tisdag, juli 28, 2015

Vadstena klosterhotel

God morgon, efter en ljuvlig frukost i klostermatsalen.
 
Sitter just nu i det gamla biblioteket med underbar bakgrundsmusik. Här rör sig många energier från svunnen tid.
 
Hotellet ligger så gott som vägg i  vägg med kyrkan. Där var vi flera gånger igår och insöp atmosfären.
 
Jag ska inte säga att det inte regnar, Vadstena är en sommarstad och ska upplevas i solskenet, men här finns mycket inomhus att beskåda också. Museer och annat.
 
Ljus och kärlek, skickat från min mobil genom ett ostyrigt pekfinger.

28 kommentarer:

  1. Låter ju hur mysigt ut som helst härligt att kunna göra vad man vill o när som helst :) njut av dagen kramen

    SvaraRadera

  2. Ser att det är likadant för dig som det blev för mig att man inte fick in bilden med mobilen i inlägget.... Men må så gott ni båda två...

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nördigt att inte fotot kom med. Detta drabbade mig i Normandie också, så där missade jag något inlägg, bu.
      KL <3

      Radera
  3. Så härligt, forskare i fritid är bästa jobbet, jag tjatar ofta om det för det är så .... bara sticka iväg så där! Men var får du alla bra resmål från, gott om idéer har du verkligen.
    Ha det gott och njut av den dag som är.
    Kram från Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu hade resan en annan bakgrund, ska berätta om den i morgon, det lät som om jag bara stack iväg, men det kom lägligt.
      Och jag gillade inte regnet, Vadstena ska upplevas i sol.
      Kram!

      Radera
  4. Ibland är det lite knepigt att blogga från mobilen. Bilderna hamnar fel eller så blir det två likadana :(
    Men hoppas du har det bra och att du kan få lite ny energi!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mobil är inget för mig, oh nej.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Ja att samla energi kan man ju göra på olika sätt...
    Hoppas du njuter trots vädret...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, vi njöt allt verkligen, fanns mycket inomhus att se också, sen fick vi utnyttja pauserna från regnet.

      Radera
  6. Hoppas att du haft en skön dag. Kan solen har visat sig?
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ont om sol var det inte gott om, eller vad.
      Men det har varit superskönt ändå. Kram!

      Radera
  7. Jag inbillar mig att det verkligen ger lugn, ro och positiv energi att bo på ett klosterhotell!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vadstena är underbart i sommarväder kan jag tala om. Jag var där för ett antal år sedan, på en dagsutflykt från Omberg där jag och Sambon var då. Jag skulle hjärtans gärna ta in på kloster i Vadstena eller någon annanstans för att få lugn och ro och tystnad som jag så väl behöver. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fick två fina nätter. Sarah har varit här fyra gånger innan. Tre av de gångerna på jobb. Nu fick vi vara privata. Skönt.
      Kram <3

      Radera
  9. Ljus och kärlek till er båda! Tänk vilken resa ni gjort tillsammans.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vadstena är en underbar plats! Jag gick ju Svenska kyrkans grundkurs där för några år sedan, men då bodde jag alltid på skolan. Troligen åker jag ner någon/några dagar under hösten om jag hinner. Men jag kommer troligen att bo på skolan då också, de hyr ut fina rum och man kan köpa till både frukost och övriga måltider under terminerna.
    Jag gissar att du också besöker Pilgrimscentrum. Träffar du Sam måste du hälsa från mig, Du ser väl på min mailadress vad jag heter "på riktigt". Jag länkar till en artikel där Sam finns på bild: http://www.svklin.se/Klosterliv-i-faengelset.html

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu var vi på Klosterkyrkan. Det finns en "vanlig" kyrka också. Men vi besökte också Pilgrimscentrum.
      Jag vet inte om det var Sam som vi träffade. Och din mailadress kunde jag inte läsa ut. Och så är jag redan hemma.
      Kram!

      Radera
    2. Aha, ni var inte i den "stora" kyrkan. Den är så vacker. Hoppas du haft det skönt under din klostervistelse.

      (Nej, jag såg att min länk går till Blogger. Jag har aldrig haft en blogger-blogg så jag förstår inte varför de kapat min bloggadress. Den ska givetvis gå till min blogg och jag får se upp i fortsättningen och kommentera på något annat sätt en det "förifyllda")
      Kram

      Radera
    3. Nej, vi var inte i vanliga kyrkan i centrum, den gick vi förbi, bara. Och inte hann vi med slottet heller. Tiden går fort!

      Radera
  11. Vadstena är så fint!
    Då har troligen vi båda besökt ett Vasa slott nyligen!
    Njut av det vackra och intressanta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vadstena hade varit vackrare i solsken än regn. Och slottet besökte vi aldrig nu, jag har varit där tidigare.
      Nu var det klosterområdet. Mycket vackert och intressant det också!

      Radera
  12. Vad skönt att du mår gott och hittar trevlig sysselsättning :-)

    SvaraRadera
  13. Det låter som ett rogivande besök och trots att vädret kanske inte är det bästa för sommaren så är det behagligt att byta miljö.
    Att njut av tystnaden och allt annat ger fin energi.
    kram!

    SvaraRadera
  14. Tittar in och hälsar..... ska läsa i kapp mig lite senare... Kvällskram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera