onsdag, april 20, 2016

Uppbyggandet av ett Tivoli - och grattis Sverige!

God morgon, soliga onsdag!

En ny prins har kommit till världen! Om det kan bli en liten Bertil, tro?
Grattis, prinsparet!

Vet ni vad jag upptäckte igår??
Jo, suck. Jag vill inte vara negativ, men det är ju bara så att jag avskyr att ha Tivoli i mitt vardagsrum.

Och, döm om min fasa.
Utanför på parkeringen står nu, inte Axels Tivoli, men väl Bengts Tivoli. Det blev ju inget i Påsk, som brukligt. Men nu?

Och nu ska jag förevisa uppbyggnaden av ett tivoli.


Betänk, att jag bor i det huset som skymtar till vänster där...


En kvinna tvättar väggen.


Jag gick runt här igår och fotograferade allt. Det, plus lite nödvändigt rännande renderade i 5500 steg.

Men idag åker jag bort
fort 
som en lort.

Vi skrivs nån dag
med välbehag
när jag tagit nya tag.

♥ Ljus och Kärlek ♥

31 kommentarer:

  1. Jaså, du har Bengts tivoli 🎢 hos dig. Då är det därför Axels finns hos mig. Dock inte i mitt vardagsrum utan mer på avstånd. Ha en fin dag 💙

    SvaraRadera
    Svar
    1. Axels brukar vara här varje påsk, dock inget påsktivoli i år, men så kom detta...
      Solen skiner, jag är på G att dra iväg!

      Radera
  2. Åh nej, vilken mardröm att ha ett tivoli precis utanför! Du får försöka hålla dig hemifrån så mycket du kan och tänka att det trots allt snart är över.

    Varm kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag drar iväg om en stund här. Jo, jag vet, det går över, men det är hemskt när det pågår.
      Varm kram ♥

      Radera
  3. Jag skulle inte vilja ha ett tivoli så nära inpå där jag bor. Önskar dig en trevlig färd vart än det bär av. =) Stor kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har jag aldrig velat ha. Stor kram ♥

      Radera

  4. Men jösses så nära det står....

    En fin tripp till dig.

    KL ♥

    SvaraRadera
  5. Mycket intressant att följa uppbyggandet av ett tivoli. Du har mina sympatier att det är precis utanför ditt hus.
    Hoppas din onsdag fortsätter att bjuda på sol.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja, alldeles för nära.
      Jag får ett jättefint resväder, soligt och glatt!

      Radera
  6. Usch ja tivoli är bökigt tur att vi inte har sånt här ..hoppas din fot är bättre o att du kan njuta av våren här är sol har du sol? kramen

    SvaraRadera
  7. Förstår mer än väl att det inte är speciellt roligt med ett tivoli så där in på knutarna. I somras hade vi en stor utomhusscen sex meter från tomtgränsen till vår sommarstuga. Allt annat än roligt :-(

    Ha det så bra på resande fot!

    Kram <3

    SvaraRadera
  8. Härliga färgglada bilder! Å eftersom du åker bort slipper du ju oväsendet av tivolin. Perfekt tajming ju!

    SvaraRadera
  9. Njut du borta ett tag ,-)
    Förstår om det blir stimmigt med ett tivoli så nära.
    Det kan vara mysigt att passera, men inte så nära som du bor, fina foton har du tagit alla fall ,-)
    Ha det bra KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  10. Förstår det kan bli lite väl stimmigt med tivolit så inpå!
    Ha det så bra på din resa!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej o tack för din kommentar hos mig. Ja du vet ju hur länge Teddy har hänt med, även när vi var på expressen. Det är så konstigt att han är borta nu, det är tomt o fruktansvärt ensamt.
    Hoppas att du har haft en bra dag, du får ha en fin kväll, kramar ♥

    SvaraRadera
  12. Oj, i vardagsrummet - nästan! Jag förstår att du flyr bort från eländet!Stannar Bengt länge? Tröstkram!

    SvaraRadera
  13. Undrar hur miljö och hälsoförvaltningen samt kommunen har gett tillstånd till detta... Det måste ju finnas regler för var som får vara i tätbebyggt område.
    Vackra färger förvisso, men tivoli vill nte jag heller ha i vardagsrummet.
    Skönt att du nu kan ta dig en tur...
    Och något roligare är ju att det blivit en ny prins. Positiva tankar!
    Stor kram och trevlig resa.

    SvaraRadera
  14. Har du ett "tivoli' i vardagsrummet?? Då skulle jag bli åksjuk. Det går ju upp ..å det går ner...å det går runt...och det går omkring....Nä fly fältet du medans du kan du.

    Ha det gott på resan och GRATTIS till prinsparet.

    Kramelikram.

    SvaraRadera
  15. Hoppas att du hittat något trevligt mål för din flykt från tivolit!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  16. Tivoli i vardagsrummet, nej nej..bra att du flyr din kos! Och ja, grattis till prinsparet till den lilla prinsen, som dock inte föddes på "mitt" sjukhus!

    SvaraRadera
  17. Inte kul... Så hade mamma det när hon bodde centralt i stan och dom hade tivolit på Domusparkeringen. Livat var bara förnamnet...

    SvaraRadera
  18. Men oj, så nära det verkar vara. Jag förstår tillfullo att du vill fly fältet. Kan du ha fönstret öppet eller sitta på balkongen då de har öppet för besökare?
    Hit till Sundbyberg kommer också cirkusar på vår och sommar men de ställer upp sina prylar vid Golfängarna, drygt en kilometer bort, en och en halv km är det.
    Så vi störs inte.
    Ha det bra och varm kram till dig.

    SvaraRadera
  19. Ingen höjdare med tivoli vid vår ålder. Reser man i Frankrike får man vänja sig, åtminstone finns en karusell i varje by. Nästan.

    SvaraRadera
  20. En trevlig färd
    jag önskar Gerd!

    "Borta bra men hemma bäst" sägs det,
    men i det här fallet är nog "borta bäst". Kram!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  21. Eftersom jag gillar finurliga lösningar uppskattade jag mycket dina färgglada och fina bilder av tivolits uppbyggnad. Liksom du skulle jag inte heller gilla att ha tivolit i vardagsrummet. Så gott för dig att du ska ut på resa och slipper höra det.
    Önskar dig en mycket trevlig resa.
    Stora kramen

    SvaraRadera
  22. Men se jag kom nästan på tivoli ju ...färggrant är det!
    Men ljudligt då en bor nära så du gör rätt som åker bort!
    God tur!
    Turkram!!

    SvaraRadera
  23. Förstår att du flyr fältet. Hoppas du får en trevlig resa. Kram

    SvaraRadera
  24. Tusen tack för alla era kommentarer! Jag var inte borta tillräckligt länge, tivolit stod kvar igår kväll.
    Nu hinner jag inte besvara några kommentarer, ska iväg bums snart.
    Kramisar till er alla ♥ ♥

    SvaraRadera
  25. Det är ju färgglatt och fint på det sättet i alla fall.
    Och bara tillfälligt "på din bakgård" :-)
    Söndagskram!

    SvaraRadera
  26. Jo, det var tillfälligt, men dock störande. Borta nu!
    Måndagskram!

    SvaraRadera