onsdag, februari 24, 2016

Svar på Guess what # 8

God morgon, onsdag!

Internationella EBM-dagen (Evidensbaserad Medicin)
och
Sverigefinländarnas Dag!
Puhu suomea? Ei kiitos, kyllä kiitos.

 Det finns solchanser idag och 5 minus är givet. Träd och mark är frostnupna.

Men först, vill jag svara, er alla rara!

Det är ett halkskyddsmatta till badkaret!
Här visar jag upp baksidan med sugpropparna.

Det var ju görlätt, som jag misstänkte, så de flesta hade rätt i stort sett!
8 helrätt och 2 halvt, utav 14 totalt gissande!

  Melody and ME var snabbast med ett helrätt svar!
Nu har jag strax släppt kommentarsgranskningen, så gå in och titta på alla trevliga svar, det är så kul att läsa dem, stjärna till er alla!
Tack för alla gissningar!

Och alla mina prover var jag och fixade på sjukhuset igår. Håller tummarna nu för att de är OK.
Och förberedelsemöte inför kyrkvärdskapet på söndag, hade vi igår kväll.

Detta var lördagens middag. Kycklingbröstfilé med frukt och grönt, lite passionsfrukt där till vänster. Och HP-sause.

 Idag ska jag ta hand om mig själv lite igen.
Nu gäller det nagelfix.


♥ Ljus och Kärlek ♥

26 kommentarer:

  1. Nu håller jag tummarna för att proverna är bra! Men det är de absolut!
    Ha en fin dag
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Då hade jag rätt men blev inte först. Nåja, that's life ;-)

    Ha en bra dag och lycka till med naglarna! Spännande att se vad det blir denna gång.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid härlig känsla att få helt rätt ändå.
      Jag är dålig på gissningarna.
      Tack, och jag tycker det är lika spännande för jag vet nästan aldrig vad det förrän jag går därifrån och ser det klart.
      Kram ♥

      Radera
  3. Kul med dessa bildfrågor,ävenom jag inte deltagit.
    Hälrig mat! Blir hungrig!
    HÄr har det också varit frost inatt, men varmt under dagen. Nu skiner solen så vackert.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jätteskönt ute! Har varit en sväng med cykeln.
      Tack o kram!

      Radera

  4. Ja, se där.... :)

    Fin kudde och tulpaner som stack upp och kliade mig på nästippen.... :D))

    Soligt men minus 3 här...


    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och kudden heter Karin, precis som min svägerska, hihi.. :D
      Soligt och skönt ute.
      KL ♥

      Radera
  5. Men va roligt :) gott gott gillar kyckling o nagelfix är alltid skoj vad blir det idag då? tack för din fina kommentar den värmde stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev så fint idag, så. Bild kommer i morgon!
      Kram

      Radera
  6. Så roligt att jag lyckade gissa rätt den här gången!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Så underbart med gula tulpaner " ler"...
    Kram och ha det bäst ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är soligt och fint, både i tulpanväg och utomhus!
      Kram ♥

      Radera
  8. Jag var inne på detta med sugproppar, men släppte tanken. Jag har ingen sådan matta så tankarna hamnade inte ens i närheten.
    Håller verkligen tummarna för att dina prover är bra.
    Stor kram och trevlig onsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också att proverna är bra, så att min trötthet bara kan vara normal för årstid och ålder.
      Kram!

      Radera
  9. Yiiieeepphhhiiieeee! Äntligen hade jag rätt:-)
    Läcker bild på tulpanerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul!
      Tack och nu väntar jag spänt på svar på din GW ;)

      Radera
  10. Håller tummarna att proverna är bra! Ja tänk att det är sverigefinländarnas dag. Jag känner mig inte som en sådan (vet att förr i tiden de hade en stark identitet). Jag känner mig mera som en världsinvånare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Världsinvånare. Bra.
      En gång i tiden skrev jag min adress: namn, län, landskap, Sverige, Norden, Europa, Världen.
      Kom att tänka på det nu ♥

      Radera
  11. Fint med en görlätt GW så att jag kunde få rätt.
    Även jag håller tummarna att proverna är bra.
    Allt gott o kramen

    SvaraRadera
  12. Tjohooo - jag hade rätt!
    Önskar dig en trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Oj, där hann jag inte med - har liksom varit fullt upp några dagar nu :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ursäktad, jag vet, tack för titten, hej hej ;)

      Radera