måndag, augusti 08, 2016

Inga orosmoln

God morgon, måndag!

Här kommer min molnkavalkad, från en dag i förra veckan.
Snygga moln, utan oro i. Alltså inga orosmoln.

14.04

13.53

14.14

20.50 Blev detta ett orosmoln? Nix.
Det mesta ordnar sig, om man försöker se möjligheterna.

Ordnat sig har veckan också gjort. Jag har ägnat mig åt att läka. Värken är nu minimal. Och kylskåp, frys och skafferi har varit fyllda av mat, så jag har inte behövt handla på över en vecka.

Jag har en stickning på G, jag nästan läser en ny bok, jag spelar lagom Wordfeud, lyssnar på P4 Plus - så underbar musik. Och jag har haft njutbalkongen!!!

♥ Ljus och Kärlek ♥

30 kommentarer:

  1. Låter som om du har haft en härlig vecka ändå. Skönt att värken är så gott som väck! :-)

    Fantastiska bilder - särskilt den första, vilken spegling!

    Ha nu en riktigt bra vecka igen :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar, jag ska ta vara på veckan! Det är rätt skönt att läka. Och läsa ;)
      Tack o kram!

      Radera
  2. Så skönt att värken nästan är helt borta och visst är det klokt att unna sig att läka.

    Kram och ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är gott när det gått åt rätta hållet - framåt!
      Får vara ff lite försiktig.
      Tack o kram!

      Radera
  3. Så jättefina molnbilder och skickligt att fånga dem så bra i vattnet :) Nej, orosmoln ska man helst försöka hålla borta, de gör ingen nytta och är bara ivägen. Sen att det blir mörkt på himlen ibland gör ju ingenting då jorden liksom vi behöver vattnas lite då och då :-) Du verkar fullt sysselsatt och vad den där värken du skriver om kommer ifrån vet jag inte men att den är minimal låter som ett väldigt gott tecken. Ha en riktigt fin vecka !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värken härstammar från den varma och svettiga tågresan från Öland, trångt, träbänkar i väntsalar. Har aldrig varit med om sådana här sviter förr.
      Men, nu så! Satsas på en fin vecka, tack för önskan!

      Radera
  4. Jätte fina bilder o moln kan man fantisera om jätte kul :) fin måndag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Moln är härliga på många sätt och vis ;)
      Tack och kram!

      Radera
  5. Moln kan verkligen fascinera!
    Och så skönt att du känner dig bättre!
    Kram och trevlig måndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo inspirationen börjar komma.
      Kram!

      Radera
  6. Skönt att det inte var orosmoln! Och visst är det fascinerande att titta på dem.
    Du har verkligen fint fångat dem. Blev extra förtjust i bilden från 14.14 med speglingarna där.
    Skönt att du mår bättre.
    Önskar dig en trevlig måndag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag var tvungen lägga ut en molnbild på Instagram också. Synd, bara att inte hela bilden kommer med då.
      Nu ska jag nog gå till affären och fylla på lite nyttigheter.
      Kram!

      Radera
  7. Gott att läsa att livet är gott.
    Dina bilder faller mig verkligen i smaken då jag är synnerligen förtjust i både moln och speglingar.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, jag har alltid gillat och fotat molnhimlar med spegling.
      Varm kram ♥

      Radera

  8. Älskar molnbilden som speglar sig i vattnet...

    KL ♥

    SvaraRadera
  9. Väl fångade moln. De med speglingarna i vattnet är mycket vackra.

    SvaraRadera
  10. Ibland är det skönt med lite moln. Och de är ju så vackra att se på ♥
    Kram

    SvaraRadera
  11. Oh, så fina bilder! Jag tycker om att titta på moln och tycker det är skönt med lite moln på himlen.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lagom moln kan vara skönt. Idag var de lite fyllda med regn, inte skönt. Men däremellan soligt, skönt.
      Kram ♥

      Radera
  12. Moln har det varit gott om de senaste dagarna, även om man upplevt dem som soliga.....
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit blandad kompott.
      Kram!

      Radera
  13. Visst ordnar sig det mesta om man ser möjligheterna. Det var kloka ord.
    Vackra bilder du har, och njut av din balkong så länge som sommaren står kvar.

    Ha det gött och KRAMELIKRAMKRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, en ska inte sikta in sig på svårigheterna, sägs det, utan kolla möjligheterna.
      Tack detsamma och kramelikramkram!

      Radera
  14. Gillar molnet på den understa bilden och skönt att värken är bättre! Hälsningar från Piteå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var väl häftigt! Jag har varit ute och gått lite idag. Skönt.

      Radera
  15. Kul att se att du också har ägnat dig åt molnformationer. Å dina speglingsbilder är enormt bra. Otroligt läckra!
    Vilken tur - eller om det är skicklighet - att du klarade dig utan ett besök i den lokala mataffären under en hel vecka. Jag/vi har varken tur eller skicklighet i detta avseende kan jag säga. Med andra ord - bäst att inte bli sjuk;-)

    Ska inte du ge dig in i jakten på Pokémons? Du som alltid går så mycket. Om du gör det kan du kanske förklara för mig hur man gör;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, älskar moln och speglingar!

      Egentligen borde jag medvetet skapa sådana här handlingsfria veckor, för jag samlar på mig för mycket mat, den ska ju ätas upp också. Och det är riktigt fina råvaror som ligger i frysen.

      Nähädu, här ska inte jagas någon Pokémon, finns inget intresse ;) jag läser en bok.

      Radera