onsdag, maj 06, 2015

Ska're vara

God morgon, onsdag!

Så här såg det ut igår, då skolkamraten från Alingsås, f.d. lärare, numera kursledare, boende i Vara, kom. Vi möttes på torget och här målade man och snyggade till Magnus Gabriels jaktslott. Inga blomster syns på bilden, men de finns, alldeles i närheten. Så fina planteringar och gula soffor.

Vi gick shoppingrundan i centrumhandeln, lunchade länge och småhandlade lite. Gick till Iiittala Rörstrands och där köpte jag mig min sedan länge planerade Fiskars osthyvel, på bonuschecken, och betalade således 0 kronor, vilket räknas som ett bra köp.
Men, det syns att himlen var grå. Och sen kom regnet frampå.
Fast, det är inte regn som faller, det är flytande sol, skrev TandGlad, jag norpar inget uttryck utan lov ;)

Måste få med magnolian också, bilden är från Kyrkans Gård i måndags kväll. Blomman är på vissning nu, men lika vacker.
Fantastisk.
Några solgula påskliljor, också vid kyrkan. Min cykel står därborta, den röda, där i mitten.

Idag. Oj, vad gör jag idag? Det vete katten.Tomt i agendan. Men, jag vet! Jag ska nog leverera några kassar av utrensade saker till Second Hand! God gärning!

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt sextiosjunde inlägg av hundra till #Blogg100

38 kommentarer:

  1. 0 kronor svårt att PRUTA på ha ha

    SvaraRadera

  2. Wow vilka bilder du bjuder på, tackat, tackar... Här kan jag bjuda på soldroppar, ha ha ha.... KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Soldroppar, haha, det kom inatt.
      KL ♥

      Radera
  3. Tänk om man alltid handlade så billigt ;-) Men jag räknar med andra summor i dag1

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag kan allt handla med större summor också, men gratis är fint, fast jag har väl bidragit till den bonuschecken tidigare...
      Kram!

      Radera
  4. Noll kronor är ett mycket bra pris! :-)

    Tjusiga lavendlar dränkta av flytande sol :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis så var det, du fångade kärnans knut, eller nåt ;)

      Radera
  5. Det var minsann en billig osthyvel.. Magnolian är så himmelens vacker..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig köpt så billig osthyvel! Hihi. Kram!

      Radera
  6. Solen skiner, mitt humör är inte lika soligt, ett stort grått moln har dykt upp, hastigt också. En "enkel" kvinnoperation ska jag gå igenom efter akuta besvär i mars, lååång väntan är det, har väntat 2 mån redan.. Idag skulle prover tas, det är väl inga problem med dem tänkte jag, men så fel jag hade ...... mitt blodtryck hade stigit från lågt till åt skogen för högt och EKG:t visade dessutom ojämna hjärtslag, inte heller bra tydligen, Nu är jag rädd och skitorolig. Min hälsa har alltid tidigare varit god, hur fortsättningen blir vet jag inte just nu och som den kontrollmänniska jag är så stressar det mig oerhört att inte har kontroll, inte blir trycket bättre av det heller. Min nyvunna frihet tog snabbt en annan vändning, jag som njöt så av tillvaron, så fort saker och ting ändrar sig, det här känns inte alla trevligt Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men, vad ledsen jag blir, min nyvunna vän ♥
      "Trösta" dig kan jag med att jag också indikerade högt blodtryck då jag startade donationsutredningen. Det visade sig att jag har vitarockensyndromet, alltså stressar upp mig oerhört inom vården, det räcker att de säger att jag ska sitta och koppla av 5 minuter innan mätningen, så börjar hjärtat bulta.
      Jag är också en kontrollmänniska.
      Detta behöver inte betyda något illa för dig, men förstår att det inte känns bra.
      Försök att ta några djupa andetag och hitta på något trevligt som skingrar tankarna, säger jag från hjärtat. Kram ♥

      Radera
  7. Gratis är gott ;-)
    Här skiner solen idag, fast inte i mitt sinne. Men jag gör så gott de går ändå, har lyckats köra några maskiner tvätt. Nu är orken slut.
    Vacker magnolia, jag säger som Mamma Mu man blir glad av blad( och blommor)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger till dig också, att försök ta några djupa andetag emellanåt och tänk på något trevligt. Flytta fram tanken till ert nästa möte.
      Blommor och djur är fint. Kram!

      Radera
  8. Vackra bilder som påminner mig om allt det fina som finns hemma i Sverige och allt detta nästan i mina barndomstrakter.
    Magnolian tycker jag är så vacker och lite extra här där du fångat den med regndroppar på. Eller är det möjligen dagg.
    Shoppingrunda och lunch låter trevligt och även ett besök på Rörstrands Iiittala. Osthyveln tipp priset av 0 kr var ett fynd. Undrar om det finns fler?
    Trevlig onsdag önskar jag dig.
    Kram från solen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var stora regndroppar på alla blommorna då jag fotade. Det blir extra fint, ju.
      Jag tog den sista billiga osthyveln ;) De andra kostar bra mycket mer ;) Det gäller att vara snabb, haha.
      Tack och kram med lite sol i också, faktiskt

      Radera
  9. Underbara bilder, jaktslottet gillade jag :) du bor i en fin stad.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det tycker jag också, jag är så nöjd, så, och det är väl bra.
      Kram

      Radera
  10. Fint med alla blommor, snygga bilder.
    Roligt det är att handla bra saker till bra priser, och noll räknar jag som bra.
    Så fick jag se den röda cykeln som du så ofta åker omkring i och som ger dig frisk luft och motion så att du kan bli 100 år, minst.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle vilja ha fler noll priser. Affärerna kunde variera sig.
      Älskar min Karin Monark, den gör mig så stark.
      Kram!

      Radera
  11. Tycker du ska ta om alla bilder när det är soligt - eller vad tycker du;-)

    SvaraRadera
  12. Halloj vännen. Norpa på du. Glädje och roligheter ska man dela med sig.
    DU.......vilka fantastiska bilder. Vilken närvaro det känns av blommorna. Blir sååå glad av dina bilder. Längtar till lite mer blomning hos mig. Det har inte riktigt satts i gång än.

    Kramelikramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bjöd på en länkning till dig också, vet inte om du märkte att du fick 400 fler läsare idag *ler*
      Jaa, blommor och blad, gör en så glad.
      Kramelikramkram

      Radera
    2. Jag märkte det hihi. TACK Å TACK....man bockar och tackar.
      Kramelikramkram!

      Radera
    3. Tänkte väl det, hihi...
      Torsdagskramkramelikramkram!

      Radera
  13. Så fin magnolian är! Vill ha!!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  14. Jag älskar dina stadsbilder från Lidköping! Och dessutom får jag se hur långt våren kommit! Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väl bra, frid och fröjd, att någon kan bli nöjd ;)

      Radera
  15. Underbara bilder du bjuder på från din fina stad! Full fart på dig som vanligt!
    Kan bara hålla med om att man blir glad av att titta in här hos dig!
    Onsdagskram och nospuss från oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt, att du gillar att kika in här! Tackar!
      Kvällskram!

      Radera
  16. Magnolian är sååå vacker. Tror inte att den trivs här uppe hos oss. Toppen att kunna handla så billigt;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna magnolia står visst vid en särskilt solig vägg.
      Kram!

      Radera
  17. Visst är det härligt nu när det dag för dag spricker nya knoppar!
    Temperaturen är kanske inte så hög men det gör mig inte så mycket
    när det är så vackert i naturen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, det är kyligt, lite för vasst för min del, men grönskan och knoppningen är fin. Det är så skirt.
      Kram!

      Radera
  18. Jag har just åkt förbi mitt föräldrahem i Norrköping där min mamma satte en liten magnolia i mitten av 60-talet. Det är ett jätteträd nu och blommade för fullt. Själv har vi sådan jord att inte magnolierna trivs. Försökte sätta en magnolia för ett par år sen men den överlevde inte. Jag hade gärna följt med till Rörstrandsbutiken!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Magnolian är en underbar blomma. Jaa.
      Rörstrand är inte vad det har varit. Det som är speciellt är att affären Iittala Outlet finns inrymt i de gamla lokalerna. Annars hittar du samma sortiment i övriga Iittala butiker runt om i landet. Jag köper gärna genuint Rörstrandsporslin om jag kommer över.
      Kram!

      Radera