fredag, maj 12, 2017

Lyssnarnas Sommarvärd 2017

God fredagsmorgon!

I onsdags var jag till sjukhuset för ytterligare komplettering av 2-årskontrollen av min kvarvarande njure. En mycket trevlig sjuksköterska stod för besöket.

Alla blodprovsrör och morgonurin togs redan i Lidköping för en vecka sedan,

Nu går vi i bakvänd ordning, för här är jag redan vid entrén till kända sjukhuset.
Här gjorde jag besöken under min utredningstid, för att slutligen opereras på Sahlgrenska i Göteborg.

Jag tog ju tåg, bytte igen till nästa tåg och bytte till stadsbuss. Och det var lite knöligt att komma fram till plats, men det gick.

Så backar vi till tågbytet i Herrljunga. Häng med på en väntan i den nyrenoverade gammaldags vänthallen!

Och följ med mig in på Kinnekulletåget hem också.

Mina prover, då?
De låg i topp. Jag är så lycklig. Jag lever ett helt normalt liv, precis som innan, Gläder mig åt Livet och mina medvandrare.
Och att ha fått ge den här Gåvan, så att Lillstrumpa kan få må bra.

På tal om MOD -Mer Organdonation så skulle jag önska att ni går in på Lyssnarnas Sommarvärd 2017 och röstar på nr 8 Tommy Ivarsson, som pratar om "Sov i ro". Det handlar om hans son, där kroppen inte klarade av väntan på nya lungor. Mycket berörande och tankeväckande om organdonation.

Organdonation ger Liv och det ligger mig väldigt varmt om hjärtat.
Njut av fredagen!

💓 Ljus och Kärlek 💓

18 kommentarer:

  1. Så härligt att alla prover var precis som de skulle! Delad glädje är verkligen dubbel glädje :D

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skall gå in och lyssna senare.. Så glad att dina prover var bra....

      KL ♥

      Radera
    2. Jaa, det är ju bara det resultat jag önskade!
      Kram 💚

      Radera
    3. Gör du så! Comsi!
      KL 💚

      Radera
  2. Men så roligt och BRA att proverna låg på topp! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt! ,-)))
    Vilken miljonvinst! ,-)
    Det är sånna vinster man önskar sig!
    Fint tåg, kul att få vara med på en bit av resan, väntrummet var mysigt, gillar när man bevarar det gamla! Härliga bänkar ,-)
    Ha det nu fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycklig.
      Kul att åka tåg, mestadels, om de går i tid. Och stationen har byggts om och till det bättre, gillar också det gammaldags stuket.
      Kram! 💚

      Radera
  4. Härligt att höra att allt var bra :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att allt är bra efter kontrollen!
    Och roligt med lite videoklipp också!
    Jag har varit lite stressad då jag haft teknikstrul... behöver telefonen i jobbet.
    Har inte hunnit läsa alla vänners bloggar, men den tiden kommer säkert också igen.
    Fredagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att frånvaron av telefonen stressar! Jag skulle krevera.
      Fredagskram!

      Radera
  6. Vad roligt att dina prover är bra! Så skönt! Och så härligt att du kunnat donera din ena njure till din dotter och att ni båda nu mår så bra. Fantastiskt!
    Kul att följa med in på Kinnekulletåget, var länge sedan jag åkte dit.
    Och visst ska jag lyssna på Lyssnarnas sommarvärd 2017. Tack för det fina tipset!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är helt obeskrivligt underbart! Hälsan betyder mycket.
      Fredagskram!

      Radera
  7. Helt underbart!!! Är så glad att dina värden ligger på topp och att Sarah mår sååååå bra tack vare dig. Fantastiskt!!!
    Å det där Kinnekullatåget var lika knökfull som AMA:s bussar/flygplan brukar vara;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tågen kan vara rätt så fulla, även Kinnekulletåget, men har man tur, så, som här.
      Gläder mig åt provresultaten, måste firas!

      Radera
  8. Men va härligt att dina värden är bra! o dottern din oxå mår bra hälsan är allt för utan den är det inget som funkar runt om heller ....stor kram å fin lördag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fantastiskt!
      Det berör så många. Stor lycklig kram <3

      Radera