söndag, maj 17, 2015

Syttende Mai

God morgon. söndag!

Gårdagens bilder visar minsann ingen blå himmel. Tämmle grått, med lite skiftningar här och var. Och regnet kom, så småningom.
   Så här ser det ut där jag bor, en bit ifrån, och en annan lekplats än där jag bodde tidigare. Här kunde inte Lowe ha bakat kaka, ingen sandlåda utan asfalt. Men snyggt och prydligt.
 Grattis, alla som fyller år på den syttende mai, jag vet en, nämligen äldsta dotterns svärmor! Har den äran på födelsedagen, Anita!
Jag får leka uptodate, med mina sneda bilder. Det strider hårt mot mina principer, där är jag nog lite gammaldags. Sekreteraren i mig tillika designern protesterar vilt.
 Kanske allting blir bättre, när jag fått min nya mobil? Men, då kommer jag till det faktum, att jag ju vill skriva med ett stort tangentbord. Att sitta och författa med en fingertopp, näe, inget för mig.
Nästan så jag tappar lusten för bloggandet. För att inte tala om !"#¤%&=? laptop skrället, som jag pukat hårt, kanske kanske, eller inte.
Men det är väl nya tiden, ack ack, jag som egentligen gillar att pröva nytt!
Släpp nu lite solsken i sinn in! Färskt solsken för idag!

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt sjuttioåttonde inlägg av hundra till #Blogg100

24 kommentarer:



  1. Varma härliga bilder. Släpper du in sol idag? Ja någonstans måste den ju visa sig och då är jag glad det är hos dig. ☺

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen gömde sig för resten av dagen nu. Får väl ut och leta och vara glad över det lilla.
      KL ♥

      Radera
  2. Ja här visar sig inte solen, har inte ens handlat in blommor för att ha ute med risk att de fryser. Så här seg brukar inte våren vara...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt inte inhandlat balkongblommor heller, dessa är gamla våreldar.
      Kram!

      Radera
  3. Här är det också grått och regnigt :(
    Men jag sänder dig ett par soliga kramar ändå :)
    Kram, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var just ute kort sväng, det regnade, så snabbt in igen, kallt också, brrrr.
      Kramkram!

      Radera
  4. Nu har solen hittat hit men som det regnade och blåste i natt...

    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här regnar nu, buhu.
      Kram! Gomorron? Visst, ja, du hade sovmorgon!

      Radera
  5. Inga bilder blir bra när det är grått, även om vissa påstår det! Så jag njuter av din balkongbild, då det är riktigt pissväder här med.
    Man kan bli depping för mindre. Med detta sagt tycker jag förresten riktigt synd om dig utan dator. Att blogga från mobilen eller läsplattan är inget för mig heller. Jag menar man kan ju inte redigera bilderna heller.
    Så om du besöker MediaMarkt imorgon önskar jag dig verkligen lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har min gamla stationära harv, den får duga utan bildredigering så länge.
      Ger laptopen en chans till, den får vila idag, innan jag ger mig iväg milatals, närmaste MediaMarkt ligger 5 mil bort. Så, jag får se...

      Radera
  6. Vi hade i alla fall tur med vädret några timmar idag. Rätt många förresten, för det blev ett par timmar i solstolen och på det en skön promenad. Blåsigt förstås, men det behöver man nästan inte tillägga den här våren.
    Ha en skön fortsättning på dagen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, solstolen idag, oj!
      Blåst, ja. Det hör till, denna våren.
      Tack och kram!

      Radera
  7. Även designers och arkitekter använder sig av sneda bilder och vinklar.
    Jag själv bryr mig inte så mycket utan tycker att viktiga är att motivet framgår.
    Här är det omväxlande regn, storm och solsken.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK, jag är väl omodern, men ränderna sitter hårt i.
      Just nu vräker regnet ner, hualigen. Det har varit några solglimtar, men bara såpass att jag inte vågat mig ut något längre pga regnrisken.
      Kram!

      Radera
  8. He he, jag är lika & har aldrig lagt ut ett snett foto förr ;) retuscherar & donar innan dom blir godkända av mej ;) men så numer är hårddisken full i datorn! & jag måste kasta dubbletter för att få in fler bilder & (jodå, jag har en extra hårddisk) då tar retuscherings programmet för stor plats... & mobil bilder är mindre & kan skickas via en App direkt till bloggen, därför är mina foton sedan en tid precis som dom är he he ;) dvs. vinda & skeva :P & naturliga ;) Det gillar jag hos andra! då ser jag sanningen & charmen <3 & måste börja vänja mej vid detsamma på min blogg ;) Något jag ändock mår illa av då jag själv tar kort, är när "horisonten" blir sned he he :P

    Kram kram & hoppas allt löser sej snart!! :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är du som jag, skönt att det finns fler! Sned horisont har jag tyckt varit en synd, medans andra gladeligen vänder och snurrar på fotona hit och dit.
      Jaja, det blir till att bita i sura äpplet. Köra som det är, eller låta bli.
      Kramkram och regnet det bara öser ner ♥

      Radera
  9. Vackert och grönt ändå! Och bra att det blir lite bilder med moln också, för livet är ju inte heller hela tiden en dans på rosor i solskenet.
    Söndagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske detta speglar mitt sinne denna helg, bra tänk, där. Jag är väldigt beroende av vädret, ja det är väl många, tänker jag.
      Kram!

      Radera
  10. Min mobil har bra kamera, men jag gillar inte att blogga med den för mina fingertoppar är för stora ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan upplevas så. Mina fingertoppar kommer alltid på nästa knapp. ;)

      Radera
  11. Hoppas din dator snart är pigg igen för visst är det jobbigt att blogga med mobilen och knepigt att redigera foton där tycker åtminstone jag.
    Du bör i och för sig kunna koppla ett tangentbord till telefonen. Förstår att du väntar på din nya telefon och hoppas den snart kommer.
    Vad gäller sol så har jag letat efter den hela dagen utan framgång. Jag tittar på din sista bild och kan i alla fall där se solen. Bra så.
    Men den dyker väl upp i egen hög person endera dagen.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just idag dök den upp, annars hade vi spöregn och åska igår kväll här. Får se hur jag handhar detta med datorn, funderar.
      Kram!

      Radera
  12. Jag bloggar mestadels med mobilen, och läser bloggar, men kan inte kommentera.
    Men idag har liten Husse åkt till sin pappa, och då har jag min dator ledig igen och kan kommentera, äntligen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nödlösningar, det där med mobil och surfplatta, särskilt när man ska blogga. Jag har svårt för bilder och foton och att kommentera.
      Vill helst ha den stationära datorn, men den som jag har är rätt OK, förutom att det inte finns något fotoprogram som jag kan med, funkar inte för mig, så här är rena råa sneda bilder.
      Kram!

      Radera