lördag, januari 28, 2017

Sömnregistreringen

God lördagsmorgon!

Jag fick svar redan igår (skulle visst ta en månad), på den undersökning som jag gjorde fredagen den 13 januari. Förresten, hur roligt var det att ligga påkopplad med en sömnregistreringsapparatur en fredagskväll/natt, haha, men det fick naturligtvis gå.

Glädjande nog hade jag bara små anmärkningar, som räknas som ganska normala. Så jag kan lugnt sova vidare. Jag funderade på om jag hade sömnapné, det vill säga andningsuppehåll. Då kan man känna sig trött på dagarna. Men jag tror det är min långvariga förkylning som strulat till det. Blir det vår, så blir vi alla piggare, tror jag.

Var inne på Kapp-Ahl sen eftermiddag igår. Rea 70 % och köp 2 betala för 1. Jag provade i olika omgångar, för jag är kritisk till reaplagg. Till slut hittade jag en tröja och en långkofta. Nöjd och belåten betalade jag 119 kr för  båda.

Men senare saknade jag min Compis, som jag har runt halsen (mobiltillbehöret). Detta är vådan att plocka av sig något när man provar.

Ringde nu. Jodå, min Compis finns hos Kapp-Ahl, ingen har tjuvat den.
Ha en lugn lördag!

💗 Ljus och Kärlek 💗

22 kommentarer:

  1. Så skönt att det inte var några större avvikelser på din sömn. Rea kan jag också vara skeptisk till men grattis till dina fynd. Skönt att din Compis fanns kvar :D Underbar färg på tulpanerna förresten!

    Kram och ha en bra lördag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan väl säga att sömnen inte var alltför god inatt, då jag tänkte på Compisen. Men för mig brukar det alltid ordna sig, så tillit.
      Härligt med tulpaner, visst!
      Kram 💗

      Radera
  2. Tänk bara på att den man gör hemma inte är exakt. Är du fortfarande trött om några månader, så be om en sömnregistrering på sömnlabb. Där får du vet exakt hur allt ser ut. Den jag gjorde hemma visade inga tecken på sömnapné alls,den jag gjorde på sömnlabb visade en allvarlig sömnstörning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du berättar! Jag ska hålla kollen. Tack!

      Radera
  3. Skönt att allt gick bra!
    Vackra tulpaner också
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma och tulpanerna gläder mig!

      Radera
  4. Jättebra att du "är normal" och kan sova om! Under vintern är man verkligen inte pigg, men ju längre dagar gärna med lite sol ju gladare blir man ju - hoppas jag iaf.
    Grattis till fynden! Med sådana priser behöver man inte oroa sig om/när plaggen går sönder tycker jag. Har man betalt originalpriset och kläderna går sönder, då blir iag jag sur.

    Himla fin bild på tulpanerna:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är "trött" men det är inga fel på mig. Jag är igång och är ute varje dag. Men saknar solen, trökigt att klä på sig en massa för att inte frysa.
      Nej, jag tänkte så också, med kläderna. Var inne en sväng idag också, då jag hämtade min Compis, men nu fanns inget köpvärt.
      Tulpanerna lyser upp hos mig!

      Radera
  5. Skönt att apparaten inte visade på något direkt avvikande men det kan ju ta ett tag innan kroppen åter är i form efter din långa infektion.
    Men bra att kolla upp det hela. Jag tror ju även att vintern och mörkret gör att kroppen blir tröttare. Lite extra ljus, värme och sol brukar göra susen. Känner stor skillnad när dagarna här i Spanien är så mycket längre och ljusare. Nu när solen är tillbaka blir det inte mörkt förrän vid 18.30 och jag är ute väldigt mycket. (Annat var det de regnrika dagarna som dessutom var kalla.)
    Vilka fina fynd du gjorde. Bara att gratulera. Skönt även att mobilen fanns kvar..
    Trevlig lördag!
    Stor kram och många tankar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror också på vintern och mörkret, jag vill ju ha sommar och sol!!!
      Japp, nöjd med mina fynd. Det var den extra dosan, som jag hade glömt, den jag har runt halsen.
      Stor kram!

      Radera
  6. Så bra att sömnen är bra, den är ju jätteviktig i våra liv!
    Tulpanbilden är helfin!och några fynd därr till samt återfunna grejor - so nice!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, idag är jag nice belåten! I natt var jag bekymrad.
      Kram!

      Radera
  7. Så kul att kunna göra några fynd och vilken tur att Compisen fanns kvar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stor tur med alltihop! Det hade nog stått mig dyrt annars.
      Kram

      Radera
  8. Fördelen med mobiler om man jämför med plånböcker och nycklar är att dom kan tala om var dom ligger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så sant. Men denna Compisen kunde inte det. Den funkar bara inom 10 m radie från mobilen ;)

      Radera
  9. SÅ vackra blommor - blir glad av dem!
    Ja, att lugnt kunna sova vidare är något många skulle önska.
    Tänk så viktig sömnen är. Jag märker direkt då jag slarvar och erkänner för min del att det har med åldern att göra :-)
    Lördagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, man behöver mer sömn med åldern. Många äldre sover mindre på natten men det är inte att behovet minskat, utan förmågan.
      Lördagskramar!

      Radera
  10. Gillade att se dina tulpaner =) Du hade verkligen tur att Chompisen fanns kvar på Kapp Ahl.
    Lördagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, vilken tur! Nu kan jag sova lugnt inatt. Och njuta tulpanerna.
      Kram 💗

      Radera
  11. Du blir nog piggare när dagarna blir "längre" och ljusare. Skönt att det var ok med sömnundersökningen.
    Det är kul med fynd men jag har svårt att hitta nåt till mig själv. Jobbigt att prova kläder ;) Vi har inte så många klädaffärer här men Kapp-Ahl och Lindex har vi av de större affärskedjorna, några privata små butiker också men dom har mest kläder för ungdomar.
    Fina tulpaner du har på bordet.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ofta jag provar utan att köpa. Jag vågar aldrig chansa, måste prova.
      Jag är nöjd med klädbutikerna här i stan, finns bra urval. Både billigt och dyrt.
      Tulpaner är vår!
      Kram!

      Radera