måndag, november 21, 2016

Nå, vad blev det?

God morgon, måndag!

Grönt på backen och 8 plusgrader ute, nu är det väl snedvridet. Det är bara på min mobil som det snöar. I min temavärld. Men jag är inte ledsen.

Den här stassen passade fint in på en högtidsloge med jubileumsbankett i lördags.
Den röda klänningen väljer jag att ha i december. Jo, jag är väldigt förtjust i rött, heeelt rätt.

Räkcoctail i modern tappning. Vitt vin.

Helstekt oxfilé med pommes Anna, sockerärtor, morotsstavar, gele och rödvinssås. Rött vin.

Jordgubbsmousse i rån och färska jordgubbar. Sött dessertvin.
Kaffe.
Lite senare kaffe igen och tårta. Nog var det mumsigt, alltihop!

Underhållning var jazzig musik av Monica Zetterlund, jättefint framfört live med lidköpingsförmågor.

I morgon får jag berätta om bion. Nu får jag lägga mig en stund igen. Vaknade alldeles för tidigt.

♥ Ljus och Kärlek ♥

35 kommentarer:

  1. Mmm... så gott allting såg ut och fin var du! Rätt att spara den röda tills december :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott, var det. Och jag kände att jag gjorde ett bra val.
      Kram

      Radera
  2. Stiligt, festligt och gott!
    Bra val!
    Fina måndagskramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det kändes helrätt, alltihop.
      Måndagskram!

      Radera
  3. Tjusigt!!! Och vilken festlig middag! Hela menyn låter supergod!!! Ja det är visst 8 plusgrader idag ... sitter i bussen och svettas i min vinterjacka, haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och ja, det var fina grejer som serverades. Jag har inte hunnit vara ute och smaka på vädret än. Konstigt, är det.

      Radera
  4. Superfint! Och bra också att den röda får komma till heders snart den också :-)

    Maten såg helt ljuvlig ut den med :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar den röda, så den blir bra i december, julfin. Ljuvlig mat, jaaa!

      Radera
  5. Det ser ut som en flott och trevlig tillställning :-) Tycker du gör rätt som väntar med din röda klänning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var både flott och trevligt och mycket folk.
      Allt känns rätt nu.

      Radera
  6. Så gott och trevligt det ser ut!
    Klokt att du gick till sängs en stund igen.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det. Jag vet inte om jag har en förkylning på gång. Är inte riktigt kurant.
      Kram!

      Radera
  7. Sååå fin du är ♥ ....
    /Kram

    SvaraRadera
  8. Super fin är du och oavsett klädval :) ser gott ut :) fin måndag kram

    SvaraRadera

  9. Bra val och mycket gott visar du här, mums....

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det var mumselimums. KL ♥

      Radera
  10. Snyggt, du ser så fin ut på bilden.
    En riktigt festlig meny och jag förstår att du hade det trevligt och var trött efteråt.
    Hoppas att du får en härlig måndag.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det var fint och bra och tröttheten kom först idag.
      Varm kram!

      Radera
  11. Ser väldigt gott och festligt ut, både du och maten! Ser fram emot recension av bion, om man ska se den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och jag kan säga direkt, att den filmen ska du försöka få se!

      Radera
  12. Så - vinglade du hem på cykeln efter vitt, rött och sött? :)

    Sicken fest! Och du så stilig! Och MATEN ! Hur blir man inbjuden
    till såna galaparties?

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget velande här, Ruth, haha ;) Jag fick åka bil hem. Snälla människor tog svängen om mig. Det fanns de som höll sig till lättöl ;)
      Hur man blir inbjuden? Jo, jag är medlem av Vasa Orden av Amerika! Vänskapsföreningen firade nu 60 år. Maten kostade klöver, men sånt får en unna sig på gamle dar...

      Radera
  13. Hahaha! Då valde du dina bloggläsares andraval alltså;-) Skitsnyggt:-)

    Maten - dregel, dregel! Å vilken tur att du fick skjuts hem, annars hade du nog inte kunnat blogga så tidigt;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett par bloggläsare hade faktiskt denna stassen som första val ändå.

      Om inte annat, så hade jag kommit hem ganska blöt, det regnade. Jag brukar gå dit och sen finns det i allmänhet någon som kör hemöver.

      Radera
  14. Du var jättefin i kläderna! Och jag förstår att festen blev lyckad med god mat och underhållning :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var smakligt kul. Kram

      Radera
    2. Så fin du var i din klädsel!Skönt att ha lite att välja på.
      Förstår att det blev en trevlig kväll med god mat, dryck och vänner. Dessutom med Monica Z:s underhållning.
      Att vara på fest tar på krafterna så bra att du vilar idg i form.
      Stor kram!

      Radera
    3. Ditte: Tack! Jag vilade hela dagen för att orka med kvällen ;) jag har varit iväg på sångövning, elvisträning! Görkul!
      Kram!

      Radera
  15. Du är så fin!! <3 <3 <3 & rött är så fint & klär dej!! :))

    Uch, här är åxå barmark nu, bara lite tö snö i skogen, skulle jag få välja så kunde 1 - 2 dec snö räcka, så det ljusar upp! men vi får ju inte bestämma ;) kanske tur de :p

    Ha en underbar kväll!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, min kväll gick i Elvis sångtränings tecken!
      Kram <3

      Radera
  16. Helt underbara kläder på dig. Passar dig perfekt. Du är ju skitsnygg!
    Maten såg inte fy skam ut heller. Allt ser jätte gott ut. Vilken kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! ♥
      Det var liksom en toppenkväll.
      Kram

      Radera