fredag, december 18, 2015

Fruktansvärt fruktig fruktstund

God morgon, fredag!

Åter till vardagen, japp, med regn och mulna dagar. Visserligen 8 plusgrader, men allting var så mycket enklare i 24 grader, det får jag då säga. Inget snack om saken.

Landade i Karlstad i onsdags eftermiddag och möttes av snö, urraburra. Åkte från Sarahs igår förmiddag, på snorhalkiga vägar till Kil. Kom hem till mig på eftermiddagen via tåg 1 klass, sedan buss från Trollhättan, sedan stadsbussen och så en bit att gå. I pissregn med tungt bagage.

Ändock, alldeles utmärkt att kliva in genom den lykta dörren.

En del att fixa här hemma nu och så sortera foton, förstås, vad jag hinner, för agendan har en hel del punkter innan jul.




Så länge, njut av frukter på bild, färska frukter man inte ser så mycket av hemma, i alla fall inte med den smaken.
Detta är från saluhallen i Las Palmas. Namnamnam. Nomnomnom.
Frukter ska njutas på plats!

Såg på "Mitt i naturen" och årets höjdpunkter. Blev väldigt fascinerad av vissa inslag. Och vidhåller mitt motto (så långt det är möjligt) "förverkliga dina drömmar" (carpe diem). Livet är inte hur långt som helst.

Go freda!

♥ Ljus och Kärlek ♥

32 kommentarer:

  1. Skönt att resan gick bra och OJ så mycket vitaminer eller vad det är

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det är vitaminer, Kurt! Det är ju proppat, hoho! Ja, resan gick förträffligt, tack.

      Radera

  2. Wow vilken härlig färgklick! :D

    KL ♥

    SvaraRadera
  3. Härliga färgglada OCH nyttiga bilder. Behövs i detta gråmulna väder.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag skulle kunna bo där, i den fruktaffären, skulle bli härligt mätt varje dag.
      Kram!

      Radera
  4. Välkommen hem till Sverige igen! Njuter verkligen av den härliga färgprakten i dina foton. Stressa inte för mycket med julstöket nu bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, detta hörde till höjdarna.
      Nä då, jag ska försöka inte stressa!

      Radera
  5. Välkommen tillbaka igen!Men det blev en lång hemresa...
    Förstår att du haft fina dagar på G.C. Har förstått av vänner som varit dä rnu att ni haft toppenväder med ljumma kvällar. Så härligt!
    Vad gäller frukter och grönsaker så frossar vi också i dem, ett ortoligt utbud och dessutom närodlat och inga långa resor som tar bort smaken. Saluhallen i Las Palmas är så härlig!
    Jag tror också på att man så långt som möjligt ska göra det man har lust med och inte skjuta upp saker och ting för vi är ju inte direkt eviga.
    Önskar dig en trevlig fredag och hoppas på fler inlägg från G.C.
    Skall jut nu till marknade och frossa bland frukterna.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och det var kanonväder!
      Tänk, att frukt och grönt smakar så annorlunda på plats. De får mogna i solen.
      Jag gör mig en go fredag nu. Kram!

      Radera
  6. Vilka härliga fruktiga bilder , blev så här riktigt fredagsglad och sugen på massa god frukt :)
    Hoppas att du nu får en bra fredag och längtar att få se mer underbara bilder från din resa
    Kramisar Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir man glad av färger!
      Tack, jag ska nu ta lite paus från det administrativa (läs räkningar) och njuta av fredagen. God mat och vin.
      Tack o kram!

      Radera
  7. Välkommen hem!
    Äter en clementin om dagen, plus ett äpple då och då, inte ofta. Kanske borde man...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Åh, jag försöker stoppa i mig frukter varje dag, är mycket för det gröna, tror det är bra.

      Radera
  8. Välkommen hem till dig igen.
    Håller med. Vi måste passa på att uppleva och se saker medan tid är och vi orkar.
    Härliga bilder med så mycket frukt av olika slag. Jag älskar frukt och har alltid det hemma, men det är klart, i vissa andra länder är det helt andra smaker.
    Trevlig fredag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Frukt är fantastiskt gott, det är mitt "godis". Och förgyller smaklökarna med den granna färgen.
      Kram!

      Radera
  9. Skönt att du kom hen ordentligt!
    Från en helt underbar semester ser det ut som ,-))
    Vilket paradis med all frukt, där smakar ju frukten ljuvligt förstår jag, kommer ihåg en melon jag åt i Rom när jag var 14! ,-))) Mamma pratar om den melonen än idag ,-)))) Så god!
    Skönt att få lite värme på sig.
    Men nu hemma hoppas jag du får en härlig Jul!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, ja, så tacksamt att allt funkade och att det blev så bra.
      Underart i ett klimat jag älskar.
      Tack, fina. Kram!

      Radera
  10. Fruktigheten fascinerar! Tänk vad lite frukt det finns i våra butiker här i Sverige i jämförelse.
    Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var för mig överdådigt. Ack, så mumsigt och läskande. Och inte speciellt dyrt, nästan billigt.
      Kram ♥

      Radera
  11. Snart är jag där!!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lyckos dig, jag skulle gärna bli med igen!
      Kram

      Radera
  12. Tack för dessa underbara, färgglada, aptitliga, exotiska frukter. Ja, här är det ju aningen trist både vad gäller utbud av frukter och inte minst vädret just nu. All är så mycket bättre med strålande sol och värme. Men jag klagar absolut inte över9,7 plusgrader idag. Då kan t o m jag stå ut med grått...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en lisa för själen att uppleva detta. Färgsprakande, underbart goda.
      Jodå, här har varit 9 grader, och det är ju inte kallt för att vara här. Finns värre. Finns också bättre ;)

      Radera
  13. Mmm.... så FRUKTansvärt gott det ser ut ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en fruktansvärd fruktgodisstund ;)
      Kram!

      Radera
  14. Välkommen hem och vilka ljuvliga bilder du bjuder på. Tänk om vi hade haft liknande fruktoaser här hemma. Man blir glad av alla de härliga färgerna och i kombination med att det både är gott och nyttigt gör det hela än bättre. :)

    Jag kan bara instämma Gerd, det är viktigt att förverkliga de drömmar som betyder mycket. Att inte skjuta upp för vi vet inget om morgondagen.

    Ta hand om dig och hoppas att du får en riktigt fin jul och får du njuta av snö så får du njuta lite för mig också som snarare får njuta av värmerekord till jul. ;)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag hoppas och tror att min jul blir fin, förutsättningar finns.
      Kram!

      Radera
  15. "Här är gudagott att vara ...."
    Första bilden fångar atmosfären perfekt. Färgerna är fantastiska.
    Clementiner är drömfrukter; inga kärnor och lättskalade.
    Kan aldrig äta bra en.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vist är det gudagott!
      Clementinerna var ljuvliga, apelsinerna likaså, för att inte tala om mangon!
      Ha en fin 3 advent i morgon, Ruth!

      Radera
  16. Be -fruktningens ljuvligheter lyser .. Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skrattade gott åt dina små ordfyndigheter, då jag var på GC, ska du veta ;)
      Kram!

      Radera