tisdag, februari 14, 2017

💗 Alla Hjärtans Dag 💗

God tisdagsmorgon!

Igår var jag ute och cyklade i kylan och det bländande soliga vädret. Målet var att besöka Minneslunden en stund 💗 och att leta bloggfoder överlag. Även till denna dag 💗

Jag hittade massvis med rosor på ICA. Så ett bildfång till mina nära och kära!
💗Och en ros till var och en som läser mina rader💗

Denna skapelse i Minneslunden, var det första jag fick syn på. Som en svan, på väg... älskade hjärtevän.


Här finns inga buketter med blommor än. Bara vintersmyckning uppe vid kanten. Annars brukar det vara ett hav av blomster nere vid vattenkanten, så otroligt vackert.


Min egen lilla video. Lyssna till vattnets brus.

Dessutom cyklade jag en kvällsomgång till Gospelträningen, som gav sköna toner i sopran, alt, tenor och bas.

💗 Ljus och Kärlek 💗

36 kommentarer:

  1. Tack för rosen! 😊
    Här får du en av mig! 🌹
    Ha en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för rosen :-)

    Ha en härlig alla hjärtans dag!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  3. Underbara rosor! Önskar dig en fin dag. Kul att se att även du har fotat ett av naturens vackra konstverk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturen är underbar och kan överraska oss ibland.

      Radera
  4. Så vackra rosor!
    Skickar dig en stor kram idag ❤

    SvaraRadera
  5. Tack vilka vackra rosor ,-)
    En fin Alla hjärtans Dag till dig!
    Det är inte bara jag som ser Svanar som naturen skapat ,-)
    Helt underbart vacker var din svan ,-)
    Vilken fin Minneslund!
    Otroligt vacker.
    Tycker att tyvärr är Minneslundar väldigt trista, de jag sett.
    Men den här Minneslunden var det själ och hjärta i!
    Ha en fin dag KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna Minneslunden är verkligen SÅ vacker. Och till våren, då kommer ett hav av färgrika blommor. En stillhet och ro för själen, tycker mycket om denna.
      Kram 💗

      Radera
  6. Önskar dig en fin Kerlaiksdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Tack för rosen.
    En vacker minneslund. Förstår att det blir ännu vackrare med massvis med blommor men det är så fint och stämningsfullt nu också. Och, natursvanen, så tjusig. Märkligt ibland hur det kan bildas saker ute i naturen.
    Ha en finfin Alla Hjärtans Dag.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturen är märklig. Varm kram!

      Radera
  8. Tack för rosen! Naturligtvis så får du en i retur av mig. Er minneslund är verkligen fantastiskt vacker även vintertid men jag kommer ihåg bilderna du visat när det blommar där. En fin plats att minnas vid.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. En underbar plats för meditation.
      Kram <3

      Radera
  9. Vilket fantastiskt fång av vackra rosor. Tack för att du delar med dig ! Ha en toppendag Gerd ❤

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder! Eftersom Kents mamma dog den här dagen när hon bara var 56 år gammal så tänker vi mest på henne. Men många hjärtan har jag fått på Facebook, bland annat från sonen :-). Tack även för ditt hjärta!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi firade ju aldrig denna dagen när jag var liten och inte heller firade vi den som vuxna, så min älskling och jag, vi åt bara lite extra gott.
      Kram 💗

      Radera
  11. Tack för rosen! Sänder en till dig pckså. Och röda rosor är så vackert! Fint med en tur till minneslunden och lite extra känslor och tankar blir det en dag som denna. Ja, jag tror ju alltid att de finns, åtminstone är det s för mig, men kanske lite extra.
    Vackra bilder från en mycket vacker minneslund och som visar att våren är på väg och fint att höra vattnet porla.
    Stor och varm kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tagit dagen som den är, det är bara minnen och de är ljuva.
      Gott med lite meditation.
      Tack och kram!

      Radera
  12. Isskulpturen ser verkligen ut som en svan som doppar huvudet i vattnet. Läckert! Naturlig konst när den är som bäst helt enkelt:-)
    Otroligt rogivande med det porlande vattnet, perfekt i en minneslund.
    Önskar dig en fin Alla Hjärtans Kväll:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var svanen häftig, den liksom pratade till mig, det var det första jag såg.
      Tack jag har haft en fin dag. Ätit och mått gott, gör det bästa av det som står till buds.

      Radera
  13. Fina bilder och önskar dig en fin dag! Kramar från oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack och kramar till er.

      Radera
  14. Ja, det där liknade verkligen en svan!
    En alla hjärtans kvälls-kram får du här - rosor är underbara.
    Kanske borde köpa några till oss själva?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det är ingen om köper blommor till mig så jag köper själv det jag vill ha. Just nu har jag de ståtliga nejlikorna. Köper rosor i nästa skift ;)
      Kram!

      Radera
  15. Tack för de vackra rosorna! Och ljuvliga bilder från minneslunden...
    svar: Tyvärr är det så om hela moderkakan lossnar från livmodern när man är hemma, så dör barnet inom några minuter, och man hinner inte in till sjukhuset. Men , många gånger lossnar bara en del av moderkakan, och då kanske man hinner in till sjukhuset och göra ett akut kejsarsnitt innan barnet dör. Navelsträngen runt halsen är faktiskt vanligt när barnen kommer ut,ibland även två och tre varv runt halsen! Naturen har fixat så att det är som gele runt navelsträngen, så den inte dras åt för hårt, vilket den ibland gör, och då ser vi det på CTG-kurvan och kan åtgärda genom kejsarsnitt eller sugklocka :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för en bra beskrivning på min fråga!
      Livet är fantastiskt. En nåd att bli född och få leva ett långt liv, jämfört med att man kanske dör redan i magen. Så fint att barnmorskor finns och alla dessa tekniska hjälpmedel!
      En ros till er alla!

      Radera
  16. Tack för den vackra rosen :) och en till dig med :) vackra bilder kram å fin dag <3

    SvaraRadera
  17. Den minneslunden är vacker.

    SvaraRadera