söndag, juli 26, 2015

Skyltsöndag 26 juli

God morgon, söndag!

Och har den äran på födelsedagen, mitt barnbarn Elin, som nu blivit tonåring!

 Denna skylt hittade jag en dag på Larvs Second Hand.

 Mitt ena ärende igår, denna begynnande regniga dag/helg, var att ta mig fram till torgmarknaden och köpa en liter jordgubbar.
Skylten syns väl där med 15 kronor, svenska jordgubbar (fast det vet väl ingen..)

 Andra uppdraget var läshörnan på bibblan, där jag förutom att läsa M-Magazin också lånade ett par böcker.
Utsikten, full fart och fläkt förbi skylten...
Så ville jag också få med paraplyet - svensk sommar - himlens portar stod vidöppna senare på eftermiddag/kväll.

Bönderna är inte glada heller, skördarna regnar bort.
Det står Hertha Hillfon på skylten, en svensk skulptör/keramiker 1921-2013, förmodligen utställning på Konstmuseet, kollade inte upp detta ordentligt.

Skyltsöndag är uppfunnen av Pumita och förvaltas av BP:s skyltsöndag.

Idag ska jag springa i tvättstugan och dessutom plocka ut bilen från garaget. Den ska få bo på den stora parkeringsplatsen under tre veckor, medan en renovering av garaget pågår.
Inte kul, får väl använda bilen lite mer, och ha lite uppsikt.

♥ Ljus och kärlek ♥

32 kommentarer:

  1. Det var en skojig skylt om kudden :-)
    Kul att du också skyltar på här ibland.
    Söndagskram från ett regnigt Lovisa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst och jag känner mig lika trött som kudden, haha, men svårt byta ut mig ;)
      Mulen, snart regnig söndagskram!

      Radera
  2. Vad roligt med ett barnbarn som fyller år. Alltid värt att uppmärksammas lite extra. Grattis från mig också!
    Tyckte extra myckket om kuddskylten, och kuddar blir ju trötta och behöver bytas ut. Lätt att glömma bort.
    Vad roligt att du fångat skyltar där det finns liv och rörelse, ger en annan dimension.
    Önskar dig en skön söndag och en god bok är alltid trevligt att ha till hands.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jo, jag gillar ju fart och fläkt, så därför skyltar jag med det också.
      En bok, en stickning och ett gott humör, är vad som gäller denna kyliga sommar, fast humöret tar stryk ibland.
      Kram!

      Radera


  3. Tänker att man borde varit med på skyltsöndag så jag hade något till inlägg dessa dagar, men orkar inte just nu.... Grattis till Elin ☺

    KL ♥

    SvaraRadera
  4. Finurlig text och bilder till - skyltsöndag har jag alltid placerat första söndagen i advent - ser en förändring nu efter detta!
    Ha en fin dag!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett roligt påfund av någon annan bloggare!
      Tack och kram!

      Radera
  5. Då får det bli bilturer för din del framöver! Annars är det bekvämt att ha bilen i garage och med cykel kommer man långt :-) Härlig motion på köpet!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får väl vara lite mer flitig med ratten. Och göra bådadera.
      Älskar att cykla.
      Kram!

      Radera
  6. Grattis till ditt barnbarn Elin!
    Tur ändå att det är den här årstiden som du måste ha bilen ute.....Inte kul på vintern att behöva skrapa rutorna om man måste iväg :(
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tur, men jag tänker på förstörelserisken, att ha bilen på allmän plats, inte så bra.
      Tack och kram!

      Radera
  7. Då kanske man inte ska köpa den nya på second hand... :-D

    Trevlig söndag!
    kram

    SvaraRadera
  8. Ja, stackars kuddar. Tur de inte har öron i alla fall, hihih.
    kramis

    SvaraRadera
  9. Alltså den första skylten är ju så himla rolig! Dubbelt budskap här - jag menar det är ju en second hand butik. Typ - hur tänkte dom då. Love it!

    Åsså gillar jag dina två sista skyltar också: Där har du på ett utmärkt sätt fångat vår svenska sommar. Toppen! Ja, inte sommaren då, utan dina bilder. Snyggt jobbat!

    Stort TACK för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Second hand-skylt ;) De tänkte nog inte alls och både kuddar och täcken av urgammal kvalitet sålde de. Som från mammas tid. Bah.

      Det var kul att skylta idag, lite fart och fläkt och som sagt, verkligheten här och nu.

      Radera
  10. Grattis till Elin! :-)

    Haha! "Ny" kudde? :-)

    Jobbigt att inte få ha bilen i garaget... Men det ska säkert gå bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nygammal, haha.
      Japp, har nu flyttat ut bilen till allmän P-plats.

      Radera
  11. Det är synd om bönderna... men är det några som gillar vädret så är det sniglarna. Jösses så många de blivit :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det sägs ju att mördarsniglarna frodas, blä.

      Radera
  12. Jag trodde att det var jul när jag kom in till dig och såg skyltsöndag!
    Tyvärr så är stora områden i Sverige vattensjuka nu. Jättetråkigt för bönder och grödor! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det bedrövligt med all den här bevattningen!
      Har sprungit i regnställ mellan huset och tvättstugan idag.
      Kram!

      Radera
  13. Ja, nog är det en regnig sommar vi har. Regnig och blåsig.... men sommar är det ju ändå....och morgondagen kan ju alltid bli bättre!

    Ha det fint! Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst är det sommar! En kylig en och blöt. Kommer ihåg en sommar för många år sen, då läst jag 13 böcker på min semester, för det bara regnade.
      Tack o kram!

      Radera
  14. Menar du " sommaren som försvann" som jag kallar den. Men vart tog den vägen??......sommaren.
    Men den kommer nog. Man måste se framåt och se positivt. Den kommer nog.
    Nämen GRATTIS till ditt barnbarn. Det har varit tårta i dag då?

    Regn hos mig ....blir man förvånad haha.
    Fast det är mysigt inomhus då det smattrar utanför fönstret. Hos mig Äre höstmys ikväll, så får jag ta sommarmys nån dag i höst.

    Busig kramelikramkram från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommaren är ju kvar, fel uttryck, men den är blåsig regnig och kall.
      Mitt barnbarn är på semester, men vi ses längre fram, då blir det tårta.

      Nu går jag här och packar och tittar på bilen, som står på parkeringen och är ledsen över att ha blivit av med garageplatsen ett tag.
      Kramkramelikramkram!

      Radera
  15. Oj, skylten om kudden fick mig att tänka till.... Hm, nej mina är inte fem fyllda så jag väntar lite med att köpa nya!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är inte så lätt att hålla reda på kuddens år.
      Kram!

      Radera
  16. Allt regnande trasar sönder mina stackars blommor så bladen faller av. Jag är så himla less på detta knasväder. Kram, min sköna böna! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å det är jag med, fast jag ingen trädgård har.
      Kram tillbaka, sköna böna ♥

      Radera