fredag, maj 22, 2015

Ursäkt från vården

God morgon, fredag!

 Fick igår svar brevledes från överläkaren på njurmedicinska, dit jag skickat mitt missnöjesbrev den 12 maj, exakt 2 månader efter den lyckade donationen.

Man kan väl säga att de verkligen tagit till sig kritiken (känsligt) och beklagade att det blev på detta sättet (känsligt). De kommer att ändra på rutinerna plus att de ska ta upp detta brevet från mig till samtal och reflektion i deras team.
Det var detta jag ville, att det ska bli en signal till att ingen mer ska behöva drabbas.
Lite senare cyklade jag ut i solskenet och så testade jag mina två mobilkameror.
Här är "Bättre en fågel i handen" av Walter Bengtsson, 1927-1998.
Här är jag nere vid "älva"
Helt oredigerade, alla från nya mobilen.

Ha en fin dag, och var tacksam över alla som du möter, de lär dig alltid någonting, om inte annat så att pröva tålamodet.
Igår fick jag ett oförhappandes glatt och trevligt möte, det gav mig glädje och insikt, händer mycket med öppet sinne.

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt åttiotredje inlägg av hundra till #Blogg100

20 kommentarer:


  1. Grattis säger jag till dig som fick dina åsikter hörda och bekräftade. Att de dessutom vill ta med ditt brev och diskutera förbättringar är helt fantastiskt.
    Så fint du har hos dig, jättefina bilder.....

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag är rätt nöjd, eller mycket nöjd. Hoppas jag gjort lite skillnad för andra blivande donatorer.
      KL ♥

      Radera
  2. Bra att sjukhuset tog till sig kritiken! Otippad och utmärkt!
    Toppen bilder å idag är det ju också soligt:-)
    Ett öppet sinne ska man väl (nästan) alltid ha;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och hade de inte gjort det, så hade jag gått vidare.
      Tack, men solen har nog fastnat hos dig, för här är taket grått, även om sinnet är öppet ;)

      Radera
  3. Så bra att du skrev för nu har i alla fall du gjort vad du har kunnat. Resten är upp till sjukhuset.

    Kram och go' fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nöjd över det brev jag skickade iväg, önskade en bra reaktion på det och fick det också.
      Tack o kram!

      Radera
  4. Vad roligt att höra att du fick ett så positivt svar från sjukhuset, nu hoppas vi att de verkligen gör något åt det :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas jag med, att detta blir en ändring i deras koncept.
      Kram!

      Radera
  5. Bra att sjukhuset tog åt sig din kritik, och hoppas att den leder till en verklig förbättring i framtiden för andra oavsett vad den handlade om.
    Det blir mycket vackra bilder med din mobilkamera :-)
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med. Man ska vara öppen för förbättringar.
      Bilderna är inte så tokiga, jag är nöjd, kollade med redigeringsprogrammet, de är faktiskt bäst i original. Så enkelt!
      Tack!

      Radera
  6. Vad trevligt med ett svar från berörda på ditt sjukhus och så bra att de dessutom tagit till sig av dina synpunkter. Det finns hopp....
    Så fina bilderna blev med den nya mobilkameran och kul att prova och se skillnader. Och visst är möten lärorika och ibland eller ofta...också väldigt trevliga.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns hopp, ja. Hoppas det kan bli skillnad på då och nu, då.
      Skoj att experimenterat med mobilerna, och den nya, den leder suveränt!
      Kul med spontana möten!
      Kram!

      Radera
  7. Fint att du fick gehör för vad du tyckte och att det förhoppningsvis leder till bättring.
    Vackra bilder.
    Spännande med ett "glatt och trevligt möte" som berikade dig: Inte utan att min nyfikenhet väcktes.
    Trevlig helg.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra saker alltihop igår! Öppet sinne, så händer det. Tack detsamma, kram!

      Radera
  8. Vilken tur och så bra gjort att du skrev och postade det där brevet!
    Verkligen bra gjort och bra reaktion!
    Den första statyn är så himla snygg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blev bra alltihop och jag blev nöjd, hoppas det hjälper någon annan också och att de ändrar i rutinerna!
      Kram

      Radera
  9. Jag tror att det är bra att folk som är missnöjda med vården gör sig hörda. Många fler borde göra som du om de inte är nöjda med sjukvården... Att du fick respons på ditt brev är ju jättebra... Och det visar även andra medmänniskor att det går att skriva om man är missnöjd. Att få ett svar är inte omöjligt från sjukvården eller andra instanser heller som man kan vara missnöjda med... " Stor kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det bra! Men många vågar inte, jag kände att jag stred mot draken lite där, men repade mod.'
      Kram!

      Radera
  10. Så bra att du fick svar på din skrivelse. Det är viktigt att vården får reda på sånt här så att man inte begår samma misstag igen.
    Ha en skön pingst!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är viktigt!
      (Här har din kommentar plus en till hamnat i skräpposten, fattar inte, men nätet är knäppt ibland)
      Kram!

      Radera