fredag, juni 12, 2015

Årets varmaste dag?

God morgon, fredag!

Långfrukost på balkongen. Solskyddsfaktor 35 i ansiktet. Bara en gång tidigare har jag kunnat inta frullen på den helt öppna balkongen, för det har blåst snåla vindar.

Sovit skapligt gott, till skillnad mot förra natten, då jag inte somnade förrän 03.30 typ.

 Följer i nyhetsflödet den försvunna tjejen Lisa på Kinnekulle.
Ett tag tänkte jag att jag skulle ansluta till Missing People, men min känsla har sagt nej...
Igår fm befann jag mig här i Gamla stadens park. Statyn heter Vattenlek, av Stig Blomberg 1901-1970.
Jag har allt visat detta förut, men det tror jag ingen kommer ihåg.
Jag undrar, jag, vems vilda framfart det var på den soffan därborta?
Så vrider vi på nacken och tittar åt andra hållet. Den uppmärksamme ser min cykel. Och mulen himmel.
Vrider lite till, och titta, min cykel hänger fortfarande med!
Och här en del av blomstren ut mot bron till Nya staden. Lite blått i vänstra övre kanten. Jodå, det blev knallgul sol frampå.

Nu fångar vi dagen, den blir kanon vädermässigt! Så till en början intar jag balkongen igen och fortsätter läsa min bok!

♥ Ljus och Kärlek ♥

16 kommentarer:



  1. Sol och varmt här med.. ♥ Jag sitter i solen och skriver så jag ser inte riktigt vad jag skriver. Jättefina blommor.... Fin cykel ☺ KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är det kanonvarmt och soligt, nä man ser inte ute.
      Tack o KL ♥

      Radera
  2. Tänkte faktiskt på dig igår och undrade varför du inte andlöt fig till Missing People. Du kan ju trakterna och är alltid på G iaf.
    Jättefina bilder igen! Å här är det också fantastiskt väder - äntligen:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag hade detta i tankarna, men, det känns som ett men, kan inte förklara.
      Ojoj, sicket väder! Vi är inte bortskämda, sannerligen.

      Radera
  3. Skönt att det fina vädret är hos dig och mysigt att sitta ute och äta frukost på balkongen.
    Trevliga bilder från din stad, jag är så glad över att fälja med dig på dina turer och jag njuter av att göra det.
    Följer med vad som händer i letandet efter den försvunna flickan och såg igår på ntheterna alla från "missing people" som var ute och letade. Hoppas de gör fler framsteg under dagen.
    Önskar dig en fin fredag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så mysigt så.
      De är väldigt många, de som söker. Min känsla är att jag ska hålla mig därifrån, kan inte förklara varför. Hoppas det går väl.
      Jag får hitta på något annat, ska ut i solskenet nu. Kram!

      Radera
  4. Älskar sol och sommar så klart! För varmt, då mår inte jag bra, lagom är bäst igen.! När alla jublar över högtryck då längtar jag till något kyligare tider, men törs knappt säga det. Mår bättre då det inte är för varmt ändå, jag kan inte ljuga så är det bara.
    Varma tankar värmer också bra och sådan har jag gott om för tillfället.
    Tänker ofta på försvunna flickan och hennes anhöriga, mardröm. Hoppet är det sista som överger en.
    Soliga och varma hälsningar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns allt fler än du som inte tål starka högtryck, så det så, man kan inte hjälpa hur man tål och mår.
      Jag tycker det är underbart, törstar efter värme, men klart, ibland får även jag för mycket, det kommer som en chock. Men snart, så, kommer lågtrycket igen.
      Goa kramar och hälsningar!

      Radera
  5. Vi är allt två solälskare vi :-)
    Äldste sonen är ute och letar med Missing people lite då och då, än så länge hart utgången var positiv och de har hittat den de letat efter vid liv. Men jag tror att man ska tänka både en och två gånger innan man följer med på ett sök. För hur reagerar man den dagen man kanske hittar en livlös kropp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man vet aldrig vad man finner. Det är just det som sätter spärr för mig, jag vill inte se något livlöst. Min personliga åsikt är att militär och hemvärn borde fått söka mer, de är rutinerade. MS är ju "vanligt" folk, som visst gör nytta, men.

      Tillbaks till solen, den är underbar, har varit ute och njutit! Jag önskar jag hade haft en berså att sätta mig i nu och ta ett glas rosévin...

      Radera
  6. Jag önskar verkligen att de ska hitta tösen snart. Det måste vara rena mardrömmen för föräldrarna när de inte vet om hon är bortrövad och ännu lever eller om hon är död. Hemskt är bara förnamnet!!
    Ha nu en skön fredagskväll! Själv ska jag till Stenstugu och fira mitt äldsta barnbarn som tagit svensk gymnasiekompetens och nu kan kalla sig student.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är så jag tänker/känner. Detta är det största pådraget och man undrar varför, det försvinner ju folk hela tiden. Men jag tror att detta idylliska Kinnekulle, där sånt bara inte kan hända, plus åldern på tösen, gör att man känner extra mycket. En mardröm för föräldrarna!
      Tack, jag gör mitt bästa här på nystädad balkong.
      Kram!

      Radera
  7. Riktigt soligt och fint här med så nu njuter vi av lite sommarkänsla :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att njuta på, snart kommer lågtrycket, usch busch, det förtränger vi, nu mår vi gott!
      Kram!

      Radera