, men vädret lockade inte. Så när jag gjort mina ärenden, så cyklade jag hemåt. Svenska jordgubbar fanns med i påsen. 50 kronor. Men så är det.

Detta är bilder från Stadsträdgården, sedan sist gång.
Då var det så soligt så bilderna blev bleka.



Denna pyramid är egentligen otroligt vacker, finns flera sådana, men som sagt, den gjorde sig inte i solskenet.

Skulle ju ätit min sill ute på balkongen, men där var skugga och kallt.
 Regnet kom ifatt mig lite senare och det drog igång till störtskurar, som avtog och kvällen blev lugn.
En köttbit lite senare, så var den dagen biff.

Nej, go vänner, kanske ska gå ner till källaren och plocka fram resväskan! Att packa, det är inte min grej längre, det görs i sista stund. Däremot njuter jag stort av resandet.

Och idag har solen klistrat sig fast på himlen!

💕 Ljus och Kärlek 💕

18 kommentarer:

  1. Ja, är det midsommar så ska det väl vara jordgubbar - kosta vad det kosta vill! :-)

    Jag packar också i sista stund nuförtiden. Har liksom blivit en fena på det tycker jag själv i alla fall. Tills den här resan. Har tydligen gått och blivit nonchalant och glömt en del viktiga saker. Som laddaren till kameran... Fast å andra sidan har jag två reservbatterier med :-)

    Ha en glad midsommardag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, dessa sladdar är viktiga numera, så var det aldrig förr. Lådkameran hade väl inte ens batteri och telefonkiosken besöktes sällan.
      Detsamma till dig!

      Radera
  2. Blir alltid dyra den dagen , men dom skall ätas o oavsett pris :) hoppas även denna dag blir bra för dig kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det. Jodå, visst blir denna dagen bra! Kramkram

      Radera
  3. Här kom vi undan med 35 kronor för perfekta svenska gubbar :D

    kram och god midsommardag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där. Jo, det där viktigt med fina jordgubbar, som håller fram till det att man ska äta dem åtminstone.
      Kram!

      Radera
  4. Samma pris på "gubbarna" här - lite dyrt, men är det midsommar så är det :)
    Kul att du var så bekant med Strömsnäs! En fin camping på sitt sätt och fint läge, men som sagt man blir lite lurad av namnet...
    Ha nu en fin fortsättning på helgen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kostar ju att driva en camping och jag tror det har med bidrag att göra, för att få in intäkter och kunna renovera. Väldigt synd, jag håller med dig.
      Tack, det blåser i träa idag, annars är solen här!
      Kram

      Radera
  5. Visst är det dyrt med jordgubbarna! Men man vill ju gärna ha några när det är midsommar.....tyvärr är säsongen över för gubbarna här ner. Nu är det körsbär som man får äta i stället!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jordgubbar är så gott! Jag köpte en liter till idag och då kostade de 45 kr. Det är ju en tid, sen som sagt, är det över.
      Men smakar gubbarna lika gott på plats i Spanien, som vi tycker de svenska gör?
      Kram

      Radera
  6. Jättefina bilder trots solskenet! Jag packar också sent men lägger fram viktiga saker - som laddare och sladdar - på köksbordet dagen innan. Reser man ofta, som jag upp till barnbarnen, vet man ungefär vad man behöver. Det blir mindre kläder för varje gång i alla fall och bara de (bekväma) skor som jag har på mig.
    Önskar dig en skön fortsättning på midsommarhelgen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo. Korta resor kan jag. Men att åka till ett land där jag aldrig varit, är alltid knivigt. Det blir väl i morgon, som det åker ner i resväskan, än så länge ligger vissa saker framdragna.
      Kram

      Radera
  7. Nu vet jag inte vad du har för skärm, men dina bilder är inte ett dugg bleka på min skärm, snarare tvärtom. Tycker de är helt suveräna!

    Har alltid packat i sista stund, dvs dagen innan avresa eller på morgonen om planet går på kvällen. Du ska ju till Wales så du har säkert kollat med Lena hur vädret är och vad du ska ta med dig för olika väderförhållanden och utflykter med mera. Å jag brukar alltid säga att det mesta går ju att köpa på plats om man glömt nå't hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, beror väl på lutningen på skärmen, kanske. Nu vart de bättre.
      Vädret i Wales är ungefär som här. Och här är det ju svårt att klä sig ;) Växlande, mao.
      Det blir allt bra.
      Nä, sova nu och hämta krafter!

      Radera
  8. Jättefina och somriga bilder och färgen är då inte blek på min Mac.

    Man behöver ju inte ha med sig så mycket för en vecka, men en lätt regnponcho kan vara bra för regn kan ju komma och även skor som tål lite regn. Jag har bara handbagage om jag reser en vecka och bor på hotell.(Till Spanien också även om vi stannar länge för allt finns ju där.)
    Man får ju ha 10 kg på de flesta flygbolag och det räcker långt. Och ska man bo på olika hotell under resan så är en kabinväska smidig. Jättespännande med resan.
    Wales finns kvar på min lista, men jag har en del resejobb i sommar så Wales får vänta och jag på Wales.
    Önskar dig en toppenresa och det vet jag att det blir med Lena som guide och reseledare. (Var ju med henne till Skottland för ett par år sedan.)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra, då. Tack!

      Handbagage för en hel vecka, det låter lite, tycker jag. Men tack för tips!
      Får se vad jag gör idag i resväskeväg.
      Kram!

      Radera
  9. Så fina bilder. Och att packa är inte speciellt kul, drar med ut på det tills man verkligen måste

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Förr var det jätteroligt att packa och det i god tid. Så icke längre.

      Radera