tisdag, januari 12, 2016

Körer och gala

God morgon, tisdag!

 Aktuell väderleksrapport hemma hos mig.

Vaknade 04.30, men lade mig på spikmattan, som legat bortglömd i några år, och sov som en stock till 08.24, då det sade pling i mobilen!

Söndagens id bestod av två delar, båda roliga. Här visas sista delen, konserten Musik i Vinterkväll.

Enbart kyrkokören i Otterstad.
Skulle velat ha haft en bild på båda körerna tillsammans, men där räckte inte selfiearmen till, hihi.

En liten slapparpaus i bänkraden, medan Kyrkokören övade sina sånger.

Under tiden som Con Brio Gospel övade, höll vaktmästaren på att tända levande ljus i de stora takkronorna. Hon stod på en hög trappstege och tände ett och ett.
Jag skulle vilja ha haft kameran med där också och förevigat... men en kan inte få allt.

Såg på Nej till Cancer-galan igår och blev berörd. Jag har två av mina nära och kära som gått bort i denna skitsjukdom. Tårarna har tidigare flödat rikligt. Tiden läker inga sår, men livet kan bli mer barmhärtigt.
Det känns dock som att man forskat fram bättre mediciner utan svåra biverkningar.

Följer direktrapporteringen av hovrättens besök på Kinnekulle.

I kväll är det kyrkomöte och Taizémässa.

♥ Ljus och Kärlek ♥

30 kommentarer:



  1. Fin strålande bild på dig! :)
    Vi borde hitta på något som gör att Cancer inte vill ha fäste i vår kropp, att den vill fly oss istället för äta upp oss....

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Den här skitsjukdomen är ju så lurig, består av ett par hundra olika sjukdomar, som slår så olika på personerna. Det vore enormt stort att knäcka den gamla nöten, som funnits redan hos de gamla egyptierna.
      KL ♥

      Radera
  2. usch för den skiten japp viktigt att alla hjälps åt alla kan lite ....fina bilder o ha en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, skit, rent ut sagt.
      Tack och kram!

      Radera
  3. Nej, jag klarade inte att titta på galan. Det finns inget gott att säga om den sjukdomen.
    Jag tycker att den blå färgen på första bilden nästan ser magisk ut :D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den blå färgen, var min uppvaknandefärg. Ett abrupt uppvaknande, var nog moody blue ;)
      Förstår, för mig har det nu gått såpass tid, att jag kunde titta.
      Kram

      Radera
  4. Usch ja, cancer är ett elände! Patrik miste sin syster i hjärntumör för några år sen :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen ett monster som äter, usch.
      Så tragiskt att mista någon, i vilken sjukdom det än är, men cancern tar så många.
      Kram

      Radera
  5. Vilken vacker och stämningsfull bild på kören! Cancer är så hemskt. Har en när och kär person som lever på lånad tid och kämpar på mot eländessjukdomen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det var så vackert där i kyrkan.
      Tror nog att vi alla har någon /några som är drabbade av den hemska sjukdomen =(

      Radera
  6. Mysigt med körsång ....
    Ja,denna fruktansvärda sjukdom :( Orkade inte se programmet eftersom det gör för ont!


    ♥ Ljus & Kärlek ♥
    till dig & Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sång ger glädje och iaf lindring.
      Sjukdomar gör en berörd.
      Kram ♥

      Radera
  7. God morgon tisdag ja. Ni ser ut att ha ungefär samma trista väder som vi. Lite mer snö här bara. Den verkar bli kvar och sörjan blir till is imorgon. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lockar inte att gå ut, men jag ska det ändå till kvällen. Ja, det lär nog bli isigt i morgon.
      Ha det!

      Radera
  8. Du har lite mindre snö än vi ser jag. Vi fick väl en millimeter eller så under natten. Hoppas att SMHI har helt fel och att det inte blir mer snö och 17 minusgrader i slutet på veckan...

    Tittade inte på cancergalan, det räckte med David Bowies bortgång igår...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minus 9 grader, börjar på torsdag och på måndag på nollan, så ser det ut här, ingen mer snö. Utan faktiskt sol. Kan detta vara sant? Hm.

      Radera
  9. Cancer är verkligen en hemsk sjukdom och jag önskar verkligen att man fann ett botemedel en gång för alla. Vi är många som berörs direkt eller indirekt och få kommer undan...

    Kram och ha en fortsatt fin tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man tycker att tekniken borde ha hittat ett botemedel för länge sen. Vi kan önska.
      Tack och kram!

      Radera
  10. Det pumpas så otroliga mängder pengar i cancerforskningen så man kan ju hoppas att det kommer en lösning för denna fruktansvärda sjukdom! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gör det. Och det borde då kunna lösas, tycker man.
      Kramar!

      Radera
  11. God sen eftermiddag! Lite halvsol har vi haft idag...Bra så!Jag såg också galan och visst är det en fruktansvärd sjukdom som kan drabba alla,gammal som väldigt ung.
    Ohc det är ju en hel familj som drabbas. Jag grät också och särskilt när jag såg några vänne ri publiken som hitintills överlevt, men jag har fler i min nära omgivning som inte gjort det; barn, ungdomar och vuxna. Mne jag grunnar mer och mer på varför cancer får fäste hos oss i välfärden men inte i Asien, Afrika, Arabvärlden och Latinamerika . Visst finns den, men inte så vanlig som hos oss i den "rika världen".
    Bilderna både på kören och den på dig är fina och andas glädje och det behöver vi.
    Kram och tankar till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att veta vad orsaken till cancer är, att den är mer utbredd i välfärden. Jag tror mycket beror på tidigare/pågående rökning och vad vi väljer att äta. Sockret är inte så bra för något. Vi solar väl mer också och motionerar mindre.
      Nu ska jag snart göra mig i ordning för kvällens möte.
      Kram!

      Radera
  12. Fin och en lycklig Gerd, härligt. Fint då körer har samma färgsammansättning på kläderna. Rött och svart, snyggt.

    Det går framåt även inom forksningen av Cancer mediciner och det är bra för det är så många som drabbas. En otäck sjukdom, fruktansvärd, drabbar alla åldrar.

    Sköt om dig och kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med dessa klädkoder. Annars har Gospelkören ibland grå kåpor med rött eller blått band, praktiskt.

      Nu får jag lägga på ett kol, ska iväg snart.
      Kram!

      Radera
  13. Jag hade riktigt jobbigt att se cancergalan igår just för att jag blev så berörd. Brukar inte bli det tidigare genom åren som jag sett cancergalorna på tv men igår blev jag det. Som vanligt gör du dig fin på bild =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog svårt att ha ett öga torrt när man ser ett sådant berörande program.
      Tack och kram, söta du ♥

      Radera
  14. Ja usch och fy för den vidriga sjukdomen... :-(

    Såg väldigt stämningsfullt ut där i kyrkan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är jättefin, den kyrkan. Ligger nära Läckö slott.
      Kram

      Radera
  15. Aktiva Gerd
    ständigt på färd
    i stort och smått
    hon har gjort mycket gott
    på det blir inte slut
    så tut tut
    i kyrka och kör
    - det är Gerd som kör.
    Lev gott
    Lev glatt
    Sätt en blomma i din hatt.
    Kram hjärtlig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ja, om jag skulle sätta en blomma i min röd/rosa hatt?
      Då trodde väl folk att jag fått riktig fnatt?
      För mössan är min bästa vän
      sätter nog hellre på mig den
      Tusen tack för dina rader som mig nu glatt!

      Kram ♥

      Radera