torsdag, oktober 27, 2016

40-årskalas

God morgon och Grattis, Thomas, som fyller idag!

Lowe och jag skålar för pappa/son.
Nu fuskade vi lite i förväg och firade redan i fredags.

Fyra generationer finns, här är tre av dem.

En jättefin middag serverades, med grillad fläskytterfilé, potatisgratäng och sallad, allt hemmagjort. Och sist kaffe och gräddmarsipantårta.

 Thomas svärföräldrar/ Lowes morföräldrar.

Ikväll är jag på Gospelkonsert i S:t Sigfridskyrkan här i Lidköping, så då gäller att sjunga av hjärtans lust. Annars är här lugnt, kolugnt.

♥ Ljus och Kärlek ♥

18 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott till fyrtioåringen! Vilket härligt kalas och så gott allt lät.

    Kram och ha en bra dag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fyrtioåringen fyller idag! Men fina kalaset var i förväg.
      Tack och kram ♥

      Radera

  2. Jämna år och 40 år var rätt okej att fylla vill jag minnas. :)

    KL ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, RÄTT så OK att fylla 40. Då. Numera flyter det på...
      KL ♥

      Radera
  3. Grattis de 40 år som sonen fyller - och du har varit mamman i lika många år :-)
    Sjungande kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk! Totalt sett har jag varit mamma i 47 år.
      Kram!

      Radera
  4. Grattis till sonen på födelsedagen :)
    Det såg verkligen gott och trevligt ut där runt bordet!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och det var så gott och mysigt!
      Kram!

      Radera
  5. Grattis till både mor och son på födelsedagen :) Min äldste son fyllde 40 förra året ... i november - tänk så fort de här åren har gått!
    Var nog lite otydlig - sista inlägget var från Norrköping, men operationen gjordes i måndags i Jönköping. Vi bor en bit utanför Norrköping men det kan ju inte du veta :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det här är min yngste son.
      OK, då har jag förstått. Jag har gått på skola i Norrköping, tyckte mig känna igen lite stadsvy, där ;)

      Radera
  6. GRATTIS i efterskott till födelsedagsbarnet. Det är väl konstigt att barnen blir äldre och äldre, fast vi är lika unga som förr! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Thomas fyller idag. Kalaset har varit. Titta på gamla kort, så tror jag banne mig att vi blir yngre ;) Konstigt fenomen.
      Kram!

      Radera
  7. Stort GRATTIS till Thomas! Vi hade ju också anledning att fira idag, men det har du redan sett :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men, precis. Grattis till oss alla från oss alla ;)

      Radera
  8. Stort GRATTIS till sonen som är en rak kopia på sin mor - dig alltså. Såååå lika ni är!
    Svärföräldrana ser otroligt trevliga ut dom också.
    Men du får förklara för mig hur man gör "hemmagjord" fläskytterfilé;-)

    Hoppas du hade en rolig gospelkväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tycker du Thomas är lik mig? Han är annars en rak kopia på sin far, men du har ju inte sett någon bild. Ens barn och barnbarn skiftar ofta i dragen, tycker jag, det är härligt intressant.
      Och tack, det blev en bra kväll igår!

      Radera
  9. Oj va ika ni var då :) va trevligt du haft det :) hoppas även din fredag blir bra kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och min fredag blir bra och ikväll blir det bandy ;) Inte likt mig, men för en god saks skull.
      Kram!

      Radera