fredag, mars 24, 2017

Veckans ord: FORDON

God morgon!
Det är fredag och solen skiner, så inga sura miner!

Jag vill sticka emellan med Gems weekly photochallenge, "med ett eller flera foton, som får tolkas fritt". Uppfinnare till temat är fina Sanna   

Vanliga cyklar och en elcykel med släpkärra, inryms i detta lilla cykelutrymme nere i källaren.

Äldste sonen Peters moped - en Puch Dakota - med systrarna Jessica och Sarah . Min mamma Anna är med oss. Minnenas allé från början av 1980-talet.

Tre olika slags tåg- från vänster Kinnekulletåget, SJ dubbeldäckare reginaltåg och MTR Express.

Här kollas säkerheten. Just nu P-biljetter.

Här kör en buss, ej i trafik. Känns vyn igen?

Detta är ju inget fordon (bussen trollade jag bort) men ni får en bonusbild, på denna vackra stationsbyggnad.
Jo, jag var här i veckan.

En ljuvlig fredag till er. Jag själv vilar upp mig idag, för i morgon är det fest.

💗 Ljus och Kärlek 💗

26 kommentarer:

  1. Ofta brukar cykelförråd vara fulla av gamla, övergivna cyklar som ingen vidkänns.
    Men här fanns gott om utrymme! Kanske folk tagit ut sina cyklar redan.
    Gillar den nostalgiska bilden mycket.
    Kramar <3

    SvaraRadera
  2. Här var det gott och blandat på fordonsfronten och en tur i minnenas arkiv dessutom.

    Önskar dig en fin och solig fredag!

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Underbar byggnad. Men visst är det konstigt att inte det står någonstans på byggnaden vilken stad/ort som det gäller. Jag har ju aldrig sett denna förr så jag har ingen aning om var den ligger. Visst finns det många olika slags fordon som du visar.
    Kram

    SvaraRadera

  4. Det är verkligen en vacker stationsbyggnad.
    Solig fredags-KL ♥

    SvaraRadera
  5. Tre olika tåg på en och samma gång. Inte dåligt.
    Stationsbyggnaden är fin.
    Tycker om det vackra fotot med din mamma. Det är så roligt att se äldre bilder och minnas.
    Förutseende att vila dagen innan fest.
    Trevlig fredag.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Många fina fordonsbilder! Men så klart kan jag ju inte tycka annat än att sista bilden på det fina stationshuset är klart bäst i dagens skörd.

    SvaraRadera
  7. Så fin samling med olika fordon! Vacker stationsbyggnad ... men var?
    Ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Oj vilken härlig blandning av fordon!
    Allt från cyklar till toksnabba tåg.
    Önskar dig en jätte fin fredagkväll och helg! ⚘

    SvaraRadera
  9. Hur trollar man bort bussar? Det gjorde du bra! HA en toppenhelg! Varma Kramar!!!

    SvaraRadera
  10. Roligt inlägg :) önskar dig en fin helg kram <3

    SvaraRadera
  11. Vilken toppen fordonsblandning du har hittat. Gillar speciellt fotot med din mamma och barnen, inte minst för mopedens skull;-)
    Du verkar vara riktigt duktig på tåg. Centralstationen är både mäktig och vacker.
    Å bussar med "Ej i trafik" känner jag mycket väl igen - man blir liksom galen när man väntat på en buss i 20 minuter åsså passeras man av otaliga bussar med denna display.

    SvaraRadera
  12. Så många härliga fordon av olika slag!"Nostalgifotot" med mopeden är helt underbart, vilken tur att du har sparat det!
    Centralstationen liknar den i Borås men jag kan ha fel. Det är länge sedan jag var där men jag har ingen bättre gissning!

    SvaraRadera
  13. Nu vet jag mer om tåg :-)
    Riktigt fin stationsbyggnad!
    Fordonshälsning med kram :-)

    SvaraRadera
  14. Läst och förstått. Tack och nu ramlar jag i sängen.
    Kramar till alla 💚

    SvaraRadera
  15. Fina bilder ,-)
    Vilken fin minnesbild av din mamma Anna och två flickor ,-)
    Du har hittat mycket ,-)
    Bra jobbat
    Ha en härlig Helg!
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  16. Kul med lite bilder och speciellt bilder som är fina minnen.

    Oj....du kan trolla du?? vart har du staven?? trollar du pådig festblåsan ikväll hihi.

    Ha en underbar och GLAD festkväll fina vän.

    STOR KRAMELIKRAMKRAM

    SvaraRadera
  17. Tack igen, för kommentarer! Nu är det solskenslördag och den får vi ta vara på.
    Läs svaret om stationshuset i dagens inlägg!
    Kramisar 💗

    SvaraRadera
  18. Borås! Välkänt för mej.
    Roligt med olika fordon från olika tidsepoker.
    Önskar dej en trevlig helg!

    SvaraRadera
  19. Catarina / By Blixtra2017-03-25 18:26

    En sån vacker stationsbyggnad.

    SvaraRadera
  20. Många fordon och från olika tidsperioder har du hittat. Roligt att se och fina bilder. Tyckte extra mycket om fotot där din mamma och döttrarna var med. Minns verkligen denna moped.
    Kram!

    SvaraRadera
  21. Tackkramar till alla goingar, som kommenterat! 💚

    SvaraRadera
  22. Jag hittade också en cykel denna vecka till temat.

    SvaraRadera
  23. Härliga underbara fordonsbilder !
    Cyklar är bra transportmedel på alla sätt och om man kan som sonen är enhjulingar perfekt :)
    Tack för att du är med
    KRAM

    SvaraRadera
  24. Flotte bilder.
    Eg likte godt mopeden med barna og bestemora.

    SvaraRadera
  25. Stor variation på fordon :) Men det som fastnar är ju det fantastiska stationshuset :) Det är härligt när vardagliga ting är vackra!

    SvaraRadera